روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 8232
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 14 مهر 1399 - 7:54 | | ارسال توسط :
مدیرعامل کیش دوحه گیت خبرداد:

رایزنی حضور« موزه دریایی» و نمایش روند برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در جزیره با سازمان منطقه آزاد کیش

مدیرعامل شرکت کیش دوحه گیت گفت: در حال رایزنی با سازمان منطقه آزاد کیش برای حضور کشتی مشیرب العقاریه، که موزه دریایی است و روند برگزاری جام جهانی 2022 قطر را به تصویر می کشد؛ در جزیره کیش برای علاقمندان فوتبال هستیم.
رایزنی حضور« موزه دریایی»  و نمایش روند برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در جزیره با سازمان منطقه آزاد کیش

مدیرعامل شرکت کیش دوحه گیت گفت: در حال رایزنی با سازمان منطقه آزاد کیش برای حضور کشتی مشیرب العقاریه، که موزه دریایی است و روند برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را به تصویر می کشد؛ در جزیره کیش برای علاقمندان فوتبال هستیم.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، بابک حق شناس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار کرد: شرکت کیش دوحه گیت از سال گذشته طرح های بسیاری را برای اجرا با شریک قطری خود در جزیره مرجانی کیش برنامه ریزی کرده بود که متاسفانه به دلیل شرایط تحریم های ناجوانمردانه استکبار جهانی با مشکلاتی در اجرا مواجه شد.

وی با اشاره به اینکه اهداف بسیاری برای انجام رویدادهای بزرگ و سرمایه گذاری ها با شریک قطری در جزیره کیش داشتیم که بنا به شرایط کرونا و تحریم با کندی پیش می رود افزود: یکی از طرح هایی که برای رونق بیشتر گردشگری کیش به سازمان منطقه آزاد ارائه شده است و در حال رایزنی هستیم؛ استقرار کشتی بزرگی است که به مناسبت جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به عنوان موزه طراحی و در این کشور نمایش گذاشته شده است تا در یک بازه زمانی مشخص در سواحل کیش پهلو گرفته و محل بازدید علاقمندان به ورزش فوتبال باشد.

وی تشریح کرد: در این کشتی که به عنوان یک گالری، روند چگونگی برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را به تصویر می کشد، لباس های بازیکنان جام جهانی در ادوار مختلف و تاریخ جام جهانی در معرض دید علاقمندان به فوتبال قرار داده شده است.

حق شناس ادامه داد: در این خصوص مذاکراتی با شریک قطری صورت گرفته و طرح نیز به سازمان منطقه آزاد کیش ارائه شده است همچنین این طرح به فدراسیون فوتبال نیز ارائه شده است تا از ظرفیت های حمایتی فدارسیون در کسب نتیجه مذاکرات استفاده شود.

وی همچنین از هیئت فوتبال کیش که توانسته است به عنوان یک پل ارتباطی میان شرکت کیش دوحه گیت؛ سازمان منطقه آزاد کیش و فدراسیون فوتبال کشور نقش مهمی ایفا کند تقدیر کرد.

حق شناس با اشاره به اینکه در این کشتی میزبان قطری روند آماده سازی ورزشگاه های قطر و نحوه چیدمان میزبانی از تیم های حاضر در مسابقات را به نمایش گذاشته است افزود: وجود این کشتی در کیش می تواند زمینه ساز حضور گردشگران بسیاری در جزیره باشد و پیش بینی می شود که در صورت استقرار این موزه در آب های نیلگون خلیج فارس در جزیره کیش می تواند روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ بازدید کننده داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه اطلاعات مورد نیاز برای بررسی و برگزاری این رویداد بزرگ در کیش به سازمان منطقه آزاد کیش و فدراسیون فوتبال ارائه شده و منتظر پاسخ از مراجع یاد شده هستیم از حمایت های سازمان منطقه آزاد کیش و دکتر مظفری در ایجاد فرصت های سرمایه گذاری و رونق گردشگری در کیش تقدیر کرد و افزود: شرکت کیش دوحه گیت طرح های بسیاری در راستای رونق گردشگری و سرمایه گذاری در جزیره کیش دارد و بی تردید با عبور از شرایط سخت کنونی می تواند با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش رویدادهای موثر اقتصادی و سرمایه گذاری در کیش برگزار کند.

حق شناس اظهار امیدواری کرد که طی ۶۰ روز آینده فرصت استقرار موزه جام جهانی قطر در کیش ایجاد شود و افزود: امیدواریم در بازه زمانی حدود اواسط بهمن ماه این موزه در آب های جزیره پهلو گرفته و پذیرای علاقمندان به این ورزش مفرح و پرطرفدار شود.

وی تاکید کرد: شرکت دروازه کیش و دوحه بیشترین تمرکز خود را بر روی سرمایه گذاری در انجام طرح های مربوط به کیش دارد و با پایان ویروس کرونا اتفاق خوبی را در برنامه کاری خود برای کیش در نظر گرفته است.

مدیرعامل شرکت کیش دوحه گیت در خصوص هزینه های تعمیر و نگهداری موزه دریایی جام جهانی قطر نیز افزود: تمامی هزینه ها توسط شرکت دروازه کیش و دوحه انجام می شود اما در حقیقت متولی اصلی طرح سازمان بوده و ما به کمک سازمان و زیر سایه سازمان این طرح را اجرایی می کنیم زیرا شرکتی هستیم که در کیش ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه نامه تامین نیازهای آب و برق شناور به شریک قطری اعلام شده است و امیدواریم که به زودی این رویداد مهم در کیش رقم بخورد افزود: تمام تلاش ما این است که این مهم در کیش انجام شود اگر چه با وجود شرایط کرونا زمان دقیق استقرار این شناور در کیش در هاله ای از ابهام است

شرکت دروازه دوحه کیش ثبت جزیره کیش بوده و ۳۵درصد سرمایه‌گذاری آن توسط شرکت قطری انجام شده است. این شرکت به صورت سهامی خاص مدیریت می‌شود و چندین پروژه مهم را پیگیری کرده تا اتفاق بزرگی را در کیش رقم بزند.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.