روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 9393
  پرینتخانه » استان تاریخ انتشار : 11 آبان 1399 - 7:51 | | ارسال توسط :

شناور حجاز ۶۶ برای تعمیر اساسی به کشتی سازی سپرده شد

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران( ایزوایکو) گفت: شناور حجاز ۶6 با ابعاد ۱۴ در ۶۷ متر برای تعمیراساسی و تخصصی به این شرکت سپرده شد.
شناور حجاز ۶۶ برای تعمیر اساسی به کشتی سازی سپرده شد

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران( ایزوایکو) گفت: شناور حجاز ۶۶ با ابعاد ۱۴ در ۶۷ متر برای تعمیراساسی و تخصصی به این شرکت سپرده شد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، حمیدرضا رضاییان اصل دراین زمینه افزود: تعمیرهای اساسی و زیرآبی از جمله؛ سندبلاست و رنگ آمیزی بدنه، سوپر استراکچر و عرشه شناور، گاز زدائی، تمیزکاری و شستشوی خازن(بالاست، سوخت و فن موتور خانه) تعویض زینک آند، تعویض ورق بدنه، ضخامت سنجی بدنه، انجام تعمیرات مربوط به کابین ها و راهروهای سوپراستراکچر، سرویس و تعمیر الکترو موتورها، تعمیرات سیستم رانش و انجام تعمیرات مربوط به جرثقیل و سیستم هیدرولیک بر روی این شناور انجام شود.

و یادامه داد: ورود شناورها، کشتی‌ها، نفتکش‌ها، کانتینربرها و لایروب ها به این مجموعه موجب رونق صنعت کشتی سازی در کشور می شود که این نمایانگر باورمندی و توان انجام کارهای بزرگ توسط متخصصان داخلی است و بطور حتم

با ارائه سفارش‌ها ساخت و تعمیرات بیشتر به مجتمع کشتی سازی در بندرعباس شاهد افزایش اشتغالزایی زایی در این مجموعه خواهدشد.

به گفته وی مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) یک منطقه صنعتی اقتصادی معتبر و شناخته شده که مجموعه‌های صنعتی و مدرن به ویژه مرتبط با کشتی‌سازی و صنایع وابسته به آن را در خود جای داده است و این شرکت

تلاش می‌کند در افق ۱۴۰۴، مجتمعی سرآمد و الگو در صنایع کشتی‌سازی، سکوسازی، ترمینال‌های نفتی و معدنی در منطقه خلیج فارس باشد.

مجتمع کشتی سازی وصنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با در نظر گرفتن جایگاه خاص صنعت نفت در ایران و حوزه بی نظیر نفتی خلیج فارس و کشورهای ساحلی آن و تردد کشتی های متعدد حمل نفت به منطقه، در مرحله اولیه به منظور ایجاد امکانات و تجهیزات مناسب برای ساخت و تعمیر انواع شناورهای کوچک و متوسط ، شرکت مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران بعنوان بزرگترین کشتی‌سازی در خاورمیانه که تابع سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است، در ٣٧ کیلومتری غرب بندرعباس در سال ۱۳۵۲ با مساحت ۱۱۰۰ هکتار آغاز به کار کرد.

این منطقه با توجه به موقعیت طبیعی، جغرافیایی و برخورداری از حوضچه آرامش به مساحت ۳۸۰ هکتار وهمچنین برخورداری از تسهیلات قانونی منطقه ویژه به منظور توسعه صنعت و تجارت درمحدوده صنایع کشتی سازی و صنایع فراساحل و سازه های دریایی و همچنین صنایع پایین دستی و ایجاد کارخانه‌های مرتبط با کشتی سازی و تامین منافع اقتصادی، اجتماعی، منطقه ای، ملی و استفاده از آخرین فن آوری های مرتبط افزایش شغل ایجاد شده است.

از نظر جغرافیایی این منطقه از طریق خلیج فارس به آب های بین المللی و از طریق بندرعباس با استفاده ازراه های زمینی و راه آهن و راه های هوایی به اقصی نقاط دنیا دسترسی دارد.

این منطقه به دلیل نزدیکی با بندرهای شهید رجایی و شهید باهنر که بیشترین واردات و صادرات کشور از این بندرها انجام می شود مانند یک گلوگاه استراتژیک تلقی می‌شود و باتوجه به تردد هزاران شناور به صورت سالیانه در خلیج فارس میتواند علاوه بر کمک به ساخت انواع شناورها، کمک شایان توجهی در جهت تعمیرات شناورهای مختلف انجام دهد.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.