روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 8107
  پرینتخانه » استان, ایران تاریخ انتشار : 12 مهر 1399 - 7:52 | | ارسال توسط :
سرپرست پلیس فتا هرمزگان اعلام کرد:

فروشگاه خدمات موبایل و نفوذ به حریم خصوصی مشتری

سرپرست پلیس فتا هرمزگان گفت: در برخی از پرونده های جرائم سایبری شخص شاغل در فروشگاه خدمات موبایل پس از ریکاوری یا تعمیر گوشی اقدام به استخراج اطلاعات یا نصب بدافزار می کند.
فروشگاه خدمات موبایل و نفوذ به حریم خصوصی مشتری

-سرپرست پلیس فتا هرمزگان گفت: در برخی از پرونده های جرائم سایبری شخص شاغل در فروشگاه خدمات موبایل پس از ریکاوری یا تعمیر گوشی اقدام به استخراج اطلاعات یا نصب بدافزار می کند.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از مهر، احسان بهمنی تشریح کرد: شخصی به پلیس فتا استان مراجعه و ضمن ارائه مرجوعه قضائی اظهار داشت شخصی مزاحم با نصب بدافزار به اطلاعات گوشی من دسترسی پیدا کرده و همچنین با فعال سازی دوربین موبایل، اقدام به تهیه فیلم از حریم خصوصی من کرده است.

سرگرد بهمنی بیان داشت: با تحقیقات و بررسی‌های اطلاعاتی مشخص شد که شاکیه از فردی در فروشگاه خدمات موبایل برای بازیابی اطلاعات گوشی کمک خواسته و شخص مذکور به صورت پنهانی اقدام به نصب بدافزار در گوشی شاکیه می‌کند و پس از مدتی به صورت ناشناس از طریق تلگرام با ارسال فیلم‌های گرفته شده با دوربین گوشی خانم مذکور، اقدام به مزاحمت‌های سایبری برای شاکیه می‌کند.

سرپرست پلیس فتا هرمزگان اظهار داشت: سرانجام پس از اتمام تحقیقات و جمع آوری ادله دیجیتال، طی هماهنگی‌ها قضائی متهم دستگیر و در اظهارات شفاهی با تناقض گویی و داستان پردازی سعی در کتمان حقیقت داشت که پس از مشاهده ادله دیجیتال به اقدامات مجرمانه خود اعتراف کردو پرونده با گزارش نهایی در معیت متهم به دادسرا ارجاع شد.

وی عنوان کرد: متأسفانه در کنار چالش‌های سهمگین اجتماعی مانند کاهش ازدواج جوانان و افزایش طلاق‌ها، موضوع فراگیری طلاق‌های عاطفی در نسل جوان ما و شکل گیری ارتباطات عاطفی نامشروع بسترساز جرایم بسیاری شده است.

سرگرد بهمنی تصریح کرد: عوامل برجسته ای از جمله مشکلات اقتصادی و بیکاری، زندگی غریزی و شبکه‌های اجتماعی مجازی، نواقص موجود در سیستم آموزشی کشور و کاهش چشمگیر اعتقادات معنوی در به وقوع پیوستن این معضلات اجتماعی نقش جدی و اثرگذار دارد، بر همین اساس دولت و همچنین مراکز اجتماعی، آموزشی و مذهبی کشور به رویکردی تازه و عقلانی با برنامه‌ای منسجم و هوشمندانه برای مقابله با تهدیدات و آسیب‌های مطروحه نیاز دارند.

این مسئول انتظامی خاطر نشان کرد: مطلوب است شهروندان به صورت مستمر برای مشاهده محتوای آموزشی، مطالعه اخبار جرایم سایبری، مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرایم سایبری به وب سایت ‎www.cyberpolice.ir مراجعه نموده یا از طریق کانال پلیس هرمزگان در پیامرسان سروش به آدرس @policehormozgan مطالب آموزشی و پیشگیرانه پلیسی را دریافت کنند.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : مهر
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.