روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 11 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 4 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 1909
  پرینتخانه » استان, ایران تاریخ انتشار : 23 اردیبهشت 1399 - 19:35 | | ارسال توسط :
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان :

دو فرد مبتلا به کرونا در سیریک در سفر خارج از کشور بودند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: دو مورد ابتلای به کرونا در شهرستان سیریک ثبت شده که هر دو مورد در سفر خارج از کشور بودند و در روزهای گذشته وارد این شهرستان شدند.
دو فرد مبتلا به کرونا در سیریک در سفر خارج از کشور بودند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: دو مورد ابتلای به کرونا در شهرستان سیریک ثبت شده که هر دو مورد در سفر خارج از کشور بودند و در روزهای گذشته وارد این شهرستان شدند.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، دکتر محمود حسین پور اظهار داشت: تا پیش از این موردی از ابتلا به کرونا در سیریک ثبت نشده بود و دو بیمار جدید نیز به محض ورود تحت آزمایش و نمونه برداری قرار گرفتند که نتیجه تست کرونای آنها مثبت بوده و به مدت دو هفته در قرنطینه خواهند بود.

وی بیان داشت: متاسفانه با وجود هشدارهای بسیار مبنی بر رعایت الزام‌های بهداشتی از سوی مردم و اصناف، هنوز برخی ها نسبت به این مسایل کم توجه هستند که این خود مانعی بزرگ در قطع زنجیره انتقال کرونا است.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: ۵۹ مورد مثبت کرونا در هرمزگان ثبت شده که بیشترین آن مربوط به بندرعباس با ۴۷ مورد است.

این مقام مسوول یاد آور شد: نیمی از بیماران جدید شناسایی شده بدون علائم هستند که همین امر باعث انتقال بیشتر بیماری به اطرافیان می شود و مردم باید با جدیت مراقبت های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را انجام دهند.

حسین پور ابراز داشت: نظارت ها بر واحدهای صنفی شدت یافته و در مدت ۴۸ ساعت گذشته ۲۶۸ مورد اخطار صادر شده و ۱۱ واحد متخلف نیز پلمپ شدند.

شهرستان سیریک با کمترین بیمارکرونا در ۱۷۰کیلومتریش شرق مرکز هرمزگانواقع شده است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۱۵۰ کشور سرایت کرده است.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.