روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 5518
  پرینتخانه » استان تاریخ انتشار : 19 مرداد 1399 - 11:45 | | ارسال توسط :
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

در دو هفته گذشته نیز مجموعا ۲۹ درصد کاهش پذیرش بیمارستانی بیماران کرونایی داشته ایم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در هفته گذشته به نسبت هفته قبل‌تر ۹ درصد کاهش پذیرش بیمارستانی بیماران کرونایی داشتیم که منجر به کاهش تخت‌های بستری و تعطیلی بعضی از بخش‌های کووید شده است.
در دو هفته گذشته نیز مجموعا  ۲۹ درصد کاهش   پذیرش بیمارستانی بیماران کرونایی داشته ایم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در هفته گذشته به نسبت هفته قبل‌تر ۹ درصد کاهش پذیرش بیمارستانی بیماران کرونایی داشتیم که منجر به کاهش تخت‌های بستری و تعطیلی بعضی از بخش‌های کووید شده است.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از صدا و سیما، دکتر حسین فرشیدی گفت: در دو هفته گذشته نیز مجموعاً ۲۹ درصد کاهش پذیرش بیمارستانی بیماران کرونایی داشته‌ایم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: هم اکنون اشغال تخت‌های آی سی یو برای بیماران کرونایی در بندرعباس ۹۰ درصد است.
دکتر فرشیدی افزود: این هفته ۱۰ تخت آی سی یو جدید به ظرفیت تخت‌های بندرعباس در بیمارستان شهید محمدی اضافه شد و در شهرستان‌ها مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی گفت: اکنون فقط شهرستان بندرلنگه، و جزایر کیش و قشم در وضعیت قرمز شیوع کرونا هستند.
دکتر فرشیدی افزود: شهرستان‌های بندرعباس، میناب، پارسیان، جاسک و رودان در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های بستک، حاجی آباد و بندرخمیر در وضعیت زرد وشهرستان‌های سیریک، بشاگرد و بوموسی در وضعیت سفید شیوع کرونا هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در پنج ماه ونیم گذشته بیش از ده هزار بیمار کرونایی در استان بستری شدند که ۹۰ درصد با بهبود حالشان مرخص شدند.
وی افزود: در این مدت همچنین بیش از هزار بیمار کرونایی در بخش آی سی یو بستری شدند که بالای ۵۲ درصد با بهبود حالشان مرخص شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تشکر از مردم برای استفاده از ماسک و خودداری از برگزاری مراسم‌ها گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد استفاده از ماسک در استان به بالای ۹۰ درصد رسیده است.
دکتر فرشیدی افزود: حدود ۷۵ درصد مردم حفظ فاصله فیزیکی و برگزار نکردن مراسم‌ها را رعایت کرده اند که جا دارد این شاخص‌ها بهتر شود.
وی گفت: اگر مردم مجبور به حضور در جا‌های شلوغ هستند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: باید یاد بگیریم با این ویروس زندگی بکنیم، زیرا در آینده نزدیک خبری از رفتن این ویروس نیست.
وی افزود: اکنون تخت خالی برای پذیرش بیماران وجود دارد و اگر افرادی نشانه‌های بیماری دارند حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند. دکتر فرشیدی گفت: از نیرو‌های مشغول در پمپ بنزین‌ها می‌خواهیم که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و مراقب باشند که رانندگان نکات بهداشتی را در سوختگیری رعایت کنند که اگر این موارد رعایت نشود به پمپ بنزین های متخلف هشدار داده می‌شود.
دیگر توصیه‌های دکتر فرشیدی به مردم؛
– شستن دست با صابون معمولی کافی است
– رعایت فاصله فیزیکی یک و نیم متری در اماکن شلوغ
– استغاده از ساحل دریا به شرط رعایت فاصله دو متری و شلوغ نشدن ایرادی ندارد
– اگر در منزل بیمار کوویدی ندارید لازم به ضد عفونی کردن مداوم سطوح نیست
– استفاده از دستکش عامل مبتلا نشدن نیست و استفاده از دستکش ماندگاری ویروس را بیشتر می‌کند
– نوشیدنی‌های مانند زنجبیل موجب کاهش ابتلا نمی‌شود

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : صدا و سیما
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.