روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 15 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 8 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 31892
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 01 تیر 1401 - 15:51 | | ارسال توسط :

ضرورت نظارت بر نرخ بارگیری و حمل اثاثیه منزل تا گمرک

نبود نرخ نامه مصوب برای بارگیری و حمل اثاثیه منزل ساکنان کیش در زمان خروج از گمرک کیش، گلایه مندی مردم را فراهم کرده است.
ضرورت نظارت بر نرخ بارگیری و حمل اثاثیه منزل تا گمرک

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، این هزینه‌ها شامل دستمزد کارگرانی است که به منظور ارزیابی ناظران گمرک، کالای ساکنان را با ماشین‌های حمل بار از منازل تا گمرک حمل و در سالن بازرسی پیاده و مجدد برای خروج از جزیره بارگیری می‌کنند.

نرخ دریافتی این کارگران به گفته چند نفر از خانواده‌هایی که قصد مهاجرت از کیش را داشتند برای حدود ۵ ساعت کار بین ۵ تا ۷ میلیون تومان است.

مدیرکل گمرک کیش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، گفت: کارگران زیر نظر بخش خصوصی فعالیت می‌کنند و گمرک کیش نقشی در تعیین نرخ که بیشتر نیز توافقی بین افراد است، ندارد.

کریمی افزود: ارزیابی کالای خروجی از کیش جزو وظایف گمرک است و برای جلوگیری از قاچاق کالا و کاهش تخلفات احتمالی انجام می‌شود.

مدیرکل گمرک کیش گفت: نصب دستگاه ایکس ری در گمرک بسیار ضروری است و علاوه بر افزایش سرعت و دقت بررسی کالای خروجی در کاهش تخلفات احتمالی بسیار موثر است و هزینه پیاده کردن و بارگیری کالا در سالن بازرسی را حذف می‌کند.

کریمی افزود: گمرک کیش از بار همراه خانواد‌های کوچ کننده از کیش تا کنون حدود هشت میلیارد تومان کالای قاچاق کشف و ضبط کرده است.

بختیاری مسئول پشتیبانی یکی از شرکت‌های حمل و نقل نیز گفت: با همکاری گمرک نرخ نامه منصفانه‌ای را تنظیم خواهیم کرد و افراد براساس این نرخ نامه بتوانند هزینه کارگران را پرداخت کنند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.