روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 17 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 9 شوال 1445
شناسه خبر : 18069
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 14 خرداد 1400 - 13:58 | | ارسال توسط :

قطر: بمباران مقر الجزیره در غزه بیانگر ترس اسرائیل از انتقال حقیقت است

سخنگوی وزارت خارجه قطر تأکید کرد که حمله رژیم صهیونیستی به مقر الجزیره در غزه بیانگر ترس این رژیم از گفته شدن واقعیت است.
قطر: بمباران مقر الجزیره در غزه بیانگر ترس اسرائیل از انتقال حقیقت است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،لولوه الخاطر، سخنگوی وزارت خارجه قطر در مصاحبه با روسیا الیوم در حاشیه حضورش در همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ گفت: حمله ارتش اسرائیل به مقر الجزیره در غزه نشان دهنده ماهیت ارتشی است که برای کشتن واقعیت‌ها و کسی که آن را انتقال می‌دهد تلاش می‌کند. ما از جامعه بین المللی خواستیم برای متوقف کردن اقدامات اسرائیل علیه رسانه‌ها اقدامی اتخاذ کنند اما واکنش جامعه جهانی بسیار ضعیف بود. ما با همکاری مصر و اردن و آمریکا برای رسیدن به توافق میان گروه‌های مقاومت و ارتش اسرائیل تلاش کردیم.حمایت قطر برای تمام فلسطینی‌ها است چه در غزه و چه کرانه باختری.

وی درباره روابط با مصر گفت: مصر عنصر اصلی در منطقه است و کسی نمی تواند حق آن و نقشش را در کمک به فلسطینی‌ها و توقف تجاوز اسرائیل به غزه نادیده بگیرد. امیر قطر از عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر خواست به دوحه سفر کند. مرحله آتی همکاری مشترک عربی برای مقابله با چالش‌های مختلف را می‌طلبد. ما امیدواریم که این همکاری ادامه داشته باشد. هنوز نمی‌توانیم درباره نشست سران مصر و قطر صحبت کنیم اما امیدواریم در آینده نزدیک این اتفاق بیفتد.

الخاطر گفت: ما با برادرانمان در مصر برای چگونگی ورود حمایت قطر به غزه به هماهنگی می‌پردازیم.

وی درباره بازگشت روابط قطر با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بعد از نشست سران این شورا در نشست العلا عربستان گفت: از آن زمان کمیته‌های سیاسی نشست هایی را برای اطلاع یافتن از آخرین تحولات برگزار می‌کنند. آخرین دیدار اخیرا بین وزرای خارجه مصر و قطر برگزار شد.

الخاطر درباره روابط با روسیه گفت: قطر خط مشی مستقل خود را دارد. دیر زمانی است که روابط استراتژیک ما با آمریکا به ضرر روابطمان با روسیه یا دیگر کشورهای جهان نیست. در نهایت روابطی بر پایه منافع مشترک داریم و تضادی نمی‌بینیم. بسیاری از هم پیمانان آمریکا در ناتو هستند که روابط خوبی با روسیه دارند. تناقضی بین این دو نیست. احتمالا ۶۵ یادداشت تفاهم با روسیه امضا کنیم.

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.