روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 11213
  پرینتخانه » اجتماعی, ایران تاریخ انتشار : 26 آذر 1399 - 8:03 | | ارسال توسط :
گفت‌و‌گوی اخبار کیش با استاندار اهواز و نماینده مردم اهواز در مجلس

فروش ملک به عراقی‌ها؛ حاشیه‌سازی در بازار مسکن

مسکن در اهواز و خوزستان گران است؛ فاکتورهای متعددی به این گرانی دامن می‌زنند و شاید صنعتی بودن و استقرار بزرگ‌ترین صنایع کشور در این شهر و شهرهای اطراف آن، یکی از این دلایل باشد. حالا بنا بر اعلام معاون راه و شهرسازی، خوزستان دومین استان گران کشور پس از تهران در قیمت مسکن معرفی شده و علت آن نیز سرمایه‌گذاری خارجی اعلام شده است.
فروش ملک به عراقی‌ها؛ حاشیه‌سازی در بازار مسکن

مسکن در اهواز و خوزستان گران است؛ فاکتورهای متعددی به این گرانی دامن می‌زنند و شاید صنعتی بودن و استقرار بزرگ‌ترین صنایع کشور در این شهر و شهرهای اطراف آن، یکی از این دلایل باشد. حالا بنا بر اعلام معاون راه و شهرسازی، خوزستان دومین استان گران کشور پس از تهران در قیمت مسکن معرفی شده و علت آن نیز سرمایه‌گذاری خارجی اعلام شده است.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، محمودزاده، روز شنبه در نشستی با خبرنگاران گفت: میانگین قیمت خرید و فروش هر متر مربع واحد مسکونی در کشور ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. در این بین استان‌های تهران و خوزستان به ترتیب بالاترین قیمت را دارند که علت افزایش غیرمنطقی قیمت خانه در خوزستان، سرمایه‌گذاری خارجی است.

او با بیان اینکه بین قیمت مسکن در خوزستان با سایر استان‌های کشور فاصله جدی دیده می‌شود، تصریح کرد: باید بررسی کنیم که افزایش قیمت مسکن برای استان خوزستان چه پیامدهایی دارد و حوزه‌های سیاسی و پژوهشی چه اقداماتی باید در این خصوص انجام دهند.

این اظهارنظر معاون وزیر، واکنش‌های مختلفی از سوی فعالان مسکن خوزستان در پی داشت؛ از تکذیب خرید ملک توسط اتباع خارجی تا حساب و کتاب میانگین قیمت مسکن در اهواز.

گرانی بازار مسکن از وزیر سابق راه و شهرسازی نشات می‌گیرد

مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز درخصوص خرید ملک توسط عراقی‌ها در خوزستان به خبرنگار ما گفت: این خبر تکذیب شده است و از لحاظ قانونی هم هیچ فرد غیرایرانی نمی‌تواند ملکی در ایران خریداری کند و این حرف توسط وزارت راه و شهرسازی گفته شده تا مشکلات گرانی مسکن را بپوشاند.

او در این خصوص همچنین اظهار کرد: زمان آخوندی مسکنی ساخته نشد حتی طرحی در خصوص ساخت مسکن هم ارایه نشد. این افزایش قیمت در همه کلان‌شهرها وجود دارد، اگر این گونه باشد حتما در شیراز و تهران هم افراد غیرایرانی ملک خریداری می‌کنند. این بحث خرید مسکن توسط افراد غیربومی به نوعی بردن بازار مسکن به حاشیه است، می‌خواهند آشفتگی بازار را بر گردن افراد غیرواقعی بیندازند.

این نماینده مجلس در پایان راهکار مقابله با گرانی مسکن را این گونه بیان کرد: در صورتی که این افزایش قیمت‌ها سوءمدیریت‌های وزیر سابق راه و شهرسازی است و در حال حاضر مجلس به دنبال راهکار مقابله با افزایش گرانی مسکن است و همچنین به دنبال ساخت مسکن برای اقشار ضعیف و جمع‌آوری سفته‌بازی‌های بازار مسکن است.به نظر می‌رسد با وجود این طرح‌ها مشکل مسکن برطرف شود و این بازار به ثبات برسد.

استاندار خوزستان: به دنبال دلایل واقعی گرانی باشید

غلام‌رضا شریعتی، استاندار خوزستان درخصوص خبر خرید ملک توسط عراقی‌ها در خوزستان به خبرنگار ما گفت: این خبر توسط من و همکارانم تکذیب می‌شود و اهواز همانند دیگر کلان‌شهرها افزایش قیمت داشته است.

او در ادامه افزود: طبق قانون هیچ فرد غیرایرانی منزل خریداری نکرده و ما طبق قانون عمل می‌کنیم.

غلام‌رضا شریعتی علت گرانی را این گونه بیان کرد: اهواز شهری نفت‌خیز است و محدودیت‌های ساخت و ساز در آن باعث شده تا ملک کم باشد و طرح‌های توسعه‌ای که وزارتخانه‌های نفت و نیرو در اهواز راه ‌اندازی کرده‌اند هم دلیل افزایش قیمت در بازار مسکن شده است.

استاندار خوزستان در پایان گفت: اینکه کارشناسان و معاون وزیر راه و شهرسازی چنین صحبتی کرده است شایعه بوده و صحت ندارد. به جای شایعه‌پراکنی بهتر است که به دنبال دلیل واقعی گرانی باشند.

نویسنده : مونا ربیعیان | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.