روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 33218
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 10 مرداد 1401 - 10:08 | | ارسال توسط :

خروج کاهش مدت زمان معافیت مالیاتی در مناطق آزاد از دستور کار

وزیر امور اقتصادی و دارایی، گفت: با پیشنهاد کاهش مدت زمان معافیت مالیاتی در مناطق آزاد موافق نیستیم و از دستور کار خارج می‌شود.
خروج کاهش مدت زمان معافیت مالیاتی در مناطق آزاد از دستور کار

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، احسان خاندوزی در جلسه‌ای که با حضور بیش از ۲۰ نماینده عضو فراکسیون مناطق آزاد، برگزار شد، گفت: با کاهش طول مدت معافیت مالیاتی در مناطق آزاد موافق نیست و برای حذف ماده ۱۴۰ الحاقی به لایحه پیشنهادی، اصلاح بخشی از مواد قانون مالیات‌های مستقیم که دوره معافیت مالیاتی در مناطق آزاد را به ۵ سال کاهش، پیشنهاد داده بود مکاتبه و حذف خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، افزود: با حذف دریافت مالیات از حقوق و دستمزد کارکنان مناطق آزاد موافق است و آمادگی دارد به فوریت پیشنهاد برقراری معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد کارکنان مناطق آزاد را به رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کند.

خاندوزی گفت: ماده ۱۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده، با هدف خروج تعدادی از مناطق آزاد از شمول مالیات بر ارزش افزوده تصویب شد.

رئیس فراکسیون مناطق آزاد صنعتی ـ تجاری و مناطق ویژه اقتصادی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست خواستار اجرای حکم ماده ۱۴ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد شد و گفت: در مناطق آزاد نباید قائل به ثبت سفارش بود بلکه در این مناطق واردات کالا باید هنگام ورود به مناطق آزاد، در گمرک، ثبت آماری شود، اما چند سالی است این ظرفیت قانونی معطل مانده است.

معصومه پاشایی بهرام افزود: تشکیل کارگروه تدوین آیین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده را پیگیری و قواعد لازم را در این حوزه پیش بینی می‌کنیم.

وی تاکید کرد: وزیر اقتصاد و دارایی می‌بایست براساس قانون، بر فعالیت دبیرخانه مناطق آزاد نظارت و برابر مجلس پاسخگو باشد.

مالیات بر ارزش افزوده، ثبت سفارش به جای ثبت آماری در مبادلات بازرگانی، اختیار و اقتدار سازمان‌های مناطق آزاد، و تشکیل کارگروه تدوین آیین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده، موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح و بررسی شد.

در این جلسه آقایان داود منظور رییس سازمان امور مالیاتی کشور و علیرضا مقدسی رئیس کل گمرک ایران نیز حضور داشتند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.