روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 2055
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 31 اردیبهشت 1399 - 18:33 | | ارسال توسط :
امام جمعه کیش در بازدید امام جمعه از اداره استاندارد کیش؛

در رعایت ضوابط و مقررات استاندارد با قاطعیت برخورد کنید

امام جمعه کیش در بازدید از اداره استاندارد با تاکید بر اهمیت رعایت اصول و ضوابط استاندارد در موارد مختلف گفت: در مواردی که با جان مردم سر و کار دارد به هیچ توصیه ای توجه نکرده و بدون هر گونه مماشاتی با قاطعیت و جدیت با موارد تخلفات برخورد کنید.
در رعایت ضوابط و مقررات استاندارد با قاطعیت برخورد کنید

امام جمعه کیش در بازدید از اداره استاندارد با تاکید بر اهمیت رعایت اصول و ضوابط استاندارد در موارد مختلف گفت: در مواردی که با جان مردم سر و کار دارد به هیچ توصیه ای توجه نکرده و بدون هر گونه مماشاتی با قاطعیت و جدیت با موارد تخلفات برخورد کنید.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، امام جمعه کیش روز گذشته از اداره استاندارد کیش بازدید کرده و با شنیدن گزارشی از روند فعالیت های این مجموعه از تلاش های صورت گرفته توسط اداره استاندارد و بخش های مرتبط تقدیر کرد.

حجت الاسلام احمد حسن زاده در این دیدار با اشاره به اینکه شما سربازان و پاسداران امنیت و سلامت مردم هستید اظهار کرد: با شنیدن گزارش رئیس اداره استاندارد که از موارد بسیاری اطلاع دقیق نداشتیم امروز می دانیم که آرامش و آسایش و اطمینانی را که در هنگام خرید کالا به خصوص موادغذایی داریم از کجاست.

وی با بیان اینکه کار شما کار مقدسی است افزود: بسیاری از ما نمی دانیم پشت این راحتی که مردم در خرید دارند، تلاش های شما است که برای شهروندان این آرامش و اسایش خاطر را به وجود آورده است. ضمن اینکه کار شما در جهات مختلف برای کشور تاثیرگذار است.

تاکید بر اهمیت آموزش و فرهنگ سازی استاندارد

امام جمعه کیش با تاکید بر اهمیت آموزش و فرهنگ سازی در مبحث استاندارد در کشور افزود: کار بر روی فرهنگ استاندارد از موارد مهمی است که هر چه روی آن کار کنیم باز کم است.

وی با اشاره به اینکه باید فرهنگ سازی در این بخش از کودکی برای افراد صورت پذیرد ادامه داد: فرهنگ سازی را باید از کودکی و در خانواده و مهد کودک شروع کرد و مردم باید به این باور برسند که استاندارد سازی یک ضرورت است و این باور در ذهن آن ها باید تقویت شود.

حجت الاسلام حسن زاده تصریح کرد: مردم باید به سمت کالا و خدمات به ویژه مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی که استاندارد نیست نرود.

وی ادامه داد: این موارد با جان مردم سرو کار دارد و بسیاری از افراد سودجو هستند که تنها به مادیات و پول فکر کرده و با جان مردم معامله می کنند و توجهی به سلامت مردم ندارند.

امام جمعه کیش با بیان اینکه نهاد امام جمعه در کنار اداره استاندارد آماده همه نوع همکاری در این حوزه به ویژه فرهنگ سازی استاندارد دارد تاکید کرد: در موج بیماری اخیر نیز حضرت آقا فرمودند که مردم متدین نسبت به کسانی که معتقد نیستند بیش از دیگران اصول و ضوابط بهداشتی را رعایت کردند زیرا ما اعتقاد داریمی که علاوه بر نگاه انسانی از نگاه دین نیز این باور وجود دارد که کاری را انجام دهیم که به سلامت مردم منتهی شود نه کاری که خطر آفرین است. همانطور که در این ایام مردم با رعایت تمامی اصول بهداشتی در مصلا شب های قدر حضور یافته و به عبادت پرداختند.

برخورد قاطع و بدون مماشات با متخلفان

وی با بیان اینکه تا بشر هست بیماری هم هست و تا بیماری هست باید اصول و ضوابط بهداشتی رعایت شود افزود: با آموزش و فرهنگ سازی نیمی از باری که به دوش شماست برداشته می شود و مردم یاد می گیرند که در همه حال بهداشت و استانداردها را رعایت کنند.

