روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 39379
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 14 فروردین 1402 - 17:01 | | ارسال توسط :
وزیر راه و شهرسازی:

سفرهای ریلی و هوایی بیشترین رشد جابه‌جایی را در نوروز ۱۴۰۲ ثبت کرد

وزیر راه و شهرسازی با اعلام رشد ۳٫۵ درصدی تردد جاده‌ای در نوروز امسال، گفت: در بخش ریلی رشد ۳۰ درصدی، در بخش هوایی رشد ۲۰ درصدی و در بخش دریایی رشد ۱۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال قبل ثبت کردیم.
سفرهای ریلی و هوایی بیشترین رشد جابه‌جایی را در نوروز ۱۴۰۲ ثبت کرد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،«مهرداد بذرپاش» امروز دوشنبه ۱۴ فروردین در گفتگوی تلویزیونی در خصوص وضعیت تردد در جاده‌ها و رفع نقاط پرحادثه ضمن تشکر از همکاری پلیس راهور، فعالان راهداری، فعالان صنعت ریلی، هوایی و دریایی، آخرین آمار سفرهای نوروزی را اعلام کرد.

وی گفت: ترددها در جاده‌های کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه و نیم درصد افزایش، در بخش ریلی با یک میلیون و ۶۰۰ هزار سفر رشد ۳۰ درصدی، در بخش هوایی با جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون نفر رشد ۲۰ درصدی را تجربه کردیم.

بذرپاش ادامه داد: در حوزه دریایی نیز در ایام نوروز بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تردد در دریا داشتند که هم‌زمان ۶۰۰ هزار خودرو نیز جابه‌جا شد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشت.

وی با تاکید بر سیاست وزارت راه و شهرسازی برای کاهش حوادث جاده‌ای در خصوص رفع نقاط پرحادثه، گفت: در سال گذشته ۳۵۰ نقطه پرحادثه رفع شد. هم‌اکنون رفع نقاط پرحادثه در ۸۷۰ نقطه تا پایان دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفته است.

رییس پلیس راهور نیز با اعلام افزایش سه ونیم درصدی تردد در جاده‌ها در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۲ از کاهش ۲۲ درصدی جان‌باختگان سفرهای نوروزی خبر داده اما گفته است ۱۶ هزار نفر در طی این مدت مجروح شده‌اند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.