روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 16 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 9 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 8993
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 03 آبان 1399 - 8:21 | | ارسال توسط :

طنین موسیقی جنوب خراسان درپنجشنبه های هنر کیش

در راستای برگزاری کارگاه موسیقی پژوهی در پنجشنبه های هنرکیش باعنوان " صدای سخن عشق " این هفته میزبان هنرمندان موسیقی مقامی خراسان بود و باحضور علاقمندان در محل مرکز همایشهای بین المللی برگزار شد.
طنین موسیقی جنوب خراسان درپنجشنبه های هنر کیش

در راستای برگزاری کارگاه موسیقی پژوهی در پنجشنبه های هنرکیش باعنوان ” صدای سخن عشق ” این هفته میزبان هنرمندان موسیقی مقامی خراسان بود و باحضور علاقمندان در محل مرکز همایشهای بین المللی برگزار شد.                          

به گزارش روزنامه اخبار کیش، در ابتدا برنامه با روایتی از زندگی سراسر مهر و تلاش هنرمند فقید “استاد محمدرضا شجریان” و پخش کلیپی موثر فقدان ناباورانه اسطوره موسیقی و استاد بی بدیل آواز ایرانی و نماد ملی و فرهنگی کشور، یاد و خاطره این هنرمند ارزشمندگرامی داشته شد. در ادامه این برنامه  فرهنگی هنری با حضور ارزشمند هنرمندان عزیزتنها، پژوهشگر موسیقی؛ نوازنده دوتار و آهنگساز؛ عبدالله امینی میراث دار مکتب آوازی جنوب و شرق خراسان و از شاگردان غلامعلی پورعطایی و یاسمین  تنها نوازنده دوتار با اجرای برنامه ای متنوع از ملودی های متر آزاد از جمله دوبیتی خوانی سرحدی؛ هزارگی؛ جمشیدی؛ پادایره ای ها ونیز اجرای مشترک متر مشخص و ریتمیک مقامهای الله هو؛ نوایی؛ با استقبال هنردوستان همراه گردید.   

عزیز تنها؛ پژوهشگر و نوازنده دوتار ضمن تشکر از حمایت مسولین سازمان منطقه آزاد کیش به فرهنگ غنی ایران زمین و ایده برگزاری کارگاههای پژوهشی، آموزشی که فرهنگ آشنایی علاقمندان را به اشاعه فرهنگ موسیقایی به دنبال دارد به تاریخچه تنبور و دوتار خراسان و برخی مقامها که معرف مناطق خراسان را شامل می شد اشاره نمود و با اجرای تکنوازی و گروه نوازی مطالب مربوط را بیان نمود .             

در ادامه یاسمین تنها؛ بعنوان بانوی هنرمندی که به تحصیل و تدریس دوتار بانوان در خراسان مشغول می باشد ضمن ابراز اشتیاق از همراهی با راویان مکتب خراسان از تجربیات و آموخته های خود سخن به میان آورد و خاطر نشان کرد ؛ علاقمندی و استقبال از ساز دو تار خراسان در بین بانوان  در اقصی نقاط کشور نشان از اصالت و فرهنگ غنی ایران حکایت دارد و توجه جوانان علاقمند در این آشفته بازار موسیقی  مایه مباهات است.                                        عبدالله امینی که خوانندگی این کارگاه پژوهشی را برعهده داشت با آوایی دلربا و دلنشین گروه را همراهی می کرد .

لازم بذکر است این برنامه ها در قالب پنجشنبه های هنر و  با همت مدیریت هنری معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش هر هفته در محل مرکز همایشها با حضور هنرمندان برتر کشوری ساعت ۱۹:۳۰برگزار میگردد

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.