روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 11 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 4 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 40929
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 07 خرداد 1402 - 12:45 | | ارسال توسط :
سخنگوی سازمان مالیاتی اعلام کرد؛

شناسایی و مبارزه با فرارهای مالیاتی/ معافیت‌های مالیاتی افسارگسیخته ساماندهی شود

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: این سازمان در دولت سیزدهم با تاکید بر مالیات ستانی عادلانه به تشکیل و تقویت ادارات برای مبارزه با فرار مالیاتی در ادارات مالیاتی سراسر کشور اقدام کرد تا فرارهای مالیاتی را شناسایی کند.
شناسایی و مبارزه با فرارهای مالیاتی/ معافیت‌های مالیاتی افسارگسیخته ساماندهی شود

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،مهدی موحدی بکنظر اظهار داشت: اقدامات گسترده‌ای به صورت کلی و جزیی در سازمان امور مالیاتی صورت گرفته است تا فرارهای مالیاتی شناسایی شود.

وی افزود: تعدادی از شرکت‌ها و معامله‌های صوری و مجازی به محلی برای پول‌شویی و فرار مالیاتی تبدیل شده بود که این شرکت‌ها شناسایی و ساماندهی شدند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه رویکرد تحولی سازمان امور مالیاتی شناسایی فرارهای مالیاتی با کاهش فشار به بخش تولید است، گفت: این سازمان با برنامه‌ها و سیاست‌های مختلف به دنبال شناسایی و بستن گلوگاه‌های فرار مالیاتی است.

درآمدهای مالیاتی در دولت سیزدهم افزایش یافت

موحدی بکنظر ادامه داد: معافیت‌های افسارگسیخته‌ای وجود دارد که باید این معافیت‌ها ساماندهی شوند و با استفاده از ظرفیت قانونی بتوانیم مالیات ستانی عادلانه‌ای داشته باشیم.

وی تاکید کرد: درآمدهای مالیاتی در دولت سیزدهم افزایش یافته است، ولی این میزان کافی نیست و باید تلاش‌های بیشتری در راستای شناسایی فرارهای مالیاتی و اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان کنیم.

به گفته رئیس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی مالیاتی کشور، در گذشته کم توجهی به حوزه مالیات و ضعف ساختاری در نظام مالیاتی وجود داشت.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.