روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 10 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 3 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 14952
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 17 اسفند 1399 - 10:35 | | ارسال توسط :

ضرب‌الأجل دستگاه قضایی برای گرانی ماهی در استان نتیجه داد وضعیت در کیش چگونه خواهد بود

براساس خبرهای منتشر شده در استان هرمزگان ورود دستگاه قضایی و اعلام ضرب الاجل برای کاهش قیمت ماهی جواب داد و قیمت گذاری با نرخ مصوب در استان صورت گرفت اما در جزیره کیش وضعیت چگونه خواهد بود.
ضرب‌الأجل دستگاه قضایی برای گرانی ماهی در استان نتیجه داد وضعیت در کیش چگونه خواهد بود

به گزارش روزنامه اخبار کیش، با وجود اینکه کیش در حصار آب های گرم و نیلگون خلیج فارس به سر می برد اما ساکنان آن کمترین بهره را از نعمت های موجود در این آب ها می برند.

در گذشته ای نه چندان دور و زمانی که کیش از بازار ماهی بی بهره بود و ماهی ها در فضای آزاد و هر چند غیر بهداشتی عرضه می شد علاوه بر اینکه گردشگران به وفور از ماهی های عرضه شده در این بازار بهره مند می شدند کیشوندان هم بسته به توان مالی هر خانواده حداقل یک بار در ماه از این ماده غذایی ارزشمند بر سر سفره داشت.

با راه اندازی بازار ماهی قدیم هم اگر چه افزایش قیمت اندکی مشاهده می شد اما بازهم به نسبت کمتر از گذشته می شد ماهی را سر سفره ها برد هم فروشندگان ماهی راضی بودند و هم مردم می توانستند هر از گاه ماهی بخورند اما با ساخت بازار ماهی جدید و استفاده از تجهیزات مدرن تر و به روزتر اجاره غرفه ها به شدت بالا رفت و شاید یک غربه چند دست چرخید تا در نهایت آخرین نفر به قیمت بسیار بالایی غرفه را اجاره کرد و برای تامین هزینه های مجبور شد ماهی را گرانتر از آنچه باید به فروش برساند.

اگر چه با اعتراضات بسیار مردم نسبت به قیمت بالای ماهی مسئولان همواره سخن از مقایسه قیمت ماهی با شهرهای مختلف استان و استان های دیگر کردند اما این مقایسه برای سفره های خالی مردم ماهی نشد و دیگر مردم به سراغ ماهی نرفتند و این ماده غذایی ارزشمند از سفره بسیاری از ساکنان جزیره کیش حذف شد.

شاید در گذشته خانواده های ضعیف ماهی یک بار و خانواده های متوسط و رو به بالا هفته ای یک بار ماهی می خریدند حالا با این گزارش میدانی متوجه خواهید شد که حتی خانواده های متوسط هم ماه هاست که نتوانسته اند ماهی بخورند و شاید بیش از یک سال باشد که بیش از ۵۰ درصد خانواده های کیش طعم ماهی تازه را نچشیده اند و به تن ماهی و یا ماهی های یخ زده بسنده کرده اند؟

حال باید از مسئولان تنظیم بازار، مسئولان قضایی و متولیان تامین مایحتاج مردم در جزیره کیش سوال کرد واقعا وقت آن نرسیده است که در جزیره کیش نیز به داد مردم برسید و ماهی، این غذای ارزشمند دریایی را به سبد غذایی و سفره های مردم هر چند ماهی یک بار برگردانید آن هم در جزیره ای که هر طرفش را نگاه می کنید وفور نعمت ماهی و آبزیان دریایی است و سفرهای کیشوندان خالی از هر گونه ماده غذایی دریایی.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.