روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 48490
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 07 اسفند 1402 - 17:29 | | ارسال توسط :

رایزنی امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران ظهر روز دوشنبه به وقت ژنو با «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل دیدار و رایزنی کرد.
رایزنی امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،حسین امیرعبداللهیان در ادامه رایزنی‌ها و دیدارهای خود در حاشیه پنجاه و پنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل  در ژنو با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل دیدار و رایزنی کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان از تلاش‌های دبیرکل سازمان ملل در موضوعات مهم جهانی از جمله مسئله فلسطین و بحران جاری غزه تشکر کرد.

وی با اشاره به دیدار اخیر خود با رهبران مقاومت فلسطین در بیروت و دوحه گفت، وضعیت مقاومت از نظر توانایی نظامی برای ادامه مقاومت علیه جنگ طلبی رژیم صهیونیستی بسیار خوب است، اما رژیم اسرائیل مشغول جنایت علیه شهروندان فلسطینی است و وضع انسانی در نوار غزه بویژه شمال آن بسیار فاجعه بار است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به حمایت گروه‌های فلسطینی از یک‌ آتش‌بس پایدار، گفت متاسفانه رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا به تداوم جنگ اصرار دارد که البته این رویکرد هیچ نتیجه ای برای آنان نخواهد داشت.

امیرعبداللهیان بحران انسانی در نوار غزه بویژه شمال آن را بسیار نگران کننده دانست و گفت، صهیونیستها هزاران نفر را با بمب کشته اند و می خواهند جمعیت باقیمانده را با گرسنگی از بین ببرند.

وی با قدردانی از تلاش‌های سازمان ملل و دبیرکل آن در ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه برای شهروندان فلسطینی گفت، حجم فاجعه بسیار بیشتر از کمک‌های سازمان ملل است، مضافا آنکه آمریکا همچنان مایل به‌ پایان جنگ نیست و در دریای سرخ و یمن نیز بدنبال تشدید بحران هستند.

امیرعبداللهیان با اشاره به تلاش‌های ایران و سازمان ملل برای پایان دادن به بحران یمن، گفت اقدامات نظامی آمریکا علیه یمن می‌تواند نتایج تلاش‌های مشترک ما و سازمان ملل را با خطر مواجه کند.

وی تاکید کرد ایران از تلاش‌های دبیرکل سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ علیه غزه و پایان نسل‌کُشی فلسطینیان حمایت می کند و سازمان ملل همچنان می تواند برای امنیت پایدار منطقه روی کمکهای ایران حساب کند.

آنتونیو گوترش نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، نسبت به بحران انسانی در غزه اظهار نگرانی کرد و مخالفت قاطع خود را با تنبیه جمعی فلسطینیان اظهار داشت و گفت: شرایط بسیار پیچیده و نگران کننده است و لازم است هر چه سریعتر به این شرایط تأسف‌بار خاتمه داده شود. گوترش وضعیت منطقه را انفجارآمیز دانست و گفت لازم است از هرگونه اقدامی که باعث تشدید و گسترش بحران در منطقه‌ شود، پرهیز گردد.

وی تاکید کرد به رغم سختی شرایط و پیچیدگی بحران، ما به تلاش‌های خود برای کنترل و مدیریت بحران ادامه خواهیم داد.

گوترش از تلاش‌های دیپلماتیک ایران برای کمک به راهکار سیاسی برای توقف بحران در فلسطین و کاهش بحران در منطقه تشکر کرد.

یکی از محورهای اصلی رایزنی در این دیدار آخرین تحولات فلسطین و غزه بود.

این دیپلمات عالی رتبه ایرانی، پیش از این با وزیران امورخارجه اردن و ویتنام  نیز دیدار و رایزنی کرده بود.

امیر عبداللهیان همچنین صبح امروز با خانم « میریانا اسپولیاریک » رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز دیدار و رایزنی کرد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.