روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 34174
  پرینتخانه » علمی و فناوری تاریخ انتشار : 09 شهریور 1401 - 11:45 | | ارسال توسط :

زارع پور: سیاست جدیدی در مورد پلتفرم‌های خارجی اتخاذ نشده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هیچ سیاست جدیدی در مورد پلتفرم‌های خارجی نداریم و هر اتفاقی رخ می‌دهد، مربوط به تصمیمات گذشته است که می‌تواند بازنگری شود.
زارع پور: سیاست جدیدی در مورد پلتفرم‌های خارجی اتخاذ نشده است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه آیین افتتاح پروژه‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت هفته دولت، در جمع خبرنگاران افزود: درباره باند فرکانسی ۷۰۰ – ۸۰۰ مذاکراتی را آغاز کرده‌ایم و امیدواریم با دوستان صداوسیما به تفاهم مشترک برسیم.  

وی درباره درخواست اپراتورها برای تغییر تعرفه‌ها افزود: در پنج سال گذشته اتفاقی در بخش تعرفه‌ها نیفتاده است. تنها اتفاق در این زمینه در دولت سیزدهم این بود که برخی بسته‌هایی که کمتر از کف قیمت مصوب بودند، حذف شدند. به هر حال اگر منابع مالی برای اپراتورها فراهم نشود این صنعت امکان توسعه نخواهد داشت. براساس گفته‌های اپراتورها ظرفیت‌های شبکه‌ آنها به نقطه اشباع رسیده است. ما روی مدلی کار می‌کنیم که در کنار توسعه زیرساخت‌های شبکه، مشکل جدی هم برای کاربران به وجود نیاید. تغییر در تعرفه‌ها نیز منوط به افزایش کیفیت است. اپراتورها باید از محل منابع داخلی کیفیت را افزایش دهند.

زارع‌پور درباره تغییری که قرار بود در وضعیت بسته‌های اینترنت انجام شود، گفت: قرار است یک بسته حداقل ۶۰ گیگی بلند مدت تعریف شود. اپراتورهای موبایل هم باید ظرف یک هفته آینده با سازمان تنظیم در این زمینه به تفاهم برسند تا این بسته‌ها را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار بدهند.

وزیر ارتباطات درباره فیبرنوری افزود: به باور کارشناسان تا زمانی که مشکلات محتوایی و دسترسی و سیاستگذاری به سرویس‌های پربازدید بین‌المللی و سیاست‌گذاری در این زمینه حل نشود، توسعه فیبرنوری رضایت کاربران را به دنبال نخواهد داشت.

وی ادامه داد: در این زمینه قدم به قدم پیش خواهیم رفت. اصل مسئله وجود زیرساخت ارتباطی است که باید حل شود. تصمیماتی برای دسترسی به سرویس‌های مختلف در گذشته گرفته شده که در آن نقشی نداشته‌ایم اما قابل بازبینی در چارچوب‌های نظام است. اگر در این زمینه نیاز به بازنگری باشد حتما انجام می‌شود. فعلا وظیفه ما این است که زیرساخت‌ ارتباطی کشور را تقویت کرده و آن را توسعه بدهیم تا یک شبکه پرسرعت و باکیفیت در اختیار مردم گذاشته شود و به این واسطه بتوانند نیازهای روزمره خود را برطرف کنند.

زارع‌پور درباره اختلالی که به اعتقاد کاربران در اینستاگرام وجود دارد، افزود: هیچ سیاست جدیدی در مورد پلتفرم‌ها نداریم هر اتفاقی در حال رخ دادن است مربوط به تصمیمات گذشته است که می‌تواند در بازنگری شود. در مورد اینستاگرام باید بگویم که ما برای تضمین کیفیت برخی از پلتفرم‌ها، از لینک‌های اختصاصی‌شده استفاده می‌کنیم یعنی یک سری لینک‌ها به صورت مجزا برای یک پلتفرم خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد و اگر لینک قطع شود، سرویس دیگری متاثر نشده و فقط برای همان پلتفرم اختلال ایجاد می‌شود. به همین خاطر یکی از لینک‌های ما در دو هفته پیش مشکل پیدا کرد و طبیعتا اختلال مقطعی روی اینستاگرام داشتیم که رفع شد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: بسترهای اینترنت کودک نیز آماده شده و هفته بعد از آن رونمایی می‌شود. این امکان اختیاری برای خانواده‌هاست تا بتوانند یک فضای امن برای کودک خود فراهم کنند تا در معرض محتوای ناامن قرار نگیرد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.