تامین استانداردهای خدمات مانند آسانسورها، پله های برقی وکپسول های گاز در هتل ها، بازارها و دیگر اماکن تفریحی، ورزشی و عمومی از جمله مواردی بود که امام جمعه کیش به آن تاکید کرد و از مسئولان اداره استاندارد خواست در این موارد مهم به هیچگونه سفارش و توصیه ای از سوی هیچ فرد و دستگاهی توجه نکرده و بدون هر گونه مماشات با متخلفانی که استانداردها را رعایت نمی کنند برخورد کنند.

وی با بیان این مطلب خاطر نشان کرد: هر جا موظف هستید سختگیری کنید به ویژه در حوزه غذا و دارو که بسیار مهم است. قوی و محکم و قاطع برخورد کنید ماهم در کنار شما هستیم.

امام جمعه کیش با اظهار امیدواری از ریشه کن شدن بیماری کرونا که به گفته وی تجربه خوبی بود که کیش از آن سربلند بیرون آمد به حضور حداکثری مردم در نماز جمعه اشاره و متذکر شد: نمازجمعه را از خودتان بدانید که نماز وصل به حکومت است و دیدگاه های حاکمیت را بیان می کند و تقویت آن تقویت نظام و انقلاب است و تقویت خود ماست.

اختیارات استاندارد کیش در حد اداره کل است

در این دیدار، سعید صومه  رئیس اداره استاندارد کیش نیز با ارائه ای از روند آغاز و ادامه فعالیت های اداره استاندارد به نمونه ای از فعالیت های صورت گرفته در این مجموعه از ابتدا اشاره و اظهار کرد: اداره استاندارد از ۹۱ فعالیت های خود را با مبحث استاندارد آغاز کرد و در آذر ماه سال ۹۳ ضمن انعقاد تفاهم نامه با سازمان استاندارد کشور موفق به توسعه وظایف شدیم و با تفویض اختیارات صورت گرفته امروز بسیاری از اختیارات این مرکز در تمام زمینه ها در حد یک اداره کل است.

وی افزود: در اسفند ۹۷ تمدید تفاهم نامه صورت گرفت و ما در تمامی زمینه ها مانند آموزش معتبرو صدور گواهی نامه برای مدیران فنی و کارشناسان در تمام کشورهمچنین در حوزه صادرات و واردات در تمام زمینه ها و بدون محدودیت می توانیم مجوز ترخیص صادر کنیم.

رئیس اداره استاندارد کیش همچنین با اشاره به دسترسی اداره استاندارد کیش به اتوماسیون اداری سازمان استاندارد کشور تاکید کرد: کیش تنها منطقه ای است که به این سیستم دسترسی دارد.

وی با اشاره به ادغام اداره نظارت بر غذا و دارو و ضوابط بهداشت انسانی معاونت اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اداره استاندارد کیش و پرهیز از موازی کاری در این دو واحد نظارتی و بهداشتی ابراز کرد: در کشور نیز این ادغام ضروری دانسته می شود اما توافق های لازم بین دو بخش که بخش های حاکمیتی محسوب می شوند صورت نمی گیرد.

سلامت و ایمنی شهروندان در دستور کار اداره استاندارد کیش

صومعه آموزش فرهنگ استاندارد و بهداشت، نظارت بر ترخیص کالا و صادرات و واردات، صدورمجوزمکمل های غذایی، اوزان و مقیاس ایجاد توسعه آزمایشگاه و شرکت های بازرسی همکار را از جمله فعالیت های این مرکز برشمرد و افزود: موارد ذکر شده به عنوان حلقه های اصلی اداره استاندارد محسوب می شوند که در راستای تسریع و تسهیل امور و ارتقاء کنترل کیفیت سطوح مختلف کالا و خدمات صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه پیش از افزایش روند فعالیت های اداره استاندارد کیش تجار و دریافت کنندگان خدمات استاندارد برای دریافت ساده ترین موارد باید به سرزمین اصلی مراجعه کرده و در روند دریافت مجوزهای لازم با مشکلات فراوان از جمله هزینه های بالای رفت و آمد مواجه می شدند افزود: امروز بسیاری از خدمات در جزیره کیش به سهولت در دسترس واحدهایی است که نیازمند دریافت مجوز و استاندارد سازی فعالیت ها هستند قرار دارد.

توجه به ایمنی مواردی همچون اسانسورها، مخازن گاز که در رستوران ها و هتل ها مورد استفاده قرار گرفته و با سلامت و امنیت شهروندان ارتباط دارند را از مواردی عنوان کرد که باید مورد توجه قرار گیرد و افزود: گاه برخی از افراد متوجه اهمیت موضوع نیستند در حالیکه بدون ایمنی و استاندارد لازم ممکن است حوادث ناگواری برای مردم ایجاد شود.

استاندارد سازی اوزان و مقیاس از دیگر مواردی است که صومعه به آن اشاره کرد و افزود: علاوه بر مباحث مالی، مبحث شرعی در وزن اهمیت بسیاری دارد که با استاندارد سازی باسکول های خودرویی در بندرگاه نظارت و کنترل خوبی در این بخش صورت گرفته است.

رئیس اداره استاندارد کیش آزمایشگاه و تجهیزات آزمایشگاهی را از ابزارهای اصلی فعالیت استاندارد خواند و افزود: به استناد نتایح ارائه شده از سوی آزمایشگاه است که ما می توانیم در مورد سلامت یک کالا و خدمات قضاوت کرد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد یک ظرفیت آزمایشگاهی متعهد و همراه به دلیل مشکلاتی که در این بخش وجود دارد کار سختی است افزود:  آزمایشگاه زیر مجموعه اداره استاندارد جزیره کیش یکی از مجهزترین آزمایشگاه های کشور است که با کادری مجرب و کارآزموده، متعهد و شایسته موق به کسب ایزو۱۷۰۲۵ شده است که کار بزرگی محسوب می شود.

صومعه ادامه داد: از رویکردهای مثبت در خصوص این آزمایشگاه، فعالیت توسط بخش خصوصی است که قابلیت های فراوانی برای توسعه داشته و می تواند همراه با  بازار رشد کرده و با کسب درآمد پایدار به فعالیت خود ادامه دهد.

وی افزود: با تاییدیه های دریافت شده از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران توسط آزمایشگاه بهینه آزمای کیش به عنوان بخش خصوصی، نتایج ارائه شده توسط این آزمایشگاه در ۶۰ کشور قابل قبول بوده و تاییدیه آن بین المللی است.

به گفته صومعه این آزمایشگاه که یک شرکت دانش بنیان است با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش در آینده ای نزدیک به دستگاه های جدید مجهز خواهد شد.

تدوین سه استاندارد جدید و مطالعه و ارائه پیش نویس ۱۴ طرح جدید در حوزه های آرایشی و بهداشتی از جمله تلاش های این آزمایشگاه است که برای نخستین بار در کشور صورت گرفته است.

کیش در تامین نیازهای بهداشتی مقابله با کرونا خودکفا می شود

وی همکاری با ستاد کرونا در صدور مجوزهای تولید و توزیع مواد ضدعفونی کننده مانند محلول و ژل در شرکت دارویی مدیفارم و سه شرکت دیگر در کیش را از جمله فعالیت های این اداره برشمرد و افزود: با تلاش های صورت گرفته مجوزهای لازم جهت دریافت الکل مورد نیاز تولید محلول و ژل ضدعفونی کننده در اداره استاندارد کیش دریافت و مجوزهای لازم برای تولید آن برای شرکت های مستقر در جزیره کیش صادر شد که با اجرای این روند کیش توانست به سرعت در مقابله با بیماری کرونا در مسیر موفقیت قرار گیرد.

وی همچنین از تولید ماسک سه لایه در ۴ رنگ متفاوت و استاندارد در آینده ای نزدیک در کیش خبرداد و افزود: با تولید این ماسک ها، کیش توانسته است در تامین تجهیزات اولیه و ضروری مقابله با بیماری تا حد بالایی خودکفا شود.

توزیع ژل و محلول به کارگران خدمات شهری و آموزش پرسنل واحدهای صنعتی توسط پرسنل اداره استاندارد به صورت خودجوش، نظارت بر واحدهای تولیدی و فروشگاه های سطح جزیره از جمله تلاش های اداره استاندارد کیش در مقابله با بیماری و ویروس منحوس کروناست که صومعه به آن اشاره کرد و افزود: از ابتدای شیوع بیماری بیش از ۵۴ نمونه مختلف از سطح شهر و مبادی ورودی به آزمایشگاه ارسال و کنترل شده است که ۲۵ مورد تایید شده و ۲۹ نمونه  نیز غیراستاندارد تشخیص داده و از سطح شهر جمع آوری شده یا اجازه توزیع نیافته اند.

وی به ۶ مورد محلول شناسایی شده که دارای متانول بوده و در تماس با سطح پوست نیز قابلیت جذب و ایجاد مسمومیت و عوارض خطرناک دارد اشاره کرد و افزود: برخی از موارد کشف شده حتی یک درصد نیز الکل نداشته و یا تقلبی بودند اگر چه با برندهای معروف وارد و در سطح عرضه توزیع شده بودند.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.