روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 12 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 5 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 32538
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 20 تیر 1401 - 9:56 | | ارسال توسط :

غارت جیب کیشوندان توسط مدعیان درمان

بیش از 80 هزار نفر بیمه شده اصلی و تبعی در کیش ماهانه مبالغی از درآمد اندک خود را به امید دریافت خدمات درمانی از سازمان تامین اجتماعی به حساب این سازمان واریز می کنند اما کمترین خدمات را از این سازمان به انان ارائه می شود.
غارت جیب کیشوندان توسط مدعیان درمان

به گزارش روزنامه اخبار کیش سال هاست که این قصه بین بیمارستان کیش و تامین اجتماعی تکرار می شود و تنها کیشوندان بیمه شده هستند که در این بازی که در نهایت برای هر دو طرف بیمارستان کیش و تامین اجتماعی برد برد است متضرر می شوند

سال هاست که کیشوندان در انتظار احداث یک درمانگاه عمومی تامین اجتماعی هستند و مدیران یکی پس از دیگری آمده اند و رفته اند و وعده ساخت یک درمانگاه تامین اجتماعی را داده اند اما هیچ آبی از وعده ها و نشست ها و جلسات مدیران در این راه برای کیشوندان گرم نشده است.

نیاز به وجود درمانگاه تامین اجتماعی در جزیره کیش یک ضرورت است که امام جمعه کیش نیز بارها در آیین نماز جمعه و دیدار با مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش و میهمانان مسئول در این خصوص تاکید کرده است به ویژه در نماز جمعه هفته گذشته بر استمداد از ریاست جمهوری در رسیدگی به مسئله تامین اجتماعی در کیش اشاره کرد.

آبان ماه سال ۱۴۰۰ بود که سایت تامین اجتماعی از دریافت مجوز ساخت درمانگاه در ۵ نقطه از هرمزگان خبرداد که یکی از این نقاط جزیره کیش عنوان شده بود.

در این خبر آمده است؛ به گزارش روابط عمومی مدیریت درمان استان : دکتر امیری مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان به منظور جانمایی محل ساخت درمانگاه در کیش با مسوولان سازمان منطقه آزاد کیش دیدار و گفتگو کرد.
 مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان در این زمینه گفت: با توجه به این که ارائه خدمات در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های ملکی سازمان برای بیمه شدگان به راحتی انجام می شود، ساخت درمانگا ه در جزیره کیش برای بیمه شدگان این سازمان در دستور کار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته.

وی تا امروز خبری از احداث درمانگاه نشده است که هیچ، به سادگی از ارائه خدمات به بیمه شدگان هم امتناع می شود.

در هر دوره مدیران با حضور در جزیره کیش و آگاهی از نیاز مردم به وجود درمانگاه تامین اجتماعی در این راستا وعده هایی می دهند و می روند و ساکنان کیش همچنان در انتظار مدیر بعدی می مانند و وعده هایی دیگر.

در دوره مدیریت علی اصغر مونسان، مدیرعامل اسبق سازمان منطقه آزاد کیش بود که مدتی کیشوندان به دلیل مشکلات بین سازمان تامین اجتماعی و بیمارستان از امکان استفاده از بیمه برخوردار نبودند که پس از مدتی این مشکل حل شد اما حل مقطعی مشکلات به کیشوندان آسیب وارد می کند.

اگر چه در این دوره قرار بود که براساس طرحی از سوی سازمان تمامی کیشوندان دارای بیمه کیشوندی شوند تا از خدمات برتر درمان استفاده کنند اما نه تنها این طرح سرابی بیش نبود بلکه مشکلات تامین اجتماعی هم همچنان در کیش باقی است.

مونسان در این خصوص در روز پزشک در سال ۹۵ وعده داد که:« با پیگیری های رئیس بیمارستان کیش اقدامات اولیه این طرح انجام شده و تا پایان سال ۹۵ به اجرا در می آید که با اجرایی شدن این طرح، جزیره کیش تبدیل به پایلوت در سطح کشور می شود.»

پس از مونسان، محمد ابراهیم انصاری لاری نیز با اشاره به اهمیت وجود درمانگاه تامین اجتماعی و حل مشکلات مردم اهتمام ویژه ای در این راه داشت اما عمر مدیریت وی کفاف نداد تا حرکت مثبتی در این راه انجام شود.

با روی کار آمدن غلامحسین مظفری نیز صحبت هایی در این مورد شد ولی حرکت کارسازی نشد و مدت زمان مدیریت وی نیز به سر آمد.

