روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 41410
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 23 خرداد 1402 - 16:38 | | ارسال توسط :
با اشاره به تصویب یک فوریت لایحه حجاب

قالیباف: از نخبگان می‌خواهیم با کمک به مجلس در بررسی لایحه حجاب جلوی ولنگاری‌ها گرفته شود

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موضوع مربوط به حجاب قبل از آنکه قضایی و جرم انگاری باشد بحث فرهنگی، اجتماعی، شرعی، فلسفی و از همه مهمتر موضوع هویتی ما در انقلاب اسلامی است.
قالیباف: از نخبگان می‌خواهیم با کمک به مجلس در بررسی لایحه حجاب جلوی ولنگاری‌ها گرفته شود

 به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،محمد باقر قالیباف در جلسه علنی امروز بعد از تصویب یک فوریت لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی) گفت: هیچ شکی نیست که موضوع لایحه عفاف و حجاب از اولویت‌های اول جامعه و وظیفه همه ما است. اینکه مجلس به دو فوریت این لایحه رای نداد و یک فوریت آن تصویب شد به این دلیل نیست که ما به اهمیت آن توجه نکردیم چون اساسا این موضوع دارای اهمیت بالایی است.

وی ادامه داد: موضوع بر سر آن است که در این لایحه تنها جنبه جرم انگاری آمده بود. حال اینکه موضوع مربوط به حجاب قبل از آنکه قضایی بوده و جرم انگاری شود بحث فرهنگی، اجتماعی، فلسفی و از همه مهتر موضوع هویتی ما در انقلاب اسلامی، ایران عزیز و بحث تمدنی ما است.

رئیس مجلس تاکید کرد: ما دست نیاز به همه نخبگان جامعه، دانشگاهیان، حوزه‌های علمیه و دلسوزان نظام دراز می‌کنیم که به مجلس کمک کنند تا بتوان یک لایحه همه جانبه‌ای داشت که در آن ابعاد مختلف دیده شده و در نهایت تبدیل به سند پر افتخاری شود که جلوی ولنگاری‌ها را بگیرد.

قالیباف ادامه داد: حتما یک عده‌ای در این موضوع معارض بوده و با حجاب دشمنی می‌کنند. باید با آنها برخورد شود و فضای قهری هم داشته باشیم اما نقش آموزش و پرورش و صدا و سیما مهم است و دستگاه‌های فرهنگی هم وظیفه دارند.

وی با اشاره به گزارش اخیر کمیسیون فرهنگی گفت: در آن گزارش، کمیسیون فرهنگی اشاره داشت که ۳۲ دستگاه فرهنگی و اجتماعی به وظایف خود عمل نکردند. همه باید به قانون عمل کنیم.

رئیس مجلس در پایان گفت: اینکه دوستان به دلیل انجام دقت در تکمیل کار به یک فوریت لایحه رای دادند قابل قدردانی است. مطمئن باشید که در اسرع وقت با یک لایحه جامع و کاملی مواجه خواهیم بود.

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.