روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 14 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 7 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 2153
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 06 خرداد 1399 - 10:56 | | ارسال توسط :
منتخب مجلس یازدهم:

رئیس مجلس هماهنگ‌کننده و تابع نظر نمایندگان باشد

منتخب مردم نطنز و قمصر، رئیس مجلس را هماهنگ‌کننده‌ای توصیف کرد که بدون در نظر گرفتن نظرات شخصی، باید از نظرات نمایندگان دفاع و افکار جمعی معدل مجلس را پیگیری کند.
رییس مجلس هماهنگ‌کننده و تابع نظر نمایندگان باشد

منتخب مردم نطنز و قمصر، رئیس مجلس را هماهنگ‌کننده‌ای توصیف کرد که بدون در نظر گرفتن نظرات شخصی، باید از نظرات نمایندگان دفاع و افکار جمعی معدل مجلس را پیگیری کند.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، «رحمت‌اله فیروزی پوربادی» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار داشت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، اولویت نخست مجلس یازدهم «جهش تولید» است و در این راستا باید موانع سرمایه گذاری را برطرف کرد.

منتخب مردم نطنز و قمصر در مجلس یازدهم به تاکید رهبر انقلاب در یک دهه اخیر و نامگذاری نام‌ها با شعارهای اقتصادی اشاره و تصریح کرد: «سالم سازی سیستم اداره کشور» اولویت دوم مجلس یازدهم است زیرا فساد به شدت مردم را رنجیده خاطر کرده است. ما باید فضایی را ایجاد کنیم که فضای کار و پاکی و صداقت و پاسخ‌گویی به مردم باشد.

وی ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در حوزه سیاست خارجی تصریح کرد: در کنار توجه به مسائل خارجی باید به مسائل داخل هم توجه کنیم و میزان رضایت‌مندی مردم را بالا ببریم.

منتخب مجلس یازدهم با تاکید بر اقدامات علمی به جای شعار گفت: باید به دور از شعار، کار کارشناسی برای حل مشکلات انجام دهیم.

فیروزی به حاشیه‌های پیش آمده بعد از گرانی بنزین اشاره و خاطرنشان کرد: درباره تصمیم مهمی چون اصلاح نرخ بنزین باید همه جوانب قضیه در نظر گرفته می‌شد و مجلس هم که بنا به فرمایش امام راحل در راس امور است و نماینده مردم نباید بی‌اطلاع می‌ماند و این قابل قبول نیست که بگویند نماینده‌ها اطلاعی ندارند؛ نماینده‌ها باید از مسائل کشور مطلع باشند و با آنها مسائل مطرح شود.

وی با تاکید بر اینکه مجلس محل بررسی و پخته کردن طرح‌ها و لوایح است، گفت: همه جوانب طرح‌ها و پیشنهادات و مصوباتی باید با کار کارشناسی و در نظر گرفتن مصالح نظام و دولت و مردم بررسی و در صورت نیاز تصویب شود.

منتخب مردم نطنز و قمصر در مجلس یازدهم تصریح کرد: همه جوانب امور را باید در تصویب قوانین در نظر گرفت و ما اگر مصالح دولت را در نظر نگیریم یا مصالح مردم را در نظر نگرفته باشیم مشکل پیش می‌آید بنابراین اگر قرار باشد تصمیمی بگیریم که مردم در نتیجه آن در سختی می افتند، باید مردم از قبل، آگاه و توجیه و نسبت به حقوقشان مطلع شوند و بعد اگر بنا به شرایط ناچار بودیم، تصمیم را اجرایی کنیم.

فیروزی درباره نحوه تعامل مجلس و دیگر قوا و نهادها نیز گفت: نظام از اختلاف قوا دیگر خسته شده و دولت، مجلس، قوه قضائیه و ارگان‌های حاکمیتی تحت لوای رهبری باید با تعامل برای حل مسائل و مشکلات کشور تلاش کنند.امروز اگر قرار باشد وقت قوا صرف اختلافات و نظرات بخشی خودشان شود واقعا قابل پذیرش نیست.

 نماینده مجلس یازدهم درباره رایزنی‌ها برای انتخاب رییس مجلس و هیات رییسه و کمیسیون‌ها نیز گفت: رایزنی‌های متعددی شده و باید کسی که قابلیت و صلاحیت‌ و تخصص و اشراف لازم را در موضوعات مختلف دارد و می‌تواند از اقتدار مجلس دفاع کند را نمایندگان انتخاب کنند.

فیروزی درباره نقش رئیس مجلس نیز گفت: رییس مجلس یک هماهنگ کننده است و باید از نظرات جمعی اکثریت نمایندگان دفاع کند و این نیست که بخواهد رییس باشد و نظرات شخصی خود را پیگیری کند و باید افکار جمعی معدل مجلس را در نظر داشته باشد.

وی با اشاره به تشکیل فراکسیون‌های متعدد کارگری، تعاون و مدیریت شهری و غیره در مجلس تصریح کرد: مهم، خروجی فراکسیون‌هاست و باید خروجی آنها در راستای دفاع از انقلاب و نظام و رهبری و مردم باشد و به حل مشکلات کمک کند.

کشور از اختلافات جناحی اشباع شده است

فیروزی با بیان اینکه امیدوارم که نمایندگان مجلس یازدهم بدون حاشیه و در نظر گرفتن مصالح کشور نظام و مردم کارها را پیش ببرند، درباره انتخاب رییس مجلس گفت: هنوز شفاف نیست که نمایندگان چه کسی را انتخاب می‌کنند و رایزنی‌ نامزدها ادامه داد و مشخص نیست که روز آخر چه کسی از صندوق رای نمایندگان برای ریاست مجلس بیرون خواهد آمد.

منتخب مجلس یازدهم درباره وضعیت اصلاح‌طلبان در مجلس یازدهم نیز گفت: نمایندگان مجلس هر کدام در قالبی به مجلس آمده‌اند و به هر حال فکری برای خود دارند و امیدوارم مجلس ائتلاف همه باشد و همگی هماهنگ با هم، چه اصلاح‌طلب، چه اصولگرا و چه مستقل مصالح نظام و مردم را در نظر بگیرند و با انصاف و عدالت و کار کارشناسی به توسعه کشور کمک کنند.

فیروزی افزود: کشور از این اختلافات سیاسی و جناحی اشباع شده و باید توجه همه به سمت حل مشکلات مردم باشد.

وی، تامین کالاهای اساسی برای اقشار کم‌درآمد را اولویت دیگر مجلس یازدهم دانست و گفت: اگر سرمایه‌گذاری‌های کلان را نمی‌توانیم انجام دهیم می‌توانیم با قرار دادن تسهیلات در اختیار مردم و کارگاه‌های کوچک کار را رونق دهیم و بستر تحقق اقتصاد مقاومتی را در کشور فراهم کنیم.

این فعال سیاسی، راه برون رفت کشور از مشکلات را توجه به ظرفیت‌های داخلی دانست و گفت: باید بستر تولید، اشتغال و سرمایه گذاری را فراهم کنیم و منتظر نباشیم کسی از بیرون کشور برای حل مشکلات ما کاری کند.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.