روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 30677
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, سیاسی تاریخ انتشار : 03 خرداد 1401 - 10:14 | | ارسال توسط :
امام جمعه کیش:

فتح خرمشهر بهترین الگو برای مقاومت در جنگ اقتصادی است

امام جمعه کیش گفت: مساله حماسه فتح خرمشهر بهترین الگو در زمان حاضر برای مقاومت در جنگ اقتصادی است.
فتح خرمشهر بهترین الگو برای مقاومت در جنگ اقتصادی است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، حجت الاسلام احمد حسن زاده روز سه‌شنبه در آیین غبارروبی مزار شهدای گمنام اظهار داشت: فتح عظیم در آزادسازی خرمشهر رقم خورد و این حماسه در حافظه تاریخی ملت ایران برای همیشه باقی مانده و درس های آن می تواند آموزه ای برای نیروهای مسلح، سیاست مداران و مردم ایران اسلامی برای رسیدن به پیروزی باشد.
وی افزود: لازم است امروز فتح خرمشهر و دفاع مقدس با مسائل روز جامعه تلفیق شود تا در عرصه های مختلف از جمله جنگ اقتصادی سخت نیز همراه با مقاومت و ایستادگی بتوانیم خرمشهرهای اقتصادی را فتح کنیم.
حجت الاسلام حسن زاده یادآور شد:  روحیه وحدت بین مردم ایران اسلامی و نیروهای مسلح مهمترین رکن در آزادسازی خرمشهربود و  انروز باید جنگ اقتصادی به گونه ای رقم بخورد که نسل های مختلف در این مقاومت تا حصول نتیجه پیروزی کامل حضور داشته باشند.
وی افزود: امروز مسائل فرهنگی، اقتصادی و ذهن نوجوانان والاترین خرمشهرهایی است که انقلاب اسلامی آن را تسخیر کرد و امروز نباید آنها را به دیگران پس بدهیم.

مزار شهدای گمنام جزیره کیش همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر عطر افشانی و غبار روبی شد.
در این مراسم بسیجیان، مسوولان و مردم ولایتمدار جزیره کیش با قرائت فاتحه و عطر افشانی قبور شهدای گمنام بار دیگر با آرمان های شهیدان و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید پیمان کردند و یاد و خاطره شهیدان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.
نیروهای مسلح مستقر در جزیره شامل نیروهای سپاه ناحیه مقاومت، فرماندهی انتظامی ویژه و دریابانی، پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی و دریابانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه گروه های ورزشی جزیره نیز حضور داشتند.

آزادسازی خرمشهر از اهداف اصلی عملیات بیت‌المقدس در خلال جنگ ایران و عراق بود، که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام گرفت؛ بعد از این نبرد، شهر خرمشهر پس از ۵۷۶ روز اشغال توسط نیروهای ارتش عراق، در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ بوسیله نیروهای مسلح ایران بازپس گرفته شد.
 فتح خرمشهر بازتاب جهانی داشت و عراق با از دست دادن خرمشهر، از نظر سیاسی تکیه‌گاهش را برای مذاکره از دست داد و این نبرد از لحاظ نظامی، به‌عنوان نقطهٔ عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته می‌شود.
 شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ سوم خرداد را به عنوان؛ روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم رسمی ایران نام‌گذاری کرده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.