روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 14 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 7 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 47927
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 16 بهمن 1402 - 12:51 | | ارسال توسط :
وزیر راه و شهرسازی:

شرق کشور تبدیل به کارگاه سازندگی ریلی شده است

وزیر راه و شهرسازی گفت: تکمیل خط ریلی بندر راهبردی چابهار به زاهدان، شرق کشور را تبدیل به یک کارگاه بزرگ سازندگی کرده است.
شرق کشور تبدیل به کارگاه سازندگی ریلی شده است

 به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،مهرداد بذرپاش امروز دوشنبه در مراسم ورود ۶۸۵ دستگاه ناوگان نو و بازسازی شده به شبکه ریلی افزود: در حدود یک سال گذشته چند پروژه بزرگ زیرساختی صنعت ریلی به بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان داشت برخی از این پروژه‌ها سال‌های سال بر زمین مانده بود و جا دارد از وزرای سابق مدیران و کارگران از گذشته تاکنون در بهره‌برداری از این پروژه‌ها تشکر کنیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: بهره‌برداری از خط ریلی همدان- سنندج یکی از این پروژه‌ها بود که استان کردستان و سنندج را از بن‌بست ریلی خارج کرد و بدون شک توسعه اقتصادی این استان را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: در سال‌های آینده با کردستان متفاوت‌تری نسبت به گذشته مواجه خواهیم بود، زیرا هم نقش کریدور شرقی- غربی را ایفا خواهد کرد و هم در تکمیل زنجیره‌های کریدوری ریلی کل کشور موثر خواهد افتاد.

بذرپاش به بهره‌برداری از پروژه ریلی بستان آباد- تبریز پس از سال‌ها اشاره کرد و گفت: این مهم اتفاق بزرگی در غرب کشور است که هم کارکرد منطقه‌ای و هم کارکرد کریدوری برای اتصال شرق به غرب کشور به همراه خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی به دو خطه شدن ریل اندیمشک اهواز و اضافه شدن دو برابری ظرفیت آن اشاره کرد و اظهار داشت: مسیر ریلی رشت- کاسپین که اتصال دریای جنوب به دریای شمال است تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

امروز (دوشنبه، ۱۶ بهمن) و در پنجمین روز از دهه مبارک فجر، در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی، ۶۸۵ دستگاه ناوگان نو و بازسازی شده به شبکه ریلی وارد شد.

در این مراسم که «سید میعاد صالحی» مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و “کمال هادیانفر” معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی نیز حضور داشتند، تعداد ۶۸۵ دستگاه ناوگان نو و بازسازی شده شامل لوکوموتیو، واگن‌های باری و مسافری به شبکه ریلی وارد شد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.