روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 18643
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 31 خرداد 1400 - 13:53 | | ارسال توسط :

راه اندازی بورس بین الملل در جزیره کیش

بورس بین الملل با هدف جذب سرمایه‌های خارجی و تامین مالی ارزی در جزیره کیش راه‌اندازی می‌شود.
راه اندازی بورس بین الملل در جزیره کیش

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، حمیدرضا مومنی در مراسم بهره برداری طرح‌هایی با عنوان تدبیر و امید برای جهش تولید گفت: یکی از موثرترین برنامه‌ها ایجاد بورس بین الملل در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است.

وی گفت: بورس بین الملل به عنوان مهمترین بستر اقتصادی برای جذب سرمایه‌های خارجی با اتصال به اقتصاد جهانی ایجاد خواهد شد تا از طریق شیوه‌های استاندارد و قابل کنترل با تامین نیاز‌های مالی و ارزی کشور مسیر مطمئنی برای صادرات کالا‌های تولیدی داخلی فراهم کند.

وی افزود: این ابزار، نقش بی‌بدیلی در تامین مالی و ارزی برای پروژه‌ها و شرکت‌ها برای کل کشور خواهد داشت.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه بانک برون مرزی نیز یکی از مهمترین ساختار‌های مالی در به ثمر رساندن فعالیت‌ها و اقدامات سرمایه گذاری و تجاری است، افزود: این شرایط با اعتمادسازی برای سرمایه گذاران خارجی علاوه بر ایجاد زمینه ورود سرمایه و منابع مالی بین المللی، بر تسهیل روند‌های تجاری نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی افزود: سرمایه گذاران متعدد و معتبری برای تاسیس بانک مطابق قوانین و مقررات، ثبت تقاضا کرده اند که در صورت تسریع بانک مرکزی در فرآیند صدور مجوز‌های لازم شاهد اثرگذاری این ابزار بر توسعه مناطق و کشور خواهیم بود.

وی مومنی،گفت: سپرده‌های فعالان اقتصادی و گردش مالی حاصل از فعالیت‌های سرمایه گذاری و تجاری آنها، ظرفیت بالایی برای تامین مالی پروژه‌های مستقر در مناطق آزاد فراهم می‌کند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.