روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 48808
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 16 اسفند 1402 - 12:36 | | ارسال توسط :

فرمانده انتظامی: کیش رتبه نخست کشف جرائم سایبری در جهان/ جرائم خشن در جزیره جایی ندارد

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش با بیان اینکه طی یک سال گذشته هیچ جرائم خشنی در این جزیره رخ نداده است، گفت: کیش یکی از امن ترین نقاط جهان است و یک الگوی موفق در امنیت تلقی می‌شود.
فرمانده انتظامی: کیش رتبه نخست کشف جرائم سایبری در جهان/ جرائم خشن در جزیره جایی ندارد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، سرهنگ «علی اصغر جمالی» روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بخشی از امنیت موجود در کیش را مدیون فرهنگ سازی رسانه‌ها هستیم، اظهار کرد: طی یک سال گذشته ۷۲۷ ماموریت در خشکی و دریا برای حفظ امنیت در کیش اجرا شده و امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که جرائم خشنی همچون کیف قاپی، تجاوز به عنف، سرقت مسلحانه و این دسته از جرائم در این جزیره جایی ندارد.

وی با بیان اینکه آمار کشفیات سرقت در جزیره نسبت به سال ۱۴۰۱ تغییری نکرده است، افزود: بسیاری از پرونده‌های سرقت به ثبت رسیده در جزیره بسیار جزئی و مربوط به موضوعات سهل انگاری است.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش از افزایش ۵۹ درصدی کشف اموال مسروقه در جزیره خبر داد و بیان کرد: طی سال جاری ۴۰۰ سارق دستگیر و پس از تکمیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.

وی به اجرای ۱۱۴ طرح مختلف در حوزه مبارزه با مواد مخدر در سطح جزیره اشاره کرد و ادامه داد: با تلاش‌های شبانه روزی پلیس کیش، کشفیات مواد مخدر در این جزیره ۲۶ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ جمالی با بیان اینکه ۲۴ قاچاقچی طی این مدت دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده است، اضافه کرد: ۶۵۰ معتاد از سطح جزیره جمع آوری و ۶ باند توزیع مواد مخدر منهدم شده است.

فرمانده انتظامی: کیش رتبه نخست کشف جرائم سایبری در جهان/ جرائم خشن در جزیره جایی ندارد

وی با اشاره به اجرای ۱۴۲ طرح کنترل ترافیکی، گفت: در مجموع تعداد تصادفات کیش نسبت به سال ۱۴۰۱، یک درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بابت همکاری در راستای ساماندهی موتورهای شارژی قدردانی کرد و افزود: متاسفانه طی سال جاری ۱۴ نفر بر اثر تصادف موتورهای شارژی در جزیره جان باختند که بیانگر ضرورت توجه ویژه به این حوزه است.

وی ادامه داد: طی این مدت ۲۴۲ هزار اعمال قانون توسط پلیس راهور کیش انجام و ۹ هزار خودرو و موتور سیکلت در این جزیره توقیف شد.

وی با اشاره به کشف ۹۹ درصد از جرائم سایبری در جزیره کیش، اظهار کرد: در این رابطه نه تنها رتبه نخست کشوری داریم بلکه در عرصه جهانی نیز عملکرد پلیس سایبری جزیره کیش بی نظیر است؛ این موفقیت در حالی کسب شده که آمار جرائم سایبری طی سال جاری نسبت به سال ماقبل آن حدود ۳۶ درصد رشد داشته است.

سرهنگ جمالی سرعت شناسایی و تشکیل پرنده در پلیس فتای کیش را نقطه قوت آن عنوان کرد و ادامه داد: طی این مدت ۲۳۰ میلیارد ریال اموال مسروقه در فضای مجازی به مالباختگان بازگردانده شد.

کشف ۵۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در کیش

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش در ادامه با بیان اینکه کشفیات قاچاق سوخت ۸۷ درصد افزایش یافته است، گفت: در همین راستا ۵۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شده است؛ پلیس کیش نسبت به قاجاق سرمایه‌های ملی حساس است و در همین راستا ۴۱۲ قاچاقچی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده است.

وی از افزایش ۱۱ درصدی پرونده‌های کلاهبرداری مالی در کیش خبر داد و بیان کرد: ۵۴۳ پرونده در این راستا تشکیل شده که ۸۸ درصد آنان کشف شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.