روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 14252
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, سیاسی تاریخ انتشار : 01 اسفند 1399 - 18:23 | | ارسال توسط :

لزوم رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی در برنامه های مختلف در کیش

امام جمعه کیش با بیان اینکه نباید کاری کنیم که در رسانه‌ها درخصوص کیش به مسائل منفی بپردازند، بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اجرای برنامه‌های مختلف، جنگ‌ها و کنسرت‌ها تاکید کرد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، حجت الاسلام و المسلمین احمد حسن زاده با بیان شرایط خطرناک ورود ویروس جهش یافته موسوم به ویروس کرونای انگلیسی به کشور، بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مدیریت صحیح و همه جانبه رویداد‌های گردشگری تاکید کرد.
امام جمعه کیش گفت: عادی انگاری در حوزه‌های مختلف زندگی به موضوعی بسیار خطرناک تبدیل شده به نحوی که برای پیشگیری از موج بعدی شیوع ویروس کرونا باید دستورالعمل‌های بهداشتی را بیشتر از گذشته جدی بگیریم.
خطیب جمعه کیش یکی از دلایل اصلی گسترش این ویروس را رعایت نکردن مردم دانست و با اشاره به جایگاه ویژه گردشگری کیش در کشور، تاکید کرد و گفت: نباید کاری کنیم که در رسانه‌ها در مورد کیش به مسائل منفی بپردازند و باید در خصوص برنامه‌هایی مثل برگزاری جنگ‌ها و کنسرت ها، با مدیریت صحیح تمام ضوابط بهداشتی مو به مو اجرا شود.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به سالروز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و تبریک روز مهندس گفت: هرچه دقت مهندسان بیشتر شود تولید محصولات باکیفیت هم بیشتر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در جزیره ساختمان‌هایی وجود دارد که در اثر استفاده ناصحیح مصالح نامرغوب، وضعیت مناسبی ندارند و یا در حوزه راه و ساختمان شاهد این هستیم که هر شش ماه خیابانی را آسفالت می‌کنند و بعد همان خیابان خیلی زود با وضعیت بدی مواجه می‌شود، از مسوولان و قشر مهندسان خواست با برنامه ریزی و انتخاب مصالح مناسب توسعه پایدار را در جزیره رقم بزنند.
خطیب جمعه کیش با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مردم تبریز گفت: امام خامنه‌ای در این دیدار وابستگی عمیق به اسلام و غیرت نسبت به ایران اسلامی را دو ویژگی مردمان آذری زبان و تبریزی‌ها برشمردند که مایه مباهات است.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به در پیش رو بودن ۱۳ رجب، ولادت امام علی (ع) و روز پدر گفت: در نگاه اسلام همه روز‌ها روز پدران، مادران، دختران و پسران است و به ویژه جایگاه پدر و مادر آنقدر بالا است و در قرآن و احادیث، بحث احترام به پدر و مادر در بسیاری از موارد بعد از توحید و یکتاپرستی مطرح می‌شود که نشان از جایگاه عظیم پدر و مادر است.
امام جمعه کیش ایام اعتکاف را یکی از رویش‌های انقلاب دانست با اشاره به اینکه در این سال به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری این رویداد معنوی وجود ندارد، گفت: رهبری انقلاب در پیامی بیان فرمودند کسانی که از مواهب اعتکاف محروم مانده اند بهتر است در هر یک از این سه روز اعتکاف ماه رجب، نماز جعفر طیار را بخوانند چرا که یکی از مهمترین خصوصیات این نماز، بخشیده شدن گناهان انسان است.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.