روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 9 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 2 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 6895
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 18 شهریور 1399 - 8:50 | | ارسال توسط :

متولیان و مسئولان نظارتی در خواب، گرانی ها در بیداد

هزارپای گرانی و مشکلات هر روز در کشور در حال رشد و توسعه و ترقی است در حالیکه روز به روز با افزایش گرانی ها و نرخ خدمات سفرههای مردم کوچک تر و کوچکتر می شود و تنها کاری که از دست متولیان بر می آید دلیل تراشی هایی است که صد من یک غاز هم نمی ارزد.
متولیان و مسئولان نظارتی در خواب، گرانی ها در بیداد

هزارپای گرانی و مشکلات هر روز در کشور در حال رشد و توسعه و ترقی است در حالیکه روز به روز با افزایش گرانی ها و نرخ خدمات سفرههای مردم کوچک تر و کوچکتر می شود و تنها کاری که از دست متولیان بر می آید دلیل تراشی هایی است که صد من یک غاز هم نمی ارزد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، پس از پیروزی شکوهمند انقلاب و تحمیل جنگ علیه ملت بزرگ و سلحشور ایران، مردم تمام قد در برابر دشمن ایستادند از سهم فرزندان خود کاستند و بر سفره انقلاب و رزمندگان افزودند تا دشمنان مایوس تر از همیشه و دست از پا درازتر از خاک کشور رانده شوند.

مردم دوران سخت جنگ و پس از آن سازندگی را به امید این سپری کردند که پس از سختی ها آسانی را در آغوش گرفته و به بهای خون فرزندانشان بر سر سفره انقلاب در کنار هم با عدل و عدالتی علی وار، روزگار بگذرانند.

اگر چه رهبر انقلاب بارها بر عدالت خواهی و عدالت جویی تاکید کردند اما مدت هاست که شاهد افزایش مشکلات اقتصادی در جامعه هستیم که بسیاری از متولیان و مسئولان سیاست و اقتصاد کشور همه را به تحریم ها ارتباط می دهند در حالیکه بسیاری از مشکلات ریشه در بی تدبیری مدیریت ها دارد.

در جزیره کیش نیز که بخش کوچکی از ایران اسلامی است مشکلات به فراخور وضعیت سرزمین اصلی وجود دارد اما با توجه به اینکه جزیره کیش محصور در آب های آزاد بوده و راه به سرزمین اصلی ندارد مردم این خطه از ایران مشکلات را شاید بیش از دیگران با تمام پوست و گوشت خود احساس می کنند؛ زیرا تمام حیات و ممات این جزیره کوچک به توسعه اقتصادی وابسته است و سوء مدیریت ها زندگی را برای مردم هر روز سخت تر و سخت تر می کند.

با وجود اینکه گرانی های مختلف سرزمین اصلی به سرعتی باور نکردنی به کیش تسری می یابد، مشکلاتی همچون بخش نامه های متعدد و سلیقه ای متولیان حوزه های اقتصادی، مشکلات گردشگری، گرانی بلیط های سفر؛ از مواردی است که ساکنان کیش را با نگرانی های بیشتری روبرو کرده است.

در این میان گرانی نرخ اجاره بهای مسکن، قیمت خانه و زمین که سر بر فلک کشیده است نیز گوشه ای دیگر از معضلات زندگی در کیش شده است.

خدمات رسانی شرکت های گاز مایع مستقر در کیش به یک شیفت کاهش یافته

و به تازگی پس از افزایش نرخ تاکسی ها، بنابر تماس های تلفنی بسیاری از کیشوندان، شرکت های توزیع کننده گاز مایع این بار تصمیم گرفته اند تا درخواست خود را به کرسی نشانده و با کاهش مدت زمان خدمات رسانی به کیشوندان، نرخ گاز مایع را به میزان ۱۰۰ درصد افزایش دهند.

برای اطمینان بیشتر از صحت تماس های یاد شده با یکی از شرکت های گاز تماس گرفتیم تا درخواست ارائه کپسول داشته باشیم که خانم اپراتور فرمودند که « ۱۰-۱۵ روزی است که تنها یک شیفت خدمات ارائه می شود و در صورت تمایل می توانیم خودمان برای دریافت کپسول به شرکت مراجعه کنیم» که البته با توجه به دوری مسیر شرکت گاز تا مراکز مسکونی جزیره کیش در صورتی که فرد متقاضی کپسول از داشتن خودرو نیز بی بهره باشد باید هزینه ای گزاف بابت تاکسی بپردازد تا بتواند کپسول پر تهیه کند.

البته باید این نکته را یادآوری کنیم که نرخ گاز مایع ۱۱ کیلویی در هرمزگان براساس نرخ های اعلام شده از سوی واحدنظارت و بازرسی وزارت صمت در استان هرمزگان ۹۷ هزار ریال است در حالیکه در جزیره کیش این مبلغ تا امروز ۱۶۰ هزار ریال است.

یکی از دلایل گرانی نرخ در جزیره کیش هزینه های حمل و نقل و خدمات تا درب منزل است که البته دربسیاری مناطق هرمزگان با همان نرخ ۹۷ هزار ریال این خدمات ارائه می شود.

شرکت پخش فرآورده های نفتی متولی تامین سوخت مورد نیاز مردم است

در پیگیری های خبرنگار ما از روابط عمومی شرکت پخش و توزیع فرآورده های نفتی در خصوص ارائه خدمات و افزایش نرخ روابط عمومی این شرکت اعلام کرد که وظیفه شرکت پخش و توزیع فرآورده های نفتی تامین سوخت مورد نیاز شهروندان است که در این رابطه تاکنون کمی و کاستی گزارش نشده و به میزان نیاز مردم تامین شده است.

بنابر گفته آقای صادقیون، نظارت بر نرخ و توزیع گاز مایع بر عهده واحدنظارت و بازرسی صمت استان است که در جزیره کیش نیز این مهم به سازمان منطقه آزاد کیش تفویض شده است.

برخورد واحد نظارت و بازرسی بازرگانی سازمان در صورت گران شدن بی ضابطه نرخ کپسول گاز

در ادامه پیگیری ها، علی امیدی مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش نیز گفت: واحدها نظارت و بازرسی بازرگانی مسئولان نظارت بر گرانی خدمات است و شرکت های یاد شده ساعت خدمات خود را کاهش داده و تاکنون افزایش نرخی گزارش از سوی مردم نشده است و در صورتی که بدون مجوز شرکت های گاز نرخ کپسول های گاز را افزایش دهند با آن ها برخورد می شود.

و البته شرکت های گاز در گروه های مجازی با ارائه شماره تلفن های خود اعلام کرده اند که از ساعت ۸ تا ۱۶ پاسخگوی مشتریان محترم خود هستند و درب تأسیسات نیز در کل هفته ۲۴ ساعته باز بوده و خدمات ارائه می شود اما وقتی با اپراتور تماس گرفته می شود اپراتور اعلام می کند که کپسول تنها یک شیفت و صبح ها تحویل می شود و در صورت نیاز در دیگر ساعات و شیفت عصر متقاضی خود به محل شرکت مراجعه و کپسول دریافت کند.

حال باید ازمدیران شرکت های گاز مستقر در جزیره کیش سوال کرد که رسیدن به خواسته نامعقول افزایش نرخ با اهرم فشار بر گرده مردم در شرایط اقتصادی کنونی آیا انصاف است؟

و سوال از مسئولان و متولیان خدمات رسانی به مردم در جزیره مرجانی کیش، هزارپای مشکلات جزیره کیش تا کی باید رشد کند و مردم همچنان در انتظار تدبیر بنشینند؟ گرانی ها تا کی ادامه خواهد داشت  و هر روز صبح مردم کیش با یک تراژدی جدید باید روبرو شوند؟ یک روز تاکسی، یک روز زمین، یک روز خانه و روز دیگر میوه و ….

امروز و هر روز دیگر شاهد افزایش قیمت ها و سکوت مسئولان و در نهایت همراهی مسئولان با گرانی ها و بهانه تراشی هایی هستیم که نه تنها پاسخگوی مشکلات نیست بلکه به بخش های مختلف انگیزه ای برای فشار بیشتر بر گرده نحیف و ضعیف مردم داده است.

وقتی مسئولان در برابر گرانی ها اهرمی برای مقابله نداشته باشند دور از ذهن نیست که هر روز و هر ساعت خدماتی کم یاب، گران و شاید نایاب شود.

پیگیری ها از سوی روزنامه اخبار کیش تا حصول نتیجه ادامه دارد و کیشوندان می توانند جهت پیگیری، مشکلات خود را با مسئولان این نشریه مطرح کنند.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.