روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 3214
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 04 تیر 1399 - 10:56 | | ارسال توسط :
رئیس سازمان غذا و داروی کشور:

عملکرد اداره استاندارد، غذا و داروی کیش قابل تقدیر است

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و داروی کشور در بازدید از جزیره کیش با اشاره به اینکه کیش دارای پتانسیل های بسیاری است عملکرد اداره استاندارد، غذا و داروی کیش را قابل تقدیر خواند و گفت: با افزایش زیرساخت های کیش در اختیارات بیشتری به این اداره تفویض خواهد شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و داروی کشور در بازدید از جزیره کیش با اشاره به اینکه کیش دارای پتانسیل های بسیاری است عملکرد اداره استاندارد، غذا و داروی کیش را قابل تقدیر خواند و گفت: با افزایش زیرساخت های کیش در اختیارات بیشتری به این اداره تفویض خواهد شد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، محمدرضا شانه ساز در حاشیه بازدید از بخش های مختلف جزیره کیش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به اینکه جزیره کیش دارای ظرفیت های بسیاری است و هنوز هم منطقه ای بکر محسوب می شود اظهار کرد: کیش در ابعاد مختلف، تولیدی، اقتصادی، گردشگری، سیاحتی، فرهنگی و توریسم سلامت دارای پتانسیل های بالایی است که می توان از آن به خوبی استفاده کرد.

وی با اشاره به بازدید از بیمارستان نیمه تمام کیش، تعدادی از واحدهای تولیدی بهداشتی و آرایشی کیشو اداره استاندارد، غذا و داروی کیش، آزمایشگاه بهینه آزمای کیش و افتتاح دستگاه تشخیص ویروس کرونا در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش به وجود برخی مشکلات در مسیر تولید، واحدهای تولیدی فعال در جزیره اشاره کرد و افزود: مشکلاتی در حوزه غذا و دارو و در ارتباط با وزارت صنعت و معدن در مسیر فعالیت این واحدها وجود دارد که قرار شد دوستان به ما منعکس کنند تا با در نظر گرفتن تسهیلات، کریدور خاصی در این حوزه ایجاد شده و مناطق آزاد که اینکه وارد مبحث تولید شده اند به سادگی و سرعت بیشتری بتوانند از واردات به صادرات تغییر مسیر دهند.

بعید می دانم ارز داروها در محل دیگری مصرف شده باشد

معاون وزیر بهداشت در خصوص ارزهای اختصاص داده شده به دارو که بنابر برخی اظهارات گفته می شد به واردات مواردی غیر از این حوزه اختصاص داده شده است نیز توضیح داد: از سال گذشته که قرار گاه دارو و تجهیزات با حضور مستقیم دکتر نمکی به صورت هفتگی جلسه داشته اند( مگر در کرونا که اندکی فاصله ایجاد شد) در این خصوص صحبت شده و چنین اتفاقی نیافتاده است و بخشی از ارزها که بلاتکیلف مانده بود چه در حوزه تجهیزات و چه در حوزه دارو بخش اعظم آن تعیین تکلیف شده است.

وی ادامه داد: با سامانه ای که ایجاد شده و رصدی که انجام می شود بعید می دانم که شاهد این باشیم که عدد و رقم عمده ای در حوزه ای تامین و تخصص داده شده باشد و تبدیل به دارو و تجهیزات نشده باشد.

هنوز برای کرونا دارویی یافت نشده است

شانه ساز در رابطه با یافتن دارویی جدید برای درمان کرونا در کشور نیز اظهار کرد: تعداد زیادی دارو در دنیا معرفی شده و در کشور ما هم بر روی برخی داروها مطالعات بالینی (Clinical trial) در حال انجام است اما هنوز هیچکدام منجر به نتیجه قطعی نشده است.

وی در رابطه با بحث هایی که در مورد برخی داروها مانند دگزامتازون در شبکه های اجتماعی وجود دارد نیز تشریح کرد: ایران اولین کشوری بود که کمیته علمی کرونای آن کورتون ها را در برنامه و رژیم درمانی به صورت خوراکی اما محدود قرار داد اما آنچه در فضای مجازی شایع شده بسیار خطرناک است.

خطر مصرف خودسرانه دگزامتازون

رئیس سازمان غذا و داروی کشور تاکید کرد: دگزامتازون باید توسط پزشک و به صورت کاملا حساب شده مصرف شود و استفاده خودسرانه از آن می تواند عوارض بسیار خطرناکی برای مصرف کننده داشته باشد.

وی با بیان اینکه رسانه ها باید در اطلاع رسانی خطرات مصرف خودسرانه داروها به ویژه دگزامتازون که در شبکه های اجتماعی از آن سخن گفته میشود تصریح کرد: این دارو بسیار خطرناک است و به میزان کاملا محدود در بخشی از درمان بیماران کرونایی مورد استفاده قرار می گیرد و مصرف خودسرانه و بدون مشورت با پزشک به حدی که ممکن است جان بیمار را در معرض خطر مرگ قرار دهد.

با افزایش زیرساخت ها، اختیارات بیشتری به اداره استاندارد کیش تفویض می شود

شانه ساز همچنین در خصوص عملکرد اداره استاندارد، غذا و داروی کیش نیز به خبرنگار اخبار کیش گفت: این مرکز سال هاست در جزیره کیش فعالیت های قابل تقدیری انجام داده است که باید از آن تقدیر کرد به ویژه دلسوزی های این اداره برای واحدهای تولیدی در کیش قابل تقدیر است.

وی خاطر نشان کرد: اگر زیرساخت های لازم به ویژه در تامین نیروی انسانی در اداره استاندارد، غذا و داروی کیش تامین شود اختیارات بیشتری به این اداره تفویض خواهد شد تا تولیدکنندگان در کیش در انتظار دریافت تأییدیه ها و مجوزهای لازم از مرکز نباشند و به سهولت بتوانند واحدهای تولیدی خود را فعال کنند؛ زیرا این انتظار زیبنده کیش نیست به خصوص با فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری سال به نام « جهش تولید».

گفتنی است، دستگاه تشخیص ویروس کوید -۱۹ با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و داروی کشور در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش به بهره برداری رسید.

بازدید از اداره استاندارد، غذا و داروی کیش، آزمایشگاه بهینه آزمای کیش و چند واحد تولیدی آرایشی و بهداشتی از دیگر و نشست با مسئولان سازمان و مدیران واحدهای تولیدی از برنامه های معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و داروی کشور در کیش بود.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.