روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 13 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 6 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 33148
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 08 مرداد 1401 - 10:38 | | ارسال توسط :

ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم ماه محرم

سخنگوي دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان بر رعايت كامل ضوابط بهداشتي در برگزاري مراسم عزاداري ماه محرم در كيش و استان هرمزگان تاكيد كرد.
ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم ماه محرم

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، دکتر فاطمه نوروزیان در گفتگوی خبری سیما، افزود: اولویت برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و صفر در مکان‌های باز است و با توجه به شرایط آب و هوایی استان هرمزگان و جزیره کیش برگزاری مراسم در اماکنی انجام شود که از نظر تهویه هوا شرایط مناسبی داشته باشند.

وی افزود: مسئولان برگزاری مراسم عزاداری نسبت به مدیریت جمعیت شرکت کننده و رعایت فاصله گذاری و هم چنین استفاده عزاداران از ماسک نظارت کامل داشته باشند.

دکتر نوروزیان خاطرنشان کرد: افراد شرکت کننده در مراسم عزاداری ماه محرم حتما نوبت‌های واکسیناسیون خود را تکمیل کنند و افرادی که علائم بیماری را در خود مشاهده می‌کنند از منزل خارج نشوند و قرنطینه خانگی را اعمال کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: سالمندان، زنان باردار و بیماران زمینه‌ای در مراسم عزاداری شرکت نکنند.

دکتر نوروزیان تصریح کرد:براساس دستورالعمل‌ها تاکید شده است پذیرایی در مراسم عزاداری انجام نشود و این پذیرایی به شکل خشک و با رعایت ضوابط بهداشتی بین عزاداران توزیع شود و در اماکن سرباز نیز برای پذیرایی با رعایت دقیق ضوابط بهداشتی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان مراکز بهداشت براساس آخرین دستورالعمل‌های ابلاغی در طول برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و صفر در هیئت‌ها و تکایا حضور دارند و نسبت به رعایت ضوابط بهداشتی نظارت می‌کنند.

دکتر فاطمه نورزیان تاکید کرد: شرکت کنندگان در مراسم عزاداری ماه محرم و صفر نسبت به استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و دستورالعمل‌های بهداشتی دقت لازم را داشته باشند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.