روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 44886
  پرینتخانه » علمی و فناوری تاریخ انتشار : 12 مهر 1402 - 14:56 | | ارسال توسط :
در حاشیه جلسه هیات دولت؛

زارع پور: آزمایش اولیه کپسول زیستی برای اعزام فضانورد به‌زودی انجام می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رونمایی دستاوردهای فضایی کشور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: طی یک یا دو ماه آینده آزمایش اولیه کپسول زیستی برای اعزام فضانورد به فضا انجام خواهد شد.
زارع پور: آزمایش اولیه کپسول زیستی برای اعزام فضانورد به‌زودی انجام می‌شود

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،عیسی زارع پور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به طور مرتب در حال فعالیت هستیم تا سرعت اینترنت ثابت و همراه افزایش یابد و مردم هر چند با تاخیر نتیجه آن را خواهند دید.

وزیر ارتباطات این را هم گفت که گسترش فیبر نوری در بیش از ۱۵۰ شهر آغاز شده و ۷۰ شهر آن به پایان رسیده است.

زارع پور افزود: همچنین از ۱۴۰۰ شهر در ۵۰۰ شهر مقدمات انجام کار و توافق با شهرداری ها و مدیریت شهری فراهم شده و تقریبا چهارمیلیون خانوار در این زمینه زیرپوشش شبکه فیبر نوری قرار گرفتند که تا پایان سال به حدود هشت میلیون خانوار خواهد رسید.

وی اولین استانی که به طور کامل زیر پوشش قرار می گیرد را استان گلستان ذکر کرد و افزود: طی یکماه آینده به بهره برداری می رسد.

زارع پور از رونمایی دستاوردهای فضایی کشور که به مرور در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد، خبر داد و گفت: طی یک یا دو ماه آینده آزمایش اولیه کپسول زیستی انجام خواهد شد که این کپسول برای اعزام فضانورد به فضا است و مراحل اولیه آن در حال آزمایش است و امید است در پنج سال آینده بتوانیم فضانورد ایرانی در فضا داشته باشیم.

نرخ تعرفه اینترنت روستاها با مناطق شهری برابر است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پرسش خبرنگار درباره سرمایه گذاری در خصوص اینترنت روستاها اظهار کرد: ۸ تا ۹ میلیارد تومان در روستاها سرمایه گذاری کردیم تا دسترسی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه پرسرعت را افزایش دهیم.

زارع پور افزود: بیش از ۵ هزار روستای جدید از ابتدای دولت سیزدهم به اینترنت پرسرعت متصل شده و امید است تا پایان سال هیچ روستای بالای ۲۰ خانواری نداشته باشیم که به اینترنت پرسرعت دسترسی نداشته باشند.
وی افزود: جهت گیری کلی وزارت ارتباطات این است که شهر و روستا برای ما تفاوتی نداشته باشد و همان فناوری که در تهران مورد استفاده قرار می گیرد را در روستاها هم توسعه دهیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: حدود ۹۴ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت متصل شدند که این عدد در ابتدای دولت سیزدهم ۸۰ درصد بود اما در حال حاضر با اتصال ۵ هزار روستای جدید به ۹۴ درصد رسیده است و تا پایان سال به ۱۰۰ درصد روستاها افزایش می یابد.
زارع پور با اشاره به اینکه توسعه اینترنت روستاها در توسعه کسب و کارهای روستایی تأثیر زیادی دارد، گفت: به هر حال امروز بسیاری از کسب و کارها بستر فعالیت آنها فضای مجازی است و افزایش ارتباطات در هر جایی منجر به توسعه می شود؛ ضمن اینکه نرخ تعرفه های اینترنت روستایی با سایر مناطق فرقی ندارد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.