روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 14 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 7 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 6413
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 03 شهریور 1399 - 11:43 | | ارسال توسط :
دکتر آخوندی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش در گفتگو با روزنامه اخبار کیش:

راه اندازی بورس بین الملل در کیش ، اقتصاد ملی را متحول می کند

چندی قبل دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور خبر تاسیس بورس بین الملل کیش را بطور رسمی اعلام کرد . به گفته فعالان اقتصادی و کارشناسان، راه اندازی بورس بین الملل فرصت‌های جدیدی برای رونق کسب و کار و ارزآوری در مناطق آزاد و حتی کشور خلق می کند.

چندی قبل دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور خبر تاسیس بورس بین الملل کیش را بطور رسمی اعلام کرد . به گفته فعالان اقتصادی و کارشناسان، راه اندازی بورس بین الملل فرصت‌های جدیدی برای رونق کسب و کار و ارزآوری در مناطق آزاد و حتی کشور خلق می کند.

به گزارش روزنامه اخبار کیش ؛ شوای عالی بورس به شرطی موافقت خود را برای تاسیس بورس بین الملل کیش اعلام کرده است که ، حداقل ۴۰ درصد سهامداران یا موسسان بورس بین الملل شرکت های خارجی باشند .

دکتر آخوندی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش در همین ارتباط به روزنامه اخبار کیش گفت : بسیاری از شرکت های بزرگ صادرات محور ایرانی در حوزه نفت ، پتروشیمی ، فولاد و ساختمان برای حضور در بورس بین الملل کیش اعلام آمادگی کردند . وی افزود : این شرکت ها بعنوان موسس با سپرده گذاری اولیه ، سهام دار بورس بین الملل شدند و قرار است درآمد ارزی این شرکت ها از محل صادرات وارد بورس بین الملل کیش شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت های خارجی بسیاری برای ورود به بورس بین الملل کیش اعلام آمادگی کردند گفت : پس از سپری شدن مراحل تعیین صلاحیت و اعتبار سنجی این شرکت ها در روز های آینده، بزودی تکلیف ۴۰ درصد سهامداران خارجی نیز مشخص و مجوز شروع بکار این بورس صادر خواهد شد .

آخوندی افزود : شورای عالی بورس خواهان حضور بورس های بزرگ در بورس بین الملل کیش هست و به همین منظور تیم مذاکره کننده در حال گفتگو با بورس های ترکیه ، شانگهای و چند بورس دیگر منطقه است تا با دعوت از این بورس ها برای حضور در کیش و ایجاد زیر ساخت های قوی و پایدار ، زمینه ورود شرکت های خارجی بدون نگرانی و براحتی فراهم شود.

عضو هیات مدیره سازمان مطقه ازاد کیش اضافه کرد : ساز و کار راه اندازی بورس بین الملل در جزیره کیش از دو سال قبل شروع شده و کمیته های مختلفی درخصوص آئین نامه ها ، روش ها اجرائی و تجهیز بورس شکل گرفته و همه چیز برای آغاز بکار بورس آماده است و همانگونه که دبیر محترم شورای عالی مناطق آزاد گفتند انشا… در مدت دو ماه آینده بورس فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی در خصوص اهمیت ایجاد بورس بین الملل در جزیره کیش تصریح کرد : حضور ۵۰ شرکت موسس بین الملل در کیش و ایجاد دفاتر اداری ، مراکز داد و ستد و فعالیت کارگزاران بورسی، رونق اقتصادی را به این منطقه سوق خواهد داد . و همچنین بخش مهمی از صنایع صادرات محور کیش همچون شرکت های داروئی و تجهیزات پزشکی  و خدمات نفتی از خدمات این بورس بهره مند خواهند شد.

وی در پایان میزان محقق شدن واقعی این بورس را صد در صد  عنوان کرد و گفت : بازار جمهوری اسلامی ایران برای سرمایه گذاران خارجی بسیار جذاب است و امیدواریم با ساز وکارها ی ایجاد شده ،بزودی شاهد گشایش بورس بین الملل کیش باشیم.

معاون اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد نیز چندی پیش در خصوص اهمیت بورس بین الملل کیش گفته بود بازار سرمایه باید حتما به بازار‌های بین المللی وصل باشد تا بتوان از منافع آن بازار‌ها بهره‌مند شد و می‌توان گفت این بزرگترین تحول در بازار سرمایه ایران است.

احسان رضاپور مشاور سرمایه گذاری و کارشناس بورس نیز اظهار داشت : وجود بازار بین المللی ارزی به شرط بهبود جایگاه سیاسی و اقتصادی کشور در دنیا می تواند محرک و درگاه خوبی برای تسهیل و جذب کردن سرمایه گذاران خارج از کشور و به خصوص کشور‌های همسایه و منطقه باشد و ابزار‌های مناسبی برای مدیریت نوسانات ارزی در اختیار سرمایه گذاران خارجی کشور قرار بدهد.

احسان رضاپور، افزود: بورس بین الملل می تواند امکان سرمایه گذاری مبتنی بر ارز را برای سرمایه گذاران داخلی به همراه داشته باشد و علاوه بر امکان تخصیص منابع جمع آوری شده به صورت ارزی در پروژه‌ها می‌تواند با جذب مخاطبان هدف خود در منطقه در رونق سرمایه گذاری در کشور هم اثرگذار باشد، به شرط اینکه مسیر‌ها و راهکار‌های روشن و قابل اجرا و سهلی برایش در نظر گرفته شود و فرایند‌های پر و پیچ و خم صدور کد و پذیرش ارز‌ها و سهام مختلف و ایجاد ابزار‌های سرمایه گذاری جدید، مانع عملیاتی شدن و مشارکت گروه‌های مختلف در آن نشود.

مشاور سرمایه گذاری و کارشناس بورس با تاکید بر اهمیت جلب اعتماد سرمایه گذاران بیان کرد: توجه داشته باشیم برای جلب نظر مساعد و اعتماد سرمایه گذاران خارجی ابتدا باید اعتماد سرمایه گذاران داخلی را جلب کرد در غیر این صورت در بازار سرمایه‌ای که مردم و سرمایه گذاران بومی آن به ساز و کار‌ها و رویه‌های اجرایی، نظارتی و عملیاتی و حتی شفافیت بخش‌های مختلف آن نقد‌های زیادی دارند، نمی‌توان چندان امیدوار بود به خصوص اینکه شرایط تورمی که نتیجه آن در چشم انداز کاهشی ارزش پول ملی متبلور می‌شود و به دلیل شرایط حاکم بر سیاست و اقتصاد با محدودیت‌های جدی در تبادلات مالی و پیچیدگی‌های متعدد و مشکل زا مواجه است خود موانعی جدی در مسیر عملکرد موفق این بازار خواهند بود.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.