روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 32835
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, ورزشی تاریخ انتشار : 29 تیر 1401 - 11:00 | | ارسال توسط :

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی: باید نگاه تحولی به حوزه ورزش داشته باشیم

به گزارش روزنامه اخبار کیش، پرویز اوسطی در دیدار هیات های ورزشی کیش با وزیر ورزش و جوانان اظهار  کرد: برای نمره دادن به عملکرد ورزش کشور باید برنامه های بالادستی و سیاست های کلی نظام در این حوزه را بررسی کنیم. وی با بیان اینکه برای نگاه به کشتی ورزش باید قطب نما داشته […]

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی: باید نگاه تحولی به حوزه ورزش داشته باشیم

به گزارش روزنامه اخبار کیش، پرویز اوسطی در دیدار هیات های ورزشی کیش با وزیر ورزش و جوانان اظهار  کرد: برای نمره دادن به عملکرد ورزش کشور باید برنامه های بالادستی و سیاست های کلی نظام در این حوزه را بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه برای نگاه به کشتی ورزش باید قطب نما داشته باشیم که آن هم برناممه و سیاست های کلی کشور است اضافه کرد: با توجه به برنامه های تدوین شده در این اسناد بالادستی و همچنین ظرفیت ها و توانمندی های موجود کشور نتایج بدست آمده مناسب نبوده و باید در آینده با تلاش های گسترده  و نگاهی تحولی به حوزه ورزش این کمبود را جبران کرد.

وی با تاکید بر اینکه با نگاه انقباظی تحول امکان پذیر نخواهد بود تاکید کرد: امروز این فرصت در کشور فراهم است و هیئت های ورزشی پیشران این تحول هستند.

اوسطی با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه کشور هم اکنون در دستور مجلس شورای اسلامی قرار دارد بر مسئله محور بودن و موضوعی نگریستن با مسائل تاکید کرد و افزود: طبق تاکیدهای رهبر معظم انقلاب اسلامی این برنامه باید مساله محور و بدور از کلی گویی تدوین شود که می توان از این ویژگی استفاده برنامه ها را به صورت جزیی در آن تدوین کرد  و موضوعات کیش را به صورت خاص در این برنامه مورد توجه قرار داد.

وی تصریح کرد: هیئت های ورزشی کیش لوکومتیو هیئت های همطراز خود در کشور هستند و تجربه آن ها را به طور خاص می توان به کشور منتقل و آن ها را در موفقیت های به دست آمده سهیم کرد.

اوسطی افزود: با توجه به مشکلات حوزه ورزش کشور و مناطق آزاد کشور می توان با استفاده از نظرات کارشناسان این حوزه این چالش ها را به صورت موردی مطرح و برای رفع آنها به دنبال راهکار مناسب بود.

این عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی افزود: ورزش بخشی از هویت و تاریخ و فرهنگ ماست و برای حفظ این جایگاه از اوجب واجبات است باید تلاش مضاعف داشت

محسن فتحی دیگر عضو فراکسیون ورزش و مسئول کمیته المپیک مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه پیشنهاد داد: برای پویا تر شدن ورزش کیش و با توجه به نقش این جزیره در ورزش کشور می توان این موضوعات را به صورت ویژه مطرح و با همکاری سایر نمایندگان ردیف اعتباری جداگانه ای برای آن قرار داد.

رضا حاجی پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به تدوین برنامه های مختلف برای سهم آفرینی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ با مرکزیت جزیره کیش گفت: این فرصت مناسبی است تا ایجاد جاذبه های خاص در این جزیره در خصوص توانمندی های کشور از فضای ورزش به منع تجارت ایران در این جزیره استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه کشور ما دارای چهار فصل آب و هوایی است تاکید کرد: فرصت های بسیاری در اختیار ماست تا از آن برای افزایش توان ورزشی استفاده کنیم .

حاجی پور ادامه داد: ما میتوانیم مانند بسیاری از کشورها مراکز بین المللی ورزشی داشته باشیم و این مراکز را در کیش احداث کنیم.

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان به منظور شرکت در آیین افتتاحیه جشنواره جزیره فوتبالی به کیش سفر کرده بود. این آیین یکشنبه شب با حضور چهره های فوتبالی کشور برگزار شد.

در این مراسم روسای برخی هیئت های ورزشی نیز به برخی مشکلات موجود در مسیر فعالیت این هیئت ها اشاره کردند.

افشون رئیس هیئت ورزش های همگانی کیش بر بازسازی و ساماندهی سیستم های خدماتی تا پیش از فرارسیدن زمان جام جهانی و حضورگردشگران و تیم های ورزشی در کیش تاکید کرد و افزود: برای ورود به جام جهانی فرصت زیادی نداریم و باید به سرعت وارد مدار اجرایی شویم.

حیدری رئیس فدراسیون غریق نجات کشور نیز با اشاره به اینکه هفت استان ساحلی و سه منطقه آزاد که مورد استقبال بالای گردشگران هستند از ظرفیت های ورزشی ساحلی و دریایی هستند که می توان از آن ها به خوبی استفاده کرد.

وی افزود: براساس آمار موجود سواحل کیش از امن ترین سواحل کشور است.

حیدری همچنین از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور غواصی در کیش خبرداد و افزود: اردوی تیم ملی نجات غریق اعزامی به ایتالیا نیز در کیش اردو خواهد داشت.

وی به برگزاری مسابقات قهرمانی اسکی روی اب کشور در آبان ماه جاری با عنوان شهدای غواص نیز اشاره کرد و افزوأک کیش می تواند پایلوت غواصی با برگزاری بیشترین کلاس ها و اردوها در این بخش باشد.

جزیره فوتبالی در راستای ایفای نقش ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مدت ۶ ماه در این جزیره برگزار می شود و  ۲۰ رویداد مختلف ورزشی، جشنواره های رقابتی، نمایشگاه ها، مسابقات ورزشی، برنامه های تلوزیونی طی این مدت در این جزیره برگزار خواهد شد.

جایزه بزرگ موسیقی جام جهانی، جشنواره فیلم و عکس جام‌جهانی، جشنواره استیکر، کارتون، کاریکاتور، المان‌های شهری ، نمایشگاه صنایع مرتبط با فوتبال، فوتبال کلینیک با همکاری ایفمارک، کارگاه‌های تخصصی آموزشی در حوزه فوتبال، نمایشگاه دستاوردهای اقتصادی ایران و قطر، دهکده فوتبال ایرانی از رویدادهای برنامه ریزی شده در قالب جشنواره جزیره فوتبال است.

 حضور ۶۵ بازیکن بین المللی ایرانی و خارجی، برپایی دوره مسابقات ستارگان فوتبال ایران و جهان در جام جهانی ۱۹۹۸،  برگزاری مسابقات ویژه فوتبال بانوان، فوتبال خیابانی، ساحلی، صابونی با حضور بزرگان این رشته‌ها، اکران مسابقات با حضور کارشناسان داخلی وخارجی، استعداد یابی فوتبال، مسابقه گزارشگر شو را از دیگر برنامه‌های جشنواره جزیره فوتبالی است.

برنامه‌ها از تیر سال جاری شروع و اختتامیه های برخی رویدادهای به جشنواره نوروزی کیش متصل می‌شود تا موج فوتبالی کیش تا نوروز سال آینده ادامه داشته باشد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.