روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 14 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 7 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 43439
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 26 مرداد 1402 - 10:19 | | ارسال توسط :

شیلات محوری با هدف تحقق اقتصاد دریا پایه در کیش

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه شیلات محوری اقتصاد دریا پایه را محقق می‌کند، گفت: منطقه آزاد کیش می‌تواند الگوی توسعه پایدار صید و آبزی پروری باشد.
شیلات محوری با هدف تحقق اقتصاد دریا پایه در کیش

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، سید حسین حسینی در دیدار با مدریرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به تعامل خوب و سازنده با سازمان منطقه آزاد کیش افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی برای افزایش تعاملات در دولت سیزدهم در مسیر رشد تولید، رونق اقتصادی و رشد اشتغالزایی و ارز آوری برداشته شده است.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث اقتصاد دریا پایه، گفت: با توجه به بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در کشور، شیلات به یکی از محور‌های مهم اقتصاد دریا پایه تبدیل شده است.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به اقدامات موثر صیادان در حوزه آبزی پروری و در مسیر کاهش فشار بر ذخایر دریایی تصریح کرد: برای پایداری تولید باید در مسیر توسعه آبزی پروری بیش از گذشته فعالیت کرد و امیدواریم با حمایت همه جانبه، تحقق این هدف را شاهد باشیم.

حسینی با تاکید بر تعامل سازمان منطقه آزاد کیش با سازمان شیلات ایران به ویژه در امور تحقیقاتی و نیاز‌های پژوهشی شیلات کشور، افزود: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک  شاهد نتایج گام‌های موثر و موفقی در این حوزه باشیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران از ظرفیت‌های منطقه آزاد به عنوان سکوی پرتاب در تولید و ارز آوری یاد کرد و گفت: صنعت شیلات در صورت حمایت‌های لازم بی شک می‌تواند شاخص و محور خوبی برای توسعه ارز آوری و درآمد زایی کشور باشد.

حسینی خاطر نشان کرد: امروز با اقدامات دولت و بهره گیری از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی شاهد بی اثر شدن تحریم‌ها با بهره گیری از ظرفیت‌های شیلاتی هستیم و فعالیت‌های آبزی پروری نقش مهمی دارند.

وی ایجاد شهرک ماهیان زینتی در استان هرمزگان را یک ظرفیت ویژه برای رونق اقتصادی، گردشگری و اشتغال زایی خواند و گفت: این شهرک‌ها مصداق واقعی و عینی برای تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی محسوب می‌شوند.

حسینی ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی را بهترین الگو برای نجات یک اکوسیستم عنوان کرد و گفت: منطقه آزاد کیش در تامین نهاده‌های تکثیر و پرورش ماهیان دریایی در قفس می‌تواند الگو ساز یک روش پایدار در صید و صیادی و آبزی پروری در کشور باشد.

مدیر عامل منطقه آزادکیش نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های شیلاتی به ویژه صید و صیادی در جزیره کیش گفت: ورود به مباحث گردشگری شیلاتی می‌تواند گام مهمی در رونق اقتصادی فعالیت‌های صیادی و آبزی پروری جزیره کیش باشد.

رحیم سرهنگی از تکثیر ماهیان دریایی در جزیره کیش استقبال کرد و افزود: این اقدام یک ظرفیت بی نظیر مشترک برای شیلات و منطقه آزاد کیش است.

وی افزود: با توجه به اینکه صیادی یکی از اصلی‌ترین شغل بومیان جزیره کیش است باید مشکلات موجود این قشر زحمتکش هر چه سریع‌تر بررسی و نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود.

تفاهم نامه مشترک سازمان شیلات ایران و سازمان منطقه آزاد کیش با هدف ارتقای تعامل و همکاری‌های دو طرفه در پایان این نشست به امضا رسید.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.