روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 4977
  پرینتخانه » استان, ایران تاریخ انتشار : 07 مرداد 1399 - 13:17 | | ارسال توسط :
هرمزگان

دست زمین خواران از جعبه مداد رنگی زمین کوتاه شد

با اقدام به موقع دستگاه قضایی هرمزگان بیش از ۱۱ هزار مترمربع از زمین های ملی در جزیره هرمز که به بهشت زمین و جعبه مدادرنگی با ۹۰ طیف رنگی معروف است، رفع تصرف شد.

با اقدام به موقع دستگاه قضایی هرمزگان بیش از ۱۱ هزار مترمربع از زمین های ملی در جزیره هرمز که به بهشت زمین و جعبه مدادرنگی با ۹۰ طیف رنگی معروف است، رفع تصرف شد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، رئیس کل دادگستری هرمزگان در خصوص جزئیات این زمین خواری به خبرنگاران اظهار داشت: فردی به بهانه احداث مزرعه پرورش ماهی و میگو ۱۱ هزار و ۴۳۳ متر مربع از زمین‌های ملی را در جزیره هرمز تصرف و تخریب کرده بود.

علی صالحی تصریح کرد: ارزش زمین تصرف شده بیش از ۲۰ میلیارد ریال بود که با هوشیاری و اقدام به موقع دستگاه قضایی بازپس گرفته شد.

وی با تاکید بر برخورد جدی دستگاه قضایی هرمزگان با زمین خواران ، افزود: درباره ساخت و سازها و تصرفات غیر مجاز در جزیره هرمز، تدابیر لازم اندیشیده شده است و بررسی نحوه واگذاری در دستور کار دادگستری استان هرمزگان و شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان قرار دارد.

صالحی خاطرنشان کرد: کارگروه‌هایی تخصصی در شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان به منظور مقابله منسجم و هدفمند با تصرف‌ها، تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز تشکیل شده است.

رییس کل دادگستری هرمزگان تاکید کرد: در برخورد قاطعانه با زمین خواران و مقابله با متصرفان و فسادهای مرتبط با این حوزه هیچ خط قرمز و محدودیتی قائل نخواهیم شد.

استان هزمزگان با دو هزار و ۴۰۰ کیلومتر ساحل دارای ۱۴ جزیره است که جزیره هرمز از جمله جزایر زیر مجموعه شهرستان قشم است.

این جزیره سبقه فرهنگی بسیار غنی در طول تاریخ داشته و در طول قرن‌ها نماد مقاومت و سلطه ناپذیری ملت ایران بوده و خواهد بود.

هرمز جزیره‌ای بیضی شکل و گنبدی نمکی در خلیج فارس در فاصله هشت کیلومتری بندرعباس قرار گرفته که به سبب موقعیت راهبردی جغرافیایی، بازرگانی و همسایگی با تنگه هرمز به کلید خلیج فارس نیز شهره است.

جزیره هرمز به بهشت زمین و جعبه مداد رنگی با بیش از ۹۰ طیف رنگی شهرت دارد؛ جزیره ای که تمامی رنگ های دنیا یکجا در آن جمع شده و یک تابلوی نقاشی زیبا خلق کرده است.

سواحل رنگی، دره مجسمه‌ها، پرتگاه‌های صخره‌ای و سنگی بکر در کنار دریا، غارهای دریایی، قلعه پرتغالی‌ها، دره مجسمه‌ها، حیات وحش جانوری و دریایی مانند آهوان، لاک پشت‌ها و شقایق‌های دریایی، آبسنگ‌های مرجانی، گنبدهای رنگارنگ نمکی، پوشش گیاهی بومی و جنگل‌های مانگرو از جمله جاذبه‌های دینی و گردشگری جزیره هرمز است.

این جزیره بیضی شکل به مساحت ۴۲ کیلومتر مربع و مختصات جغرافیایی ۲۷ درجه شمالی و۵۶ درجه شرقی در دهانه تنگه هرمز و در میان آب‌های خلیج فارس قرارگرفته است.

هرمز پیش از این زیر نظر شهرستان قشم بود که با تصویب هیات وزیران بخش هرمز در پنجم اسفند ماه ۹۷ و ابلاغ آن در تاریخ هشتم اسفند ماه پارسال توسط معاون اول رئیس جمهوری به شهرستان بندرعباس پیوست.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.