روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 16 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 9 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 44842
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 11 مهر 1402 - 13:35 | | ارسال توسط :

دیپلماسی اقتصادی دولت،‌ دروازه‌های سرمایه‌گذاری خارجی را به روی «کیش» گشود

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به آغاز مذاکرات با مدیران شرکت‌های بزرگ چینی در ایران برای سرمایه‌گذاری در این جزیره گفت:‌ عضویت رسمی ایران در «شانگهای» پس از ۱۵ سال و آغاز پیوستن به «بریکس» دروازه‌های سرمایه‌گذاری خارجی را به روی کشور، به ویژه جزیره کیش گشوده است.
دیپلماسی اقتصادی دولت،‌ دروازه‌های سرمایه‌گذاری خارجی را به روی «کیش» گشود

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،«وحید زارع فکری» روز سه شنبه  در باره حضور «لی» سرمایه‌گذار بزرگ چینی در ایران، اظهار کرد: نشستی مشترک با این سرمایه گذار در قالب تفاهم نامه امضا شده در نمایشگاه CIFIT۲۰۲۳ با سازمان منطقه آزاد کیش، برگزار و طرح‌های قابل سرمایه گذاری در جزیره کیش بررسی شد.

وی ادامه داد: این سرمایه گذار به دنبال ورود در حوزه‌های «آی تی» و گردشگری است که در جلسه دیروز علاقه‌مندی‌های خود را در این راستا برای سرمایه گذاری در کیش مطرح کرد.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه این سرمایه گذار و هیات همراه به زودی سفری به جزیره کیش خواهند داشت، اضافه کرد: قرار بر این شد تا قبل از این سفر، مطالعات لازم برای آغاز سرمایه گذاری در کیش توسط آنان انجام شود.

وی با تاکید بر عزم سازمان منطقه آزاد کیش برای جذب سرمایه گذار خارجی،‌ بیان کرد:‌ در حوزه ورود به سرمایه گذاری بین المللی، صرفا به دریافت بانک‌های اطلاعاتی بسنده نمی‌کنیم؛ معتقدیم که پس از دریافت راهنمایی‌های لازم از بانک‌های اطلاعاتی،‌ آغاز مذاکرات رسمی جهت جذب سرمایه گذاران خارجی ضروری است.

به دنبال ورود تکنولوژی به کشور از طریق جذب سرمایه گذاری خارجی هستیم

«زارع فکری» با بیان اینکه جذب سرمایه گذار خارجی نباید منجر به تضعیف سرمایه گذار داخلی شود، اظهار کرد:‌ در حوزه‌هایی به دنبال جذب سرمایه گذار خارجی هستیم که سرمایه گذاران داخلی نتوانسته‌اند تا در آن ورود کنند؛ با جذب سرمایه گذار خارجی به دنبال تنوع بخشیدن به نحوه سرمایه گذاری هستیم.

احیای دیپلماسی و بهبود روابط بین الملل جمهوری اسلامی ایران با تلاش‌های دولت سیزدهم، نقش بسزایی در جذب سرمایه گذاری خارجی ایفا کرده است؛ دیپلماسی موفق دولت نشان داده که برای توسعه اقتصادی نباید صرفا به ارتباط با غرب اکتفا کرد.

وی ادامه داد: در برخی از حوزه‌ها نیز سرمایه گذار داخلی علاقه مند به حضور است، اما تکنولوژی مورد نیاز در دسترس نیست؛ هدف اصلی ما از جذب سرمایه گذاری خارجی،‌ باز کردن مسیر ورود تکنولوژی به کشور است تا رشد توسعه اقتصادی کشور شتاب چشم گیری یابد.

«زارع فکری» با بیان اینکه نگاه ما به جذب سرمایه گذار خارجی یک رویکردی مبتنی بر سند اقتصاد مقاومتی است، تاکید کرد: امروز فرصت لازم جهت جذب سرمایه گذار خارجی در کشور فراهم شده که تمامی تلاش خود را برای تحقق آن به کار خواهیم برد.

احیای دیپلماسی و بهبود روابط بین الملل جمهوری اسلامی ایران با تلاش‌های دولت سیزدهم، نقش بسزایی در جذب سرمایه گذاری خارجی ایفا کرده است؛ دیپلماسی موفق دولت نشان داده که برای توسعه اقتصادی نباید صرفا به ارتباط با غرب اکتفا کرد.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به نقش روابط بین الملل در شتاب بخشی به توسعه اقتصادی، گفت: احیای دیپلماسی و بهبود روابط بین الملل جمهوری اسلامی ایران با تلاش‌های دولت سیزدهم، نقش بسزایی در جذب سرمایه گذاری خارجی ایفا کرده است؛ دیپلماسی موفق دولت نشان داده که برای توسعه اقتصادی نباید صرفا به ارتباط با غرب اکتفا کرد.

وی اضافه کرد: عوضیت رسمی جمهوری اسلامی ایران در «شانکهای» پس از ۱۵ سال و پیوستن به «بریکس» از اول سال آینده به عنوان عضو دایم آن، نشانگر عزم دولت برای خارج کردن ایران از انزوای اقتصادی است.

رویکرد دیپلماسی دولت منجر به اعتماد زایی برای سرمایه گذاری در کشور شده است

«زارع فکری» با بیان اینکه، امروز دیپلماسی اقتصادی در سیاست خارجی به معنای واقعی کلمه فعال شده است، افزود: همکاری اقتصادی در امور بین الملل به اعتماد بستگی دارد؛ به طور مثال، نمی‌توان به سراغ سرمایه گذاران چینی رفت ولی در عمل همه چیز را به مذاکره با رقبای آنان در غرب پیوند داد؛‌ معتقدیم که دولت سیزدهم با گره نزدن سرنوشت کشور به مذاکره با غرب، توانسته اعتماد جوامع بین المللی را کسب کند و از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی کشور بهره مند شود.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.