روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 9102
  پرینتخانه » استان, ایران تاریخ انتشار : 05 آبان 1399 - 9:57 | | ارسال توسط :
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبرداد

روند صعودی کرونا با افزایش سفرها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: نگرانی مهم افزایش سفرهای بین استانی به ویژه به بندرعباس است، زیرا تجربه نشان داده با افزایش سفرها، موارد ابتلا به کرونا نیز افزایش می‌یابد.
روند صعودی کرونا با افزایش سفرها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: نگرانی مهم افزایش سفرهای بین استانی به ویژه به بندرعباس است، زیرا تجربه نشان داده با افزایش سفرها، موارد ابتلا به کرونا نیز افزایش می‌یابد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا، دکتر حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه موارد مراجعه سرپایی مبتلایان به کرونا در استان این هفته ۲۷ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: موارد بستری در آی سی یو نیز این هفته افزایش یافت و اکنون ۵۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند که برای ۸۰ درصد این بیمار احتمال مرگ وجود دارد.

دکتر فرشیدی با بیان اینکه ۶ هفته است که شمار فوتی‌های استان ثابت مانده و کاهش نداشته است که این می‌تواند زنگ خطری باشد، اظهار کرد: شهرستان بندرعباس، به همراه جاسک و کیش در وضعیت پر خطری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: نگرانی مهم در استان افزایش سفرهای بین استانی بویژه به بندرعباس است، زیرا تجربه نشان داده با افزایش سفرها، موارد ابتلا به کرونا نیز افزایش می‌یابد.

فرشیدی با اشاره به اینکه باید مسافرت‌های بین شهر و روستا نیز در استان محدود شود تا این زمینه شیوع کرونا نیز کنترل شود، افزود: وضعیت استفاده از ماسک در استان مطلوب است، اما دیگر شیوه نامه‌های بهداشتی مانند پرهیز از تجمعات چه رسمی و چه غیر رسمی در استان کمتر رعایت می‌شود که باید در این زمینه مردم بیشتر مراقب باشند.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایسنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.