جعفر آهنگران از مدیران عامل پیشین سازمان منطقه آزاد کیش نیز ۱۹ آبان ۱۴۰۰ در دیدار با مریم امیری مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان هرمزگان خبر از جانمایی زمین برای ساخت یک باب درمانگاه عمومی با هدف رفع نیاز بیمه شدگان داد اما باز هم خبری از ساخت بیمارستان نیست.

در گزارشی که از این دیدار منتشر شد، گفته شد که « مدیران سازمان تامین اجتماعی استان هرمزگان امروز نوزدهم آبان از زمین پیشنهادی برای ساخت این درمانگاه بازدید  و پس از تایید و تصویب، عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد.به گفته جعفر آهنگران امکانات و رشته‌های مختلف پزشکی از قبیل پزشک عمومی، دندانپزشکی، مامایی، واحدهای پاراکلینیکی تزریقات پانسمان، داروخانه آزمایشگاه و بنابر ضرورت رادیولوژی برای ساخت این مرکز درمانی در نظر گرفته شده است که امکان ایجاد بخش‌های تخصصی نیز برای آن وجود دارد»

علی عرب معاون عمرانی و زیربنایی وقت سازمان منطقه آزاد کیش نیز در تشریح چگونگی اجرای این طرح بیان اظهار: متراژ ساخت مرکز درمانی مورد نظر مطابق با استاندارد ها، حدود ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع در زمینی به وسعت ۳ هزار متر مربع می‌باشد و جانمایی زمین در نزدیکی مصلی بزرگ کیش خواهد بود.

عرب  مدت زمان مورد نیاز برای انجام عملیات اجرایی این مرکز درمانی را یک بازه زمانی ۱۵ تا ۱۶ ماهه عنوان کرد و گفت:در آینده نزدیک شاهد آغاز این عملیات خواهیم بود و پس از بهره برداری، ساکنان، مسافران و گردشگران می‌توانند از خدمات مرکز درمانی تامین اجتماعی کیش استفاده کنند.

اما در واقعیت از آن زمان هیچ صدا و خبری از ساخت چنین مرکزی دیده و شنیده نشد

پس از آهنگران، محمدرضا لواسانی به مدت ۴ ماه سکان دار مدیریت سازمان شد و در این دوران خبر از جانمایی ۴ نقطه برای ساخت درمانگاه اعلام شد اما این مسئله نیز مسکوت ماند و خبری از آن نشد و سپس این کشتی به ناخدای دیگری سپرده شد اما با این وجود و با حضور مدیرتامین درمان سازمان تامین اجتماعی که چندی پیش میهمان بیمارستان کیش بود و وعده های بسیاری برای همکاری مجدد میان بیمارستان کیش و تامین اجتماعی برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به کیشوندان خبررسانی شد اما هنوز جای پای آقای مدیر درمان خشک نشده بود که بیمارستان کیش طی اطلاعیه ای از عدم ارائه خدمت با تعرفه تامین اجتماعی به کیشوندان و عدم تمدید قرارداد با تامین اجتماعی منتشر کرد.

حتی با توجه به گستردگی مطالبات مردمی در این حوزه و با وجود ورود امام جمعه کیش و دادستانی به این مسئله هیچ واکنش مثبتی از سوی مسئولان تامین اجتماعی در این خصوص دیده نشده است و با وجود اینکه همچنان هزینه بیمه از درآمد بیمه شدگان کسر می شود اما کیشوندان کمترین خدمات را از تامین اجتماعی دریافت می کنند.

ای کاش مسئولان در این خصوص شفاف سازی کرده و با مردم رو راست باشند و بگویند که ابتدا و انتهای این داستان هزار و یک شب تامین اجتماعی در کیش چیست و کیشوندان تا چه زمان باید با چالش های بسیاری در این حوزه و بخش های دیگری مانند آموزش و پرورش، آب و برق، هزینه های تردد، مالیات و … روبرو شوند و درمانی برای این چالش ها وجود نداشته باشد.

جزیره کیش سال های بسیاری است که با هزار و یک عنوان قرار است در کشور پایلوت شود اما نه تنها این رویکردهای مهم را تجربه نکرده بلکه هر روز با حدیث تلخ و رنج آور جدیدی مواجه می شود.

امید است که مسئولان تامین اجتماعی دست هایشان را از جیب کیشوندان بیرون آورده و براساس قوانین و مسئولیتی که در قبال دریافت بیمه از کیشوندان دارند خدمات مناسب به جزیره نشینان ارائه کنند.

| منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.