روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 27897
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, محیط زیست تاریخ انتشار : 18 اسفند 1400 - 13:48 | | ارسال توسط :

دهمین دلفین در مجموعه پارک دلفین‌های کیش متولد شد

مدیر پارک دلفین‌های کیش از به دنیا آمدن دهمین دلفین در این پارک خبرداد و گفت: این دلفین سومین فرزند سالی (دلفین مادر) در این مجموعه است.
دهمین دلفین در مجموعه پارک دلفین‌های کیش متولد شد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، محمد ممبینی روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت:  تیم ۲۴ نفری شامل مربی و دام پزشک کنترل دمای آب و تغذیه دلفین مادر را از ۶ ماه گذشته برعهده داشته اند.
وی اضافه کرد: زاد و ولد دلفین در شرایط اسارت نیازمند دانش و تکنو لوژی است که مجموعه پارک دلفین‌های کیش با تحقیقات گسترده و انجام آزمایش‌های مختلفی، چون سونوگرافی و آندوسکوپی توانسته در این زمینه موفق شود.
ممبینی با اشاره به اینکه دمای مناسب آب برای دلفین‌ها ۱۸ تا ۲۲ درجه است، افزود: در مجموعه پارک دلفین‌های کیش با دستگاه‌های خنک کننده دمای آب برای نگهداری دلفین‌ها را مناسب سازی کنند.
مدیر مجموعه پارک دلفین‌ها با اشاره به اهمیت تغذیه مناسب برای دلفین ها، گفت: انواع ماهی‌های مختلف و مولتی ویتامین‌های مورد نیاز بصورت مستمر در اختیار دلفین‌ها قرار می‌گیرد.
میلاد قدمی سرمربی دلفین‌های پارک دلفین‌های کیش نیز گفت: مراقبت و نگهداری از مادر دلفین، ۶ ماه قبل از تولد نوزاد آغاز می‌شود و تا یک سال بعد از تولد ادامه دارد.
وی افزود: در لحظات اولیه تولد، مادر تلاش می‌کند تا با روی آب آوردن نوزاد شیوه شنا و نفس گیری را به بچه دلفین آموزش دهد.
سال گذشته نیز دو دلفین در اتفاقی نادر بطور همزمان در مجموعه پارک دلفین‌های کیش به دنیا آمدند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.