روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 48327
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 01 اسفند 1402 - 11:20 | | ارسال توسط :

لاوروف: می‌خواهیم به برقراری گفت‌وگوی مستقیم بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها کمک کنیم

سرگئی لاوروف روز دوشنبه تاکید کرد که روسیه می‌خواهد به برقراری گفت‌وگوی مستقیم بین ۲ طرف درگیری فلسطین و رژیم صهیونیستی کمک کند.
لاوروف: می‌خواهیم به برقراری گفت‌وگوی مستقیم بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها کمک کنیم

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پس از گفت‌وگو با وزیر خارجه کوبا گفت: ما عملاً می‌خواهیم به اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها برای دستیابی به توافق کمک کنیم. ما راهی جز گفت‌وگوی مستقیم بین آنها نمی‌بینیم.

براساس گزارش شبکه روسیا الیوم، وزیر امور خارجه روسیه افزود: گام اول فوری، البته آتش‌بس است، متأسفانه ایالات متحده همچنان از هرگونه طرحی در شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش‌بس باشد، جلوگیری می‌کند. بعد از آن بالطبع، مشکلات انسانی را باید حل کرد چراکه فرصت کافی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه وجود ندارد.

وی افزود: زمانی که گام‌های فوری و سریع برای برقراری آتش‌بس و ارائه کمک‌های بشردوستانه به غزه برداشته می‌شود، «لازم است در اجرای عملی، به‌ویژه اجرا – و نه وعده‌های بعدی – قطعنامه‌های سازمان ملل در مورد آتش‌بس و تشکیل کشور فلسطینی» مشارکت کنیم.

لاوروف خاطرنشان کرد که در طول جنگ نوار غزه، «بیشتر از کل دوره عملیات نظامی ویژه روسیه، حتی در کل دوره پس از سال ۲۰۱۴ و پس از کودتا در اوکراین، غیرنظامیان، کودکان و زنان کشته شده‌اند».

از هفت اکتبر ۲۰۲۳، رژیم صهیونیستی که در دادگاه بین‌المللی به اتهام نسل کشی علیه فلسطینیان محاکمه می‌شود، جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته‌است که تا روز یکشنبه ۲۸ هزار و ۹۸۵ شهید و ۶۸ هزار و ۸۸۳ مجروح بر جای گذاشته‌است که بیشتر آنها کودکان و زنان، علاوه بر هزاران مفقود در زیر آوار هستند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.