روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 16 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 9 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 12276
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 19 دی 1399 - 11:01 | | ارسال توسط :

فرهنگ سازی محیط زیستی در کیش

مدیر اداره حفاظت از محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: تنظیم سوگندنامه محیط زیست برای دریافت کارت کیشوندی در راستای فرهنگ‌سازی محیط زیستی بوده است.

به گزارش روزنامه اخبار کیش به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد کیش محمدی، گفت: با اینکه طبق قوانین کشوری و قانون اراضی مستحدث و ساحلی، حفظ حریم ساحلی ۶۰ متر عنوان شده است، اما برای اطمینان بیشتر در حفاظت محیط دریایی، این حریم در کیش به ۱۲۰ متر افزایش یافته است و این کار در منطقه تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های کیش با حریم ۱۲۰ متر رعایت می‌شود.
زیستگاه‌های حفاظت شده در منطقه آزاد کیش
مدیر اداره حفاظت از محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه تعداد ساخت و ساز‌های غیرقانونی در جزیره کیش بسیار کم است، گفت: این موارد از سوی اداره محیط زیست کیش به جد پیگیری شده و قرار است که به زودی مرتفع شود. ممکن است یک یا دو رستوران در حریم کمتر از ۱۲۰ متر ساخته شده باشند که آن هم امیدواریم رفع تعارض شود.
وی ادامه داد: این سازه‌ها دارای قرارداد‌های محدود هستند و بعد از اتمام قرارداد مشکلی برای اینکه آزاد شوند و حفظ حریم آن‌ها مطابق قبل صورت بگیرد، وجود ندارد. محوریت کار برای ما حفظ حریم است.
محمدی با تاکید بر مراقبت از حریم زیستگاه‌های حفاظت شده اظهار داشت: در زیست‌گاه تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها ممنوعیت ساخت و ساز با جدیت پیگیری می‌شود و این سایت تخم‌گذاری از سال ۸۵ تا الان حفاظت شده است.وی افزود: در بقیه زیستگاه‌ها با سطح حساسیت کمتر، طرح جامع رعایت می‌شود. فرهنگ سازی محیط زیستی در منطقه آزاد کیش
مدیر اداره حفاظت از محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اقداماتی این سازمان در راستای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست، گفت: یکی از کار‌هایی که با همکاری دفتر مدیرعامل سازمان و معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش انجام شده است تنظیم سوگندنامه محیط زیست در راستای فرهنگ‌سازی محیط زیستی بوده است.محمدی افزود: هر کسی که برا‌ی کیشوند شدن اقدام و در کلاس‌ها شرکت می‌کند باید برای حفظ محیط زیست کیش سوگند یاد کند و با این کار ساکنان کیش اهمیت حفاظت محیط زیست کیش را درک خواهند کرد.وی گفت: فرهنگ‌سازی نقش عمده‌ای در حفظ محیط زیست دارد و مباحثی درباره صید‌های غیر مجاز و محل استقرار تور‌های ماهی‌گیری و عوامل مرگ و میر آبزیان در این برنامه‌ها گنجانده می‌شود و سعی می‌کنیم با کمک کیشوندان بیشتر به اهدافمان نزدیک شویم.
مدیر اداره حفاظت از محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش افزود: ما در همکاری با آموزش و پرورش کیش درصدد این هستیم که تفاهم‌نامه‌ای با آن‌ها امضا کنیم که بتوانیم عمده بحث‌های محیط زیستی را با همکاری آموزش و پرورش آموزش دهیم. 
محمدی با اشاره به اینکه در کیش نقطه ورودی فاضلاب به دریا نداریم، گفت: ساخت و ساز‌ها از طریق شبکه به تصفیه‌خانه‌ها متصل شده است و از آنجا برای آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد و از آنجا که تولید آب شیرین در کیش از طریق آب‌شیرین‌کن ‌ها انجام می شود، هزینه‌های بالایی دارد که ما با این روش توانسته‌ایم در این حوزه نیز صرفه جویی کنیم.

| منبع خبر : روابط عمومي منطقه آزاد كيش
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.