روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 15 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 8 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 23389
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, ورزشی تاریخ انتشار : 17 آبان 1400 - 13:19 | | ارسال توسط :

رکاب زنی ۸۰ کیلومتری دوچرخه سواران جایزه بزرگ میکا

همزمان با ویژه برنامه های گرامی داشت روز کیش، دوچرخه سواران شرکت کننده در مسابقه جایزه بزرگ میکا 80 کیلومتر را رکاب خواهند زد.
رکاب زنی ۸۰ کیلومتری دوچرخه سواران جایزه بزرگ میکا

به گزارش روزنامه اخبار کیش، مجموعه بزرگ میکا با برگزاری برنامه های شاد و متنوع همچون جشنواره عکس، ارکسترسازهای بادی، رونمایی از تمبر یادگاری و ساخت مجمسمه های دلفین از مواد بازیافتی به استقبال روز کیش می رود.

بنابراین گزارش، رعنا زوره مدیر روابط عمومی مجموعه میکا در نشست  خبری با اصحاب رسانه کیش با اعلام ویژه برنامه های روز کیش که توسط مجموعه میکا برگزار می شود اظهار کرد: همزمان با روز کیش مسابقه جایزه بزرگ دوچرخه سواری میکا در جزیره کیش برگزار می شود و این مجموعه در نظر دارد با هدف داشتن جزیره ای پاک و اجرای برنامه روز بدون خودرو در کیش این رویداد را به نام جزیره کیش ثبت کند تا هر ساله مسابقه جایزه بزرگ دوچرخه سواری میکا در کیش برگزار شود.

برگزاری ارکستر سازهای بادی، رونمایی از تمبر یادگاری و مسابقه مجسمه های دلفین از مواد بازیافتی با همکاری شرکت عمران، آب و خدمات کیش از دیگر برنامه های روز کیش در مجموعه میکامال است که زوره به آن اشاره کرد.

وی همچنین از برگزاری ویژه برنامه های مناسب کودکان و نوجوانان با تم آموزشی و فرهنگ سای خبرداد و افزود: از حدود ۱۰ روز پیش با اعلام فراخون مسابقه، کودکان و نوجوانان علاقمند به شرکت در مسابقه ساخت مجمسه های دلفین از مواد بازیافتی اقدام به جمع آوری مواد بازیافتی کرده و مواد جمع آوری شده را به سطل های تعبیه شده در میکا توسط شرکت عمران و خدمات تحویل می دهند تا در روز مسابقه با استفاده از این مواد اقدام به ساخت مجمسه های دلفین کنند.

به گفته مدیر روابط عمومی میکامال، در روز ۱۹ آبان از ساعت ۱۵ الی ۱۷ دوچرخه سواران شرکت کننده در مسابقه جایزه بزرگ دوچرخه سواری میکا در مسیر مشخص شده رکاب خواهند زد و در همین روز از تمبر یادگاری میکا به مناسبت روز کیش رونمایی خواهد شد و برندگان مسابقه دوچرخه سواری و جشنواره عکس میکا نیز روز ۱۹ جوایز خود را دریافت خواهند کرد.

محمود وفایی رییس سازمان لیگ فدراسیون دوچرخه سواری که به نمایندگی از فدراسیون جهت حضور در نشست هماهنگی مسابقه جایزه بزرگ میکامال کیش به این جزیره سفر کرده است در این نشست با اشاره به اینکه رقابت های دوچرخه سواری جایزه بزرگ میکا در روز کیش و همزمان با مرحله دوم لیگ جوانان باشگاه های کشور که مرحله پایانی مسابقات نیز است برگزار می شود افزود: تیم های دوچرخه سواری از ۱۳ باشگاه فعال شرکت کننده در مسابقات لیگ باشگاه های جوانان کشور که در منطقه آزاد ارس مرحله نخست آن برگزار شد قرار است برای برگزاری مرحله پایانی در کیش حضور یابند.

وی با اشاره به اینکه ورود تیم های شرکت کننده در مسابقه روز ۱۷ آبان وارد جزیره کیش می شوند ادامه داد: مسابقه طی دو روزز ۱۸ و ۱۹ آبان ماه برگزار می شود افزود: پیشکسوتان دوچرخه سواری، تمامی ملی پوشان دوچرخه سواری کشورمان در قالب تیم های باشگاهی و تیم های فولاد مبارکه اصفهان، دانشگاه آزاد تبریز و تیم هورسان رامسر در این مراسم حضور خواهند داشت.

وفایی افزود: مسیر دوچرخه سواری به شکلی انتخاب شده است که دوچرخه سواران در نقاط حساس و پرتردد شهری رکاب زده به خوبی دیده شوند.

وی با بیان اینکه مسیر دوچرخه سواری ۸۰ کیلومتر است تاکید کرد: رکابزنان مسیر میکامال تا میدان ساحل و سپس ضلع مجاور بازار پردیس به سمت شهرآفتاب و سپس تا میدان داریوش، میدان آبشار و مجموعه میکامال را رکاب خواهند زد افزود: دوچرخه سواران برای پیمودن ۸۰ کیلومتر تعیین شده باید مسیر انتخاب شده را ۱۳ دور رکاب بزنند و در پایان به ۳۰ نفر از شرکت کنندگان بنا بر رتبه های کسب شده جوایزی اهدا خواهد شد.

وی مجموعه جایزه بزرگ میکا را مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: هزینه های جانبی برگزاری مسابقه نیز توسط شرکت میکامال تامین می شود.

رئیس سازمان لیگ فدارسیون دوچرخه سواری با بیان اینکه مدت زمان کوتاهی از فراخوان تا برگزاری مسابقه وجود داشت از استقبال بالای دوچرخه سواران برای شرکت در این مسابقه خبرداد و افزود:  حدود ۱۸۰ متقاضی برای شرکت در مسابقات ثبت نام کردند که با توجه به ظرفیت های پیش بینی شده حدود ۱۲۰ نفر استقبال بالایی را شاهد بودیم و بر همین اساس برآن شدیم تا این مسابقات را در سال های آتی با بین المللی سازی این مسابقات حداقل ۱۰ تیم مطرح دنیا به خصوص از کشورهای اروپایی در این رقابت شرکت کنند.

ساتیار امامی دبیر جشنواره عکس میکا نیز با پیشنهاد برگزاری این رویداد به صورت سالانه خواستار حمایت رسانه ها از این رویداد در راستای ادامه دار بودن آن شد و افزود: برگزاری سالانه چنین رویدادهایی به صورت جشنواره علاوه بر تشویق بنگاه های اقتصادی مبنی بر برگزاری چنین جشنواره هایی در جزیره کیش گفت: از ظرفیت های مختلفی که در جزیره کیش وجود دارد می توان برای برگزاری جشنواره های بزرگ استفاده کرد.

به گفته امامی در جشنواره عکس میکا که در سه بخش برگزار شد، در بخش شرکت کنندگان از سرزمین اصلی ۵۹ شرکت کننده با ۳۳۷ فریم عکس، در بخش کیشوندی ۴۸ شرکت کنندهه با ۳۰۹ عکس و در بخش موبایلی ۸۶ شرکت کننده با ۳۸۸ فریم عکس که در مجموع ۱۹۳ عکاس با ۱۰۳۴ فریم عکس در مسابقه حضور یافتند.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.