روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 14 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 7 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 25200
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 05 دی 1400 - 14:41 | | ارسال توسط :

مجوزهای صیادی مناطق جنوب کشور ساماندهی می شود

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: طرح ساماندهی مجوزهای صیادی به منظور حل مشکلات صیادان جنوب کشور به زودی اجرا می شود.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، پرویز محبی شامگاه شنبه در دیدار با صیادان کیش اظهار داشت: استان هرمزگان دارای سه هزار و ۲۰۰ شناور دارای مجوز است و علاوه بر آن بیش از ۱۲ هزار شناور بدون مجوز نیز صیادی می‌کنند که باید ساماندهی شوند.

وی اضافه کرد: در جزیره کیش نیز ۵۸ صیاد بدون مجوز رسمی تنها با مجوز موقت سازمان منطقه آزاد کیش فعالیت می