روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 40746
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, ورزشی تاریخ انتشار : 31 اردیبهشت 1402 - 17:37 | | ارسال توسط :

رشته‌های ورزشی دریا محور، جاذبه جذب سرمایه گذار و گردشگران

رئیس فدراسیون بادبانی کشور در جلسه تفاهم نامه همکاری فدراسیون با سازمان منطقه آزاد کیش، رشته‌های ورزشی دریا محور را جاذبه جذب سرمایه گذار و گردشگران برشمرد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از  خبرگزاری صداوسیما، خسرو ابراهیمی نیا با قدردانی از حمایت‌های سازمان منطقه آزاد کیش برای ایجاد مقر  فدراسیون بادبانی کشور در کیش، گفت: با برنامه ریزی و بهره گیری از پتانسیل ها، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های بالقوه و بالفعل منطقه آزاد کیش برای اشاعه ورزش‌های بادبانی کشور گام بر خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه کشور‌های مجاور دریا، با برگزاری رویداد‌های ورزشی، زمینه را برای درآمدزایی و جذب گردشگر فراهم می ­کنند و این در کشور مغفول مانده است؛ افزود: با کمک و همکاری سازمان منطقه آزاد کیش، مسابقات متنوع در حوزه ملی، منطقه‌ای و بین المللی رشته‌های بادبانی را در جزیره کیش برگزار خواهیم کرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با اشاره به بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر ساحل در استان هرمزگان افزود: ۶۵۸ کیلومتر به طول سواحل جزایر استان هرمزگان است.

سعید پورزادی افزود: سرانه ورزشی رشته‌های دریا محور در کشور بسیار پایین است و باید جایگاه آن در مقایسه با سایر کشور‌ها ارتقاء یابد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر لزوم برنامه ریزی، سرمایه گذاری و فرهنگ سازی در رشته‌های ورزشی دریا محور، گفت: سازمان منطقه آزاد کیش، نگاه گردشگری برای گسترش رشته‌های ورزشی و برگزاری رویداد‌های ملی و بین المللی دارد و با ایجاد زیر ساخت‌های لازم و ساماندهی سواحل، در چارچوب قوانین و مقررات از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

سعید پورزادی افزود: با توجه به اینکه جزیره کیش مقر دائمی فدراسیون بادبانی جمهوری اسلامی ایران است، کمک خواهیم کرد تا با برگزاری دوره‌های آموزشی و اردو‌های ملی و بین المللی زمینه درخشش ورزشکاران این رشته ورزشی را در کشور و بین المللی فراهم کنیم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به برگزاری جشنواره تابستانی کیش از اول تا ۲۳ تیر، از رئیس فدراسیون بادبانی کشور و اعضا هیات رئیسه این فدراسیون خواست تا با همکاری بخش خصوصی، اقدامات لازم برای برگزاری یک رویداد ورزشی منطقه‌ای با حضور ورزشکارانی از کشور عمان و امارات متحده عربی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد کیش آمادگی برقراری پرواز و ایجاد هماهنگی لازم برای برگزاری رویداد‌های بین المللی ورزشی و برگزاری نمایشگاه تخصصی تجهیزات بادبانی، قایق و شناور را دارد.

اجرای برنامه‌ها و تقویم سالیانه، حمایت از ورزشکاران و اعزام به مسابقات ملی و بین المللی، کمک به تامین تامین امکانات ایمنی، عملیاتی، تجهیزاتی و نیروی انسانی تخصصی مورد نیاز برای برگزاری اردو‌های تیم‌های ملی بادبانی ایران در کیش و دریافت میزبانی مسابقات ملی منطقه‌ای و بین المللی رشته‌های بادبانی مطابق با تقویم سالیانه مصوب در مجمع عمومی فدراسیون بادبانی از موارد همکاری سازمان منطقه آزاد کیش در چارچوب تفاهم نامه با فدراسیون بادبانی است.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.