روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 28804
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 23 فروردین 1401 - 10:27 | | ارسال توسط :

حمایت از فعالان اقتصادی با هدف اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خميني (ره) هرمزگان از تقویت منابع قرض الحسنه با هدف توسعه فضای کسب و کار فعالان اقتصادی و مستدعین اشتغال به منظور جذب و اشتغالزایی مددجویان این نهاد در کیش خبر داد.
حمایت از فعالان اقتصادی با هدف اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، جلیل تراهی در گفتگوی خبری سیمای کیش، با اشاره به برنامه ریزی جشن ملی رمضان در ماه ضیافت الهی در استان هرمزگان، گفت: حامی یابی و جذب حامی برای فرزندان یتیم یکی از برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان همزمان با هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام است.

وی با بیان اینکه هرمزگان در برخی از شاخص‌های اجتماعی نیازمند نگاه ویژه‌ای است، گفت: استان هرمزگان با وجود ۱۷ هزار فرزند یتیم و محسنین زیر ۱۵ سال پس از استان سیستان و بلوچستان در رتبه دوم کشور قرار دارد.

تراهی گفت: حامی یابی، حمایت و کفالت از فرزندان یتیم و محسنین هرمزگان از سوی مردم و خیران در استان و دیگر استان‌های کشور از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی هرمزگان در ماه رمضان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان گفت: مردم می‌توانند عدد ۱ را به شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۷۶ ارسال و آمادگی خود را برای شرکت در طرح اکرام ایتام اعلام کنند تا کارشناسان کمیته امداد امام خمینی (ره) برای تکمیل پرونده فرزندان معنوی آنان تماس بگیرند.

جلیل تراهی گفت: سال گذشته با هدف توانمندسازی اقتصادی خانواده‌های تحت پوشش و با محوریت کسب و کار‌های خرد بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی در استان کارسازی شد.

وی افزود: با توجه به رایزنی و تعامل با سازمان منطقه آزاد کیش برای توسعه و بهبود فضای کسب و کار، منابع قرض الحسنه را در جزیره کیش تقویت خواهیم کرد.

تراهی طرح‌های کارآفرین محور با تقویت سرمایه در گردش فعالان اقتصادی تا مبلغ ۴ میلیارد تومان با شرط بکارگیری و جذب نیروی انسانی واحد‌های اقتصادی از جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی را از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی هرمزگان برشمرد.

وی گفت: به ازای جذب و به کار گیری هر فرد از جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان قرض الحسنه به فعالان اقتصادی پرداخت خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان، تصریح کرد: در بخش مشاغل خرد نیز تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان در خدمت مستعدین اشتغال هستیم.

جلیل تراهی گفت: مستعدین اشتغال پس از مراجعه به ادارات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان توسط کارشناسان مربوطه مشاوره شغلی خواهند شد و پس از تایید نوع مهارت و مجوز بهره برداری نسبت به اختصاص منابع قرض الحسنه برای راه اندازی کسب و کار در جهت اشتغالزایی مددجویان تحت پوشش اقدام خواهد شد.

وی  گفت: نیکوکاران و خیران می‌توانند با شماره گیری کد دستوری ستاره ۸۸۷۷ ستاره ۷۶ مربع از طریق تلفن همراه کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب کمیته امداد امام خمینی ارسال کنند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.