روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 43210
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 21 مرداد 1402 - 10:42 | | ارسال توسط :

قرارگیری ۶۶ تا ۶۸ درصد سطح کشور روی خط گسل

رئیس ستاد بحران کشور با اشاره به قرارگیری ۶۶ تا ۶۸ درصد سطح کشور روی خط گسل، گفت: باید توان و قدرت خود را در مدیریت بحران ارزیابی و تدابیر لازم را برای ایجاد ایمنی در نظر بگیریم.
قرارگیری ۶۶ تا ۶۸ درصد سطح کشور روی خط گسل

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما، محمد حسن نامی در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، مهمترین بخش مدیریت بحران را پیشگیری و مشارکت مردمی و عاملی موثر در ساماندهی بحران عنوان کرد.

وی افزود: از ۶۴ مخاطره طبیعی که در جهان رخ داده است ۴۴ مخاطره در ایران به وقوع پیوسته است و سیلاب، زلزله، آتش سوزی، فرونشست زمین، موج سرما و گرما، زمین لرزه، خشکسالی را شامل می‌شود که مهمترین آن‌ها سیلاب و زلزله است.

محمد حسن نامی افزود:خلیج فارس به عنوان یکی از مهمترین مناطق ژئوپلتیک جهان که هر اقدام مثبت و منفی در آن می‌تواند کل جهان را تحت تاثیر قرار دهد، مورد توجه منطقه می‌باشد و به همین دلیل جزیره کیش نیز برای کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است.

معاون وزیر کشور و رئیس ستاد بحران کشور گفت: براساس مطالعه ۲۲۰ سال گذشته، در مجموع ۱۲ زلزله بالای ۷ ریشتر در کشور رخ داده است و در همین راستا باید برای ارتقا کیفیت و تقویت سازه ها، مصالح ساختمانی را به گونه‌ای انتخاب و تقویت کنیم که برای زمین لرزه‌هایی تا ۸ ریشتر مقاومت داشته باشد.

نامی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، مشارکت مردم در امور را عاملی موثر بر مدیریت بحران عنوان کرد و گفت: آموزش در این زمینه تاثیر بسزایی برای سازماندهی و مدیریت بحران دارد.

معاون وزیر کشور و رئیس ستاد بحران کشور از تشکیل سازمان مدیریت بحران هوشمند در کشور خبر داد و افزود: هوشمند سازی و تکمیل تجهیزات مورد نیاز می‌تواند کمک شایانی در پیشگیری از مخاطرات بلایای طبیعی داشته باشد.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.