روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 32623
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 22 تیر 1401 - 9:54 | | ارسال توسط :

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی ویژه کیش: فرهنگ سازی راهکاری ارزشمند در کاهش جرائم وبزه های اجتماعی است

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی ویژه کیش با اشاره به تلاش های پلیس در مسیر حفظ امنیت فرهنگ سازی را از جمله راهکاری مناسب برای کاهش جرائم و بزه های اجتماعی عنوان کرد.
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی ویژه کیش: فرهنگ سازی راهکاری ارزشمند در کاهش جرائم وبزه های اجتماعی است

به گزارش روزنامه اخبار کیش، سرهنگ مسعود میرحسینی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه در سه ماهه اول سال جاری شاهد افزایش ۱۹ درصدی سرقت ها نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل بودیم افزود: در مقطعی شاهد افزایش سرقت ها بودیم که با اجرای طرح رعد و افزایش ۶۵ درصدی کشفیات و ۳۱ درصدی دستگیری سارقان در سه ماهه اول سال کاهش ۳۸ درصدی سرقت از منازل رقم خورد.

وی با تاکید بر اینکه در جرائم مختلف در مجموع ۵۶ درصد افزایش دستگیر شدگان در حوزه های مختلف در سه ماهه اول سال نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته اتفاق افتاده است افزود: آمار یاد شده با توجه به جمعیت ارائه می شود و با توجه به جمعیت و جغرافیای جزیره، کیش همچنان به عنوان شهری با امنیت بالا در کشور شناخته می شود و برخی از جرائم در جزیره کیش مانند سرقت خودرو ضریب صفر دارد.

سرهنگ میرحسینی، با تصریح بر اهمیت خود مراقبتی افزود: یکی از مهمترین راهکارهای پیشگیری و جلوگیری از افزایش سرقت خود مراقبتی است.

وی افزود: اگر چه کیش نسبت به شهرهای دیگر کشور همچنان رتبه بالایی در امنیت دارد اما این بدان معنا نیست که شهروندان از لوازم خود مراقبت نکرده و موارد ایمنی را رعایت نکنند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی کیش تاکید کرد: استفاده از دوربین ها، قفل مناسب و پرهیز از قرار دادن اشیاء قیمتی و ارزشمند در دسترس و رها کردن دوچرخه، موتور سیکلت و اتومبیل در پارکینگ منازل بدون حفاظ  و قفل مناسب زمینه را برای افزایش سرقت فراهم می کند.

وی فرهنگ سازی را راهکاری ارزشمند برای جلوگیری از افزایش جرائم، بزه ها و آسیب های اجتماعی عنوان و خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی و انجام فعالیت های فرهنگی در کاهش اسیب های اجتماعی و روی آوردن جوانان به بزه و جرم در جامعه بسیار تاثیر گذار است.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.