روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 21 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ - 14 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 24629
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 21 آذر 1400 - 11:45 | | ارسال توسط :

رئیس جامعه هتلداران کیش تاکید کرد: کمبود سرمایه های انسانی و نیروی کار با کیفیت بزرگترین چالش درهتل های کیش

رئیس جامعه هتلداران کیش گفت: مشکل گرانی مسکن و هزینه بالای اجاره بها موجب شده تا هتل های کیش با کمبود شدید نیروی کار مواجه شوند.
رئیس جامعه هتلداران کیش تاکید کرد: کمبود سرمایه های انسانی و نیروی کار با کیفیت بزرگترین چالش درهتل های کیش

به گزارش روزنامه اخبار کیش، مسیح الله صفا اظهار کرد: اصلی ترین دلیل کمبود نیروی انسانی خدماتی در کیش هزینه بالای زندگی و اجاره بهای سنگین مسکن است.

وی با تاکید بر اینکه پرسنل هتل ها در صورت دریافت حقوق قانونی وزارت کار نیز حتی اجاره بهای یک سرپناه را نیز نمی توانند پرداخت کنند افزود: در صورتی که هتل مکانی برای اسکان پرسنل خود نداشته باشد با مشکل سرمایه انسانی کارآمد مواجه می شود.

رئیس جامعه هتلداران کیش تاکید کرد: با وجود اینکه برخی از هتل ها حقوقی بالاتر از حقوق تعیین شده وزارت کار و محل اسکان مجردی، سه وعده غذایی و لباس در اختیار پرسنل خدماتی قرار می دهند اما پس از گذراندن مدت زمان کوتاهی به دلیل اینکه این افراد دارای خانواده هستند و امکان اسکان آنان در جزیره کیش را ندارند احساس دلتنگی کرده و  به شهرهای خود باز می گردند و علی رغم صرف زمان و هزینه برای آموزش، هتل ها بار دیگر دچار کمبود نیروی کار آموزش دیده می شوند.

وی همچنین در خصوص میزان ضریب اشغال هتل های کیش در حال حاضر به خبرنگار ما گفت: از اوایل مهرماه سال جاری با توجه به همکاری و همراهی هتل های کیش با مرکز توسعه سلامت، شورای سلامت و ستاد کرونا پروتکل های بهداشتی در حد اعلا در هتل های جزیره کیش همانند روزهای سخت کرونایی به طور کامل رعایت شده است و در یک بازدید سرزده به خوبی امکان رصد این مورد وجود دارد.

وی با بیان این مطلب افزود: با شرایط بهداشتی کاملی که در هتل های کیش رعایت می شود گردشگران این اعتماد و اطمینان را به دست آورده اند که در هتل های کیش خطری متوجه آن ها نیست و  می توانند با اطمینان خاطر به کیش سفر کرده و در هتل ها اقامت کنند.

صفا ضریب اشغال هتل های کیش را در حال حاضر حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد و در هتل های چارتری ۹۰ تا ۱۰۰ درصد در برخی هتل های کیش عنوان کرد و افزود: خوشحالم که هتل های کیش توانسته است اطمینان گردشگران را جلب کرده و با نهایت ظرفیت در خدمت آن ها باشد و امیدوارم با بهبود شرایط جبران مافاتِ مدت زمانی که هتل ها به دلیل شیوع کرونا با مشکلات بسیاری مواجه شده بودند صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه چند هتل در آینده ای نزدیک به ناوگان خدمات رسانی هتلینگ کیش افزوده خواهد شد کمبود نیروی کار به ویژه در بخش های خدماتی را بزرگترین و مهمترین چالش هتل های کیش برشمرد و تصریح کرد: ضرورت دارد سازمان منطقه آزاد کیش به این حوزه ورود کرده و با ساخت خانه های کوچک و ارزان قیمت برای نیروهای کار، نیاز هتل های کیش را برآورده کند.

رئیس جامعه هتلداران کیش با بیان اینکه یکی از راهکارهای اساسی اختصاص زمین به مجموعه هتل  برای ساخت مسکن پرسنلی است خاطرنشان کرد: زمین اختصاص داده شده به هتل می تواند به عنوان بخشی از هتل محسوب شده و قابلیت خرید و فروش مجزا از هتل را نداشته باشد و به این صورت اسکان پرسنل امری ساده بوده و چالش بزرگ هتلداران برای استخدام نیروی خدماتی و کارآمد از بین رفته و مسکن مورد نیاز پرسنل نیز تامین می شود.

متاسفانه بعلت اوضاع اقتصادی حاکم و شرایط پرداختی ناکافی ، انگیزه نیروهای کیفی برای حضور در کیش کاهش یافته و کار را جهت جذب نیروی با کیفیت برای فعالان اقتصادی جزیره سخت کرده است.

یکی از مشکلات تمامی بخش های فعال در کیش اعم از دولتی و خصوصی کمبود سرمایه های انسانی  توانمند و با کیفیت است زیرا هزینه های زندگی و درآمدها در کیش همخوانی ندارد.

کیش در بخش نیروهای کار در هتل ها، بازارها، مراکز پذیرایی، آموزش و پرورش و بسیاری از بخش های دیگر با مشکلات نیروی کار روبروست زیرا هزینه های مسکن، تردد، سفر و تامین نیازهای ضروری واولیه برای بسیاری از حقوق بگیران سخت شده است.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.