روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 6942
  پرینتخانه » اجتماعی, ایران تاریخ انتشار : 18 شهریور 1399 - 16:48 | | ارسال توسط :
سخنگوی وزارت بهداشت

فوت ۱۱۷ بیمار کووید-۱۹ تا روز دوشنبه

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته ۲۱۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.
فوت ۱۱۷ بیمار کووید-۱۹ تا روز دوشنبه

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته ۲۱۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

به گزارش روزنامه اخبار کیش ایسنا، دکتر سیما سادات لاری، گفت: تا روز دوشنبه ( ۱۷ شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،۲۱۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۱۱۶نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۳۸۸ هزار و ۸۱۰ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه تا وز دوشنبه، ۱۱۷ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۲ هزار و ۴۱۰ نفر رسید.

لاری با بیان اینکه خوشبختانه تا کنون ۳۳۵ هزار و ۵۷۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند، ادامه داد:  ۳۷۳۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار  دارند.

وی تاکید کرد: تا کنون سه میلیون و ۴۰۶ هزار و ۵۵ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است.

به گفته لاری، بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند. وی در پایان گفت: رسیدگی الکترونیک اسناد بستری نیز از سال ۹۷ در برنامه‌های سازمان بیمه سلامت قرار گرفت که هر سال برنامه عملیاتی برای آن در نظر گرفته شد. اسناد در حوزه بستری و سرپایی رسیدگی می‌شود. برای اسناد سرپایی، چارچوب اولیه نسخه الکترونیک راه اندازی شده و ابزار اولیه در اختیار بهره برداران قرار گرفته است. خوشبختانه تاکنون بیش از ۳۰ پروژه الکترونیک در سازمان بیمه سلامت به نتیجه رسیده است.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایسنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.