روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 15 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 8 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 13907
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 24 بهمن 1399 - 11:45 | | ارسال توسط :

سفر وزیر آموزش وپرورش به هرمزگان؛ بررسی چالش‌ها و موفقیت‌ها

وزیر آموزش و پرورش که پس از انتصاب مدیرکل جدید تعلیم و تربیت هرمزگان روز گذشته برای نخستین بار به این استان سفر کرده بود، از نزدیک چالش‌ها و مشکلات این نهاد آموزشی را مورد بحث و بررسی قرار داد و با موفقیت‌های نسبی آموزشی و تربیتی این منطقه مرزی نیز بیشتر آشنا شد.
سفر وزیر آموزش وپرورش به هرمزگان؛ بررسی چالش‌ها و موفقیت‌ها

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، استان هرمزگان در سال‌های اخیر در زمینه مشارکت دانش آموزان در المپیادها و جشنواره‌های علمی و پژوهشی موفقیت‌های نسبی خوبی را به دست آورده و به لحاظ جایگاه استانی نیز در ارزیابی شاخص‌های عمومی و اختصاصی رشد داشته اما در زمینه کمبود نیروی انسانی، سرانه‌ی مدارس و دانش آموزان بازمانده از تحصیل همچنان با مشکل مواجه بوده که در این سفر مورد نقد و نظر قرار گرفت.

البته از ۲ سال پیش نهضت مدرسه سازی در هرمزگان به راه افتاده و تنها در سالجاری ۶۳۷ کلاس درس با اعتبار یکهزار و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار احداث و به آموزش و پرورش این استان تحویل شده ولی هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب راه دارد.

گسترش عدالت آموزشی، انسداد مبادی بی‌سوادی، پوشش تحصیلی، مسائل رفاهی و معیشتی فرهنگیان، حمایت از مناطق کمتر برخوردار، برچیده شدن مدارس تخریبی و کانکسی، اعتبارات بخش‌های مختلف آموزشی و تجهیزات و زیرساخت‌ها از دیگر چالش‌های مطرح شده روسا، مدیران و معلمان هرمزگان در نشست با مقام عالی وزارت بوده که راهکارهای اجرایی لازم از سوی ایشان ارائه شد.

ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در گلزار شهدای گمنام بندرعباس، دیدار با نماینده ولی فقیه درهرمزگان و امام جمعه بندرعباس، گفت وگوی زنده در شبکه شاد با مدیران و معلمان، نشست حضوری با منتخبان فرهنگی و شورای معاونان و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان از دیگر برنامه‌های مهم سفر یک روزه وزیر آموزش و پرورش به بندرعباس بود.

در این سفر که رییس سازمان نوسازی مدارس کشور نیز وزیر آموزش وپرورش را همراهی می‎کرد؛ همچنین عملیات احداث بزرگترین شهرک آموزشی کشور در بندرعباس بر زمین زده شد و بهره برداری از ۲ فضای آموزشی شامل دبستان ۶ کلاسه خیرساز «مادر» روستای سودروی بندرعباس و مدرسه شبانه روزی «شهید سلیمانی» ۱۸ کلاسه قشم نیز آغازشد.

اجرای عدالت آموزشی در اولویت وزارت آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش صبح روز پنجشنبه ۲۳ بهمن ماه جاری در بدو ورود به بندرعباس مورد استقبال معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مسوولان این استان قرار گرفت و پس از آن با حضور در گلزار شهدای گمنام  به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد و  پیروزی انقلاب و عزت و اقتدار ایران اسلامی را مدیون جانفشانی شهدا دانست.

محسن حاجی میرزایی همچنین پس از این آیین به محضر نماینده ولی فقیه درهرمزگان و امام جمعه بندرعباس رفت و در دیدار با ایشان گفت: برقراری عدالت آموزشی و توجه ویژه به مناطق کمترتوسعه یافته و محروم از جمله استان مرزی هرمزگان در اولویت برنامه‌های این وزارتخانه قرار دارد.

وی در این دیدار بیان داشت: سند تحول بنیادین  نظام آموزش و پرورش بر تربیت چند ساحتی از جمله عدالت آموزشی تاکید ویژه دارد که علاوه بر افزایش دانش باید دانش آموزان در ابعاد مختلف رشد یابند.

اهتمام ویژه آموزش و پرورش به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و اجرایی شدن منویات رهبرمعظم انقلاب در نظام تعلیم و تربیت، محکم تر شدن پیوند خانواده‌ها با دانش آموزان، معلمان و آموزش و پرورش در سایه کرونا، متوقف نشدن آموزش دانش آموزان در کشور و اجرای برنامه‎های آموزشی به روش حضوری و غیرحضوری از دیگر موضوع‌های مطرح شده وزیر آموزش و پرورش در نشست با امام جمعه بندرعباس بوده است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در این استان گفت: نیازمند عدالت آموزشی و نگاه ویژه‌ی وزارت آموزش و پرورش در رفع مشکلات این استان بویژه در مناطق کمتر برخوردار هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده افزود: باتوجه به مرزی بودن هرمزگان و شرایط خاص و ریشه دار بودن محرومیت‌ها در مناطق مختلف این استان، نیازمند عزم ملی در پایان بخشی به این مشکلات بویژه در مقوله عدالت آموزشی است.

وی با تاکید اینکه حمایت ملی از آموزش و پرورش هرمزگان می‌تواند به رشد و ارتقای جایگاه استان کمک کند، اظهارداشت: آموزش و پرورش هرمزگان پویا و برنامه محور است و شاهد پیشرفت‌های علمی و پژوهشی فراوانی از سوی این مجموعه در سال‌های اخیر بوده‌ایم.

متناسب با شرایط کرونایی راهکارهای جدیدی برای آموزش ایجاد شد

وزیر آموزش و پرورش همچنین  در گفت و گوی زنده از طریق شبکه شاد با مدیران و معلمان مدارس استان هرمزگان گفت: اگرچه همه گیری ویروس کرونا راه جدید و بدون تجربه قبلی را پیش روی نظام آموزشی قرار داد اما با استفاده از روش‌های نوین و بهره گیری از همه ظرفیت‌ها، روند آموزش هیچ‌گاه در کشور دچار وقفه نشد.

حاجی میرزایی افزود: متناسب با این شرایط کرونایی باید راهکارهای جدیدی را نیز ایجاد می‌کردیم که خوشبختانه در سایه تلاش جمعی موفق به ارائه یک روش نوین آموزشی با استفاده از روش‌های ترکیبی حضوری و غیرحضوری شدیم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: مدیران مدارس در این چرخه وظیفه بسیار مهمی دارند تا جریان آموزش به درستی انجام شود و در این عرصه نیازمند ابتکار و پیمودن مسیرهای خلاقانه هستیم.

حاجی میرزایی یادآورشد: برای آموزش دانش آموزان علاوه بر امکان حضوری، فعالیت در شبکه شاد، برنامه‌های تلویزیونی و بسته‌های آموزشی وجود دارد و مدیران می‌توانند با توجه به شرایط خود یک یا چند روش را استفاده کنند.

وی گفت: مدیران در مرحله نخست باید اطمینان داشته باشند که همه دانش آموزان از یک آموزش با کیفیت برخوردار هستند، البته در شرایط فعلی این اطمینان کمی دشوار است که خلاقیت و ابتکار عمل مدیران را می‌طلبد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در مرحله دوم نیز مدیران علاوه بر اینکه توانایی مدیریت آموزشی را دارند باید توانایی مدیریت روانی، انگیزشی و پاسخگویی به جامعه هدف خود یعنی دانش آموزان و اولیا را داشته باشند.

حاجی میرزایی پیوند مناسب بین مدرسه و خانواده را در مرحله سوم این فرایند دانست وگفت: هرچه پیوند و ارتباط مدیران با خانواده‌ها بیشتر و قوی تر باشد و گذر از این شرایط بسیار آسان تر خواهد شد.

حاجی میرزایی اظهارداشت: نظام عظیم و گسترده  تعلیم و تربیت وظیفه دارد خدمات آموزشی را به همگان ارائه دهد و هم اکنون بیش از ۱۵ میلیون دانش‌آموز در کشور داریم که از دوره پیش ‌دبستانی تا متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

با مهارت‌های قبلی نمی‌توانیم درنظام تعلیم و تربیت موفق باشیم

وزیر آموزش و پرورش همچنین در نسشت حضوری با معلمان منتخب استان هرمزگان هم گفت: حضور معلمان در نقش جدید نیازمند مهارت نوینی است و به طور قطع با مهارت‌های قبلی نمی‌توانیم به نحو مطلوب در اداره نظام تعلیم و تربیت موفق باشیم.

وی با اشاره به اینکه ماهیت برخی روش‌ها از جمله ساعت تدریس، نوع ارتباط با دانش آموزان و شیوه‌ها و روش‌های معلمان تغییر کرده است، اظهارداشت: باید متناسب با آن با رویکردهای خلاقانه تغییر روش‌ها نیز صورت پذیرد.

حاجی میرزایی تصریح کرد: نقش معلمان یکی از مهم‌ترین، تاثیرگذارترین و پایدارترین نقش‌های اجتماعی است که جایگاه آن در روند تغییر و تحولات باید حفظ شود.

این مقام عالی وزارت خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا فرصت جدیدی را برای تحول در نظام آموزشی کشور فراهم کرد و در این میان ابتکار و خلاقیت معلمان از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

وزیر آموزش وپرورش در مراسم افتتاح مدرسه «مادر»  از طرح آجر به آجر سخن گفت

 وزیر آموزش و پرورش به اتفاق رییس سازمان نوسازی مدارس کشور همچنین مدرسه ۶ کلاسه خیرساز مادر در روستای سودروی شهرستان بندرعباس را افتتاح کرد که این مدرسه توسط خیر مدرسه ساز  «فاطمه نساء پایدار» با هزینه ۳۵ میلیارد ریال ساخته شده است.

این مدرسه در زمینی با زیربنای۴۳۰ مترمربع در ناحیه ۲ آموزش و پرورش بندرعباس احداث شده است که با ساخت آن، حدود ۱۵۰ دانش آموز پایه دبستان بندرعباس از فضای آموزشی استاندارد و مقاوم بهره مند شدند.

وزیر آموزش و پرورش درحاشیه بهره برداری از این مدرسه گفت: طرح آجر به آجر پویشی مردمی و فرصتی برای مشارکت همگانی در ساخت مدرسه است.

حاجی میرزایی فزود: در این طرح ملی هر انسانی می‌تواند به میزان توان خود در امر مقدس مدرسه سازی مشارکت کند و منشا خیر شود.

وی تصریح کرد: بدون شک همه انسان‌های بزرگ از پشت همین میزها و نیمکت‌های مدارس به درجه‌های عالی رسیده‌اند و مدرسه جایی است که روح انسان‌ها به پرواز درمی‌آید.

شرکت بیش از ۵۰۰ هزار نفر در طرح آجر به آجر

البته رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز در مراسم افتتاح مدرسه ۱۸ کلاسه قشم گفته بود که تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر با اهدای ۱۰ هزار ریال در طرح آجر به آجر برای بازسازی مدارس کشور شرکت کردند.

۶۳۷ کلاس درس تحویل آموزش وپرورش هرمزگان شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان نیز در این مراسم  به ساخت ۲۰۰ مدرسه در قالب یکهزار و ۱۳۸ کلاس درس در استان در راستای اجرای تفاهم نامه با سازمان نوسازی مدارس کشور اشاره کرد و گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۶۳۷ کلاس درس برای استفاده دانش آموزان تحویل آموزش وپرورش شده است.

سید فخرالدین هاشمی اظهارداشت: همچنین احداث ۷۲۵ کلاس درس نیز در استان هرمزگان در دست اجرا می‌باشد.

وی با توجه به سرعت بالای سرمایه گذاری صنایع غرب بندرعباس در امر مدرسه سازی، تاکنون هفت فضای آموزشی در قالب ۶۹کلاس درس با هزینه ۴۵۲میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفته و تعداد هشت مدرسه نیز درقالب ۱۰۳کلاس درس وو با اعتبار ۷۹۵میلیارد ریال در دست ساخت است که در آینده نزدیک به جامعه دانش آموزی استان تحویل داده می‌شود.

این مسوول یادآورشد: مجمع خیران مدرسه ساز هرمزگان نیز با برگزاری ۲۲جشنواره گامی بلند در رفع کمبود فضاهای آموزشی استان برداشته و از جشنواره نوزدهم تا بیست ودوم خیران مدرسه ساز، ۳۶۰ فضای آموزشی در قالب یکهزار و ۴۳۴کلاس درس با هزینه‌ای افزون بر ۲هزار میلیارد ریال احداث کرده است که درسال ۹۹ مشارکت خیران با ۶۵ درصد افزایش از هزارمیلیارد ریال نیز گذشت.

وی ابرازداشت: ساخت فضاهای اموزشی هرمزگان براساس معماری‌های بومی استان با تاکید استاندار هرمزگان در سال اخیر بیشتر مورد توجه قرارگرفته که کسب رتبه نخست این استان در همایش مدرسه معماری ایرانی بیانگر اجرایی شدن این موضوع است.

هرمزگان بالاترین سرانه فضای آموزشی در کشور دارد

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هم در بدو ورود به بندرعباس به جزیره قشم رفت و مدرسه ۱۸ کلاسه شبانه روزی شهید سلیمانی این شهرستان با ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت و سه هزار و ۴۱۵ متر زیربنا که برای ۶۰۰ دانش آموز از اقصی نقاط جزیره ساخته شده، افتتاح کرد و در این مراسم با اشاره به میانگین ۵.۲ مترمربعی سرانه فضای آموزشی در کشور تصریح کرد: هم اکنون استان هرمزگان با سرانه ۵.۵۵ مترمربع بالاتر از میانگین کشوری و در رده هجدهم استان‌های کشور قرار دارد.

مهراله رخشان مهر افزود: تلاش می‌شود با نوسازی مدارس استان‌های کردستان و گیلان، این ۲ استان نیز تا پایان سال به بالای میانگین سرانه کشور ارتقا یابند اما حدود ۹ استان کشور زیرخط میانگین هستند که استان‌های البرز، سیستان و بلوچستان، تهران و آذربایجان غربی در انتهای فهرست استان‌ها در این زمینه قرار دارند.

وی بیان داشت: هم اکنون ۱۹.۵ درصد از فضاهای آموزشی کشور نیاز به تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی دارد که این عدد در استان هرمزگان ۱۵ درصد است و جایگاه مناسبی دارد.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: امسال خیران یکهزار و ۵۰ میلیارد ریال در امر مدرسه سازی مشارکت کردند و دولت نیز برای تکمیل  طرح‌ها  تا پایان سال ۹۹ حدود ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده است.

رخشان مهر اظهارداشت: حدود ۵۰ درصد مدارس کشور توسط خیران و یا با مشارکت خیران ساخته شده است که در استان هرمزگان سهم خیران ۳۰ درصدی است.

وی  گفت: دولت تدبیر و امید در سالجاری تمام تعهدات خود را اجرا کرد و ۲۵ هزار میلیارد ریال به نوسازی مدارس تخصیص داد.

وی گفت: همچنین ۳۰ هزار خیر در سالجاری برای ساخت و بهسازی مدارس مشارکت و ۱۵هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای انجام طرح‌ها کمک کردند.

رخشان مهر ابرازداشت: در سالجاری نیز ۲۳ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای نوسازی مدارس هزینه شد.

وی افزود: این درحالی است که از سال ۱۳۹۶ تا سال گذشته، در مجموع ۳۸ هزار میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی مدارس صرف شده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: امسال در لایحه بودجه استان‌های کرمان، خوزستان،هرمزگان و آذربایجان غربی ردیف ویژه  یکهزار میلیارد ریالی درنظر گرفته شده است.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشورافزود: از نمایندگان مجلس درخواست داریم این ردیف را از بخش متفرقه به پیوست۲ بودجه منتقل کنند و مبلغ آن را به ۵ هزار میلیارد افزایش دهند تا اتفاقات قابل توجهی در این استان‌ها رخ دهد.

 کلنگ زنی بزرگترین شهرک آموزشی کشور در بندرعباس

همچنین در این روز کلنگ ساخت یکی از بزرگترین شهرک آموزشی کشور در قالب ۱۰ مدرسه ۱۲ کلاسه در شهرک پیامبراعظم(ص) بندرعباس با حضور مقام عالی وزارت آموزش و پرورش بر زمین زده شد که طبق اعلام استاندار هرمزگان انتظار می‌رود این فضای آموزشی تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

وزیر آموزش و پرورش در آیین کلنگ زنی این طرح بزرگ آموزشی گفت: هم اکنون ۴۶ شهرک آموزشی در کشور درحال ساخت است که بزرگترین شهرک در استان هرمزگان ساخته می‌‎شود.

محسن حاجی میرزایی افزود: آموزش و پرورش مطابق سند تحول بنیادین به دنبال ساخت مدارس در فضاهای بزرگ است، چرا که فضای وسیع آموزشی تاثیر مطلوبی در امور تحصیلی و تربیتی دانش آموزان دارد.
حاجی میرزایی با اشاره  به پدیده مهاجرت و گسترش حاشیه نشینی در شهرها نیز یادآورشد: این پدیده، آموزش و پرورش را در تنگناهای آموزشی قرار داده است و بهره گیری از این شهرک‌های بزرگ آموزشی می‌تواند به برون رفت از چالش‌ها کمک نموده و بهره‌ وری بیشتری را به دنبال خواهدداشت.

استاندار هرمزگان نیز گفت: برای ساخت این شهرک بزرگ آموزشی چهار هزار میلیارد ریال درنظرگرفته شده که ۲ هزار میلیارد ریال از آن توسط سازمان نوسازی مدارس و ۵۰ درصد دیگر نیز توسط خیران استان تامین ‌می‌شود.

فریدون همتی تصریح کرد: این طرح آموزشی که مورد مشابهی در کشور ندارد، نمایشگاهی از طراحی، رنگ و معماری استان هرمزگان خواهد بود.

وی ادامه داد: امکاناتی برای این طرح درنظر گرفته شده تا دانش‌آموز از ابتدایی تا دبیرستان در آن فعالیت کنند و در کنار درس سایر ضرورت‌های مهارتی را نیز کسب کنند.

استاندار هرمزگان بیان داشت: علاوه براین شهرک بزرگ آموزشی، کار احداث درمانگاه مجهز فرهنگیان و ساخت خوابگاه یکهزار نفری برای دانشگاه فرهنگیان هرمزگان را نیز دنبال می‌کنیم که امیدواریم تا پایان دولت تدبیر و امید به سرانجام برسد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان نیز گفت: این شهرک آموزشی شامل پنج مدرسه دخترانه و پنج مدرسه پسرانه است که با ساخت آن بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان استان امکان استفاده از این فضا را دارند.

سید فخرالدین هاشمی افزود: این شهرک آموزشی در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار که با تاکید استاندار هرمزگان به صورت رایگان در اختیار اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان قرار گرفته است، ساخته می‌شود و با توجه به کاربری‌های مختلف درنظرگرفته شده برای این زمین، امکان تامین منابع مالی برای نگهداری اماکن این مجموعه از محل پلان‌های تجاری طراحی شده در فضای بیرونی این مجموعه نیز وجود دارد.

وی بیان داشت: مساحت فضای آموزشی این شهرک ۲۵ هزار مترمربع و فضای خدماتی، اداری، فرهنگ سرا و درمانگاه فرهنگیان ان نیز در مجموع ۱۵ هزار مترمربع دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان یادآورشد: این شهرک آموزشی همچنین باتوجه به معیارهای مطرح شده در سند تحول بنیادین که بر متمرکز کردن فضای آموزشی تاکید دارد، طراحی شده و امکان دسترسی به فضاهای ورزشی، خدماتی و فرهنگی برای تمام مدارس در قسمت مرکزی سایت فراهم شده است.

دستاورد وزیر آموزش وپرورش به هرمزگان پایان بخش این سفر

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز در پایان با اشاره به دستاوردهای سفر وزیر آموزش و پرورش به استان هرمزگان به خبرنگار ایرنا گفت: تبیین برنامه‌های راهبردی وزارت آموزش و پرورش و ارائه راهکارهای موثر اجرایی در نشست با مدیران، معلمان و روسای مناطق از سوی وزیر آموزش و پرورش، به طور قطع مسیر تحقق برنامه‌های ملی را سرعت خواهد بخشید.

ایرج بیت اللهی افزود: توجه ویژه وزیر آموزش و پرورش در این سفر به حمایت از توسعه زیرساخت‌ها، تامین و تجهیز امکانات آموزشی بویژه هنرستان‌ها، نیروی انسانی، اعتبارات و سرانه مدارس و تحقق رویکردهای مرتبط با عدالت آموزشی، چشم انداز روشنی را برای نیل به اهداف و برنامه‌های آموزش و پرورش استان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: به طور قطع رای تحقق بخشی به اهداف یاد شده، با نگرش و نظر ویژه وزیر آموزش و پرورش، مساعدت‌های ویژه‌ای از سوی وزارت انجام خواهد شد.

به گفته بیت اللهی، در این سفر همچنین چالش‌ها و مشکلات آموزش و پرورش استان در نشست مشترک روسای آموزش و پرورش و شورای معاونان اداره کل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و متناسب با موارد مطرح شده  وزیر آموزش و پرورش بر حمایت مجموعه وزارتخانه در برون رفت استان از این چالش‌ها تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش، از چالش کمبود نیروی انسانی، سرانه‌های مدارس، تجهیزات و زیرساخت‌ها، اعتبارات بخش‌های مختلف بویژه موارد مرتبط با برنامه‌هایی ملی، انسداد مبادی بیسوادی، پوشش تحصیلی، گسترش عدالت آموزشی، مسائل رفاهی و معیشتی فرهنگیان، حمایت از مناطق کم برخوردار وغیره به عنوان محورهای مطرح شده در نشست‌های تخصصی یاد کرد که با حضور مقام عالی وزارت مطرح و راهکارهای اجرایی برای آنان ارائه گردید.

این مقام مسوول در پایان اظهارامیدواری کرد با حمایت ویژه وزیرآموزش و پرورش و نگاه جامع و همه جانبه ایشان به استان، آثار و دستاوردهای این سفر در رشد و ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش بویژه موارد مرتبط با امور آموزشی و تربیتی دانش آموزان به خوبی خود را نشان دهد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.