روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 43975
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 11 شهریور 1402 - 16:55 | | ارسال توسط :
رئیس سازمان برنامه و بودجه:

سلامت یکی از سه مسئله اصلی کشور در شرایط کنونی است

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه موضوع سلامت، یکی از سه مسئله اصلی کشور در شرایط کنونی است و اهمیت بسیار زیادی دارد، گفت: رضایت مردم از عملکرد نظام بهداشت و درمان کشور به طور منظم رصد شود.
سلامت یکی از سه مسئله اصلی کشور در شرایط کنونی است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،«داود منظور» در چهارمین نشست تخصصی با بخش امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه موضوع سلامت، یکی از سه مسئله اصلی کشور در شرایط کنونی است و اهمیت بسیار زیادی دارد، اظهار کرد: هزینه‌های زیادی از طرف دولت، مردم و بیمه‌ها برای سلامت پرداخت می‌شود، اما به اعتقاد کارشناسان، مجموع این هزینه‌ها، سطح مناسبی از رضایت را ایجاد نکرده است.

وی با بیان اینکه میزان‌الحراره سازمان برنامه و بودجه برای تشخیص موفقیت یا عدم موفقیت عملکرد سازمان، میزان رضایت مردم است، افزود: امور سلامت و رفاه اجتماعی باید با کمک مرکز آمار ایران و به‌صورت منظم و مستمر، رضایت مردم را از عملکرد نظام بهداشت و درمان کشور در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی، بسنجد تا معلوم شود نتیجه تصمیم‌ها و تدابیر حوزه سلامت سازمان برنامه و بودجه در زندگی مردم چگونه است.

معاون رئیس جمهور خواستار رصد و پایش منظم عملکرد و برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی مرتبط با امور سلامت و رفاه اجتماعی از سوی این امور شد و گفت: برای برطرف کردن مشکلات احتمالی موجود، باید گزارش‌های کارشناسانه و آسیب‌شناسانه همراه با راه‌حل‌های دقیق و جامع ارائه شود.

منظور بیان کرد: مسوولان سازمان برنامه و بودجه بدانند که امور بخشی سازمان، کارگزار دستگاه‌های اجرایی نیستند و نماینده دولت و مردم برای نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها هستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: موضع این سازمان نسبت به دستگاه‌ها، باید موضع فعال، پیش‌نگرانه و پیشگیرانه باشد و با پایش مستمر دستگاه‌ها و اوضاع کشور، قبل از بروز هر انحراف و نقصانی، هشدارهای لازم را به تصمیم‌گیران برای اصلاح روندها بدهد.

وی با تأکید بر لزوم روزآمدی اطلاعات در سازمان برنامه و بودجه برای اتخاذ تصمیم‌های درست، خواستار دسترسی امور تخصصی سازمان به پایگاه‌های اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی شد و تاکید کرد: از آنجایی که برای ارائه تحلیل‌ها و گزارش‌های دقیق، نیاز به اطلاعات دقیق، به‌روز و مستند است، باید با کمک مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان، اطلاعات مورد نیاز به صورت منظم و برخط از دستگاه‌ها دریافت شود.

منظور، برون‌سپاری خدمات در بخش سلامت را موضوعی مهم، اما نیازمند کنترل و نظارت دقیق دانست و بیان داشت: برون‌سپاری خدمات باید منجر به کاهش هزینه و افزایش کارآمدی شود و همراه با ضوابط و کنترل‌های دقیق باشد؛ به گونه‌ای که منجر به ایجاد رانت برای برخی افراد و گروه‌ها نشود.

معاون رئیس‌جمهور موضوع امنیت دارویی را بسیار مهم دانست و گفت: لازم است امور سلامت و رفاه اجتماعی، رویکرد پیشگیرانه‌ای برای جلوگیری از بروز مشکل در ارائه خدمات دارویی به مردم اتخاذ کند.

وی همچنین بر لزوم رعایت دقیق و کامل استانداردهای علمی بین‌المللی در آموزش پزشکی در کشور تأکید کرد و گفت: کیفیت آموزش در بخش پزشکی، از کمیت آموزش مهم‌تر است و بر این موضوع نظارت جدی و دقیقی داشته باشید.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.