روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 31303
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 18 خرداد 1401 - 12:22 | | ارسال توسط :

قرارداد کاری بیش از سه هزار کارگر در سامانه اشتغال کیش ثبت شد

رییس اداره خدمات کار و اشتغال کیش گفت: تا کنون قرارداد کاری سه هزار و ۵۰۰ کارگر این جزیره با هدف حفظ حقوق کارگران در سامانه کار و اشتغال به ثبت رسیده است.
قرارداد کاری بیش از سه هزار کارگر در سامانه اشتغال کیش ثبت شد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،محمد علی جلایر روز چهارشنبه اظهار داشت: سامانه کار و اشتغال برای اولین بار در کشور در این جزیره طراحی شده و از سال ۱۳۹۸ با هدف صیانت از حقوق کارگران فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه کارفرمایان موظف به ثبت اطلاعات و قراردادهای کارگران خود در این سامانه هستند افزود: طی این اطلاعات حدود ۱۶ هزار ۲۰۰ کارگر جزیره در این سامانه به ثبت رسیده و کارگاه های ساختمانی، طرح های عمرانی و هتل ها بیشترین تعداد ثبت کارگران را دارند.

جلایر اضافه کرد: از این تعداد نیز تا کنون قرارداد کاری چهار هزار کارگر توسط کارفرمایان در این سامانه بارگزاری شده که پیش بینی می شود این عدد در سال ۱۴۰۱ با توجه به اهمیت آن در ثبات شغلی کارگران و کاهش دعاوی کارگری و کارفرمایی بیشتر شود.

 وی یادآور شد: سامانه هوشمند کار و اشتغال به منظور استانداردسازی شرایط کسب و حمایت از کارفرمایان و سرمایه گذاران، اقدامی موثر در حذف قرارداده های سفید امضا و احصا حقوق کارگران از کارفرمایان از دیگر اهداف راه اندازی این سامانه است.

هم اکنون علاوه بر مراکز تجاری و خدماتی، حدود ۳۸۰ واحد صنعتی و خدمات صنعتی با حجم سرمایه گذاری ریالی ۱۰ هزار و ۵۹۳ میلیارد ریال و ۵۳۴ میلیون دلاری در زمینه های مختلف از جمله تولیدات “مصنوعات پلاستیکی، تجهیزات پزشکی، مصنوعات چوبی، بسته بندی مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی” در این منطقه فعال است.

سال ۱۴۰۰ تشکیل پرونده های شکایت کارگری و کارفرمایی در این جزیره نسبت به سال ۱۳۹۹ بیش از ۴۵ درصدی و نسبت به سال ۱۳۹۸ حدود  ۱۳ درصد کاهش داشته است.

نرخ بیکاری کیش  کمتر از میانگین کشوری و زیر چهار درصد قرار دارد و این که جزیره به دلیل اجرای طرح های مختلف از پتانسیل ها و ظرفیت های قابل توجهی برای جذب نیروی کار از نقاط مختلف کشور دارد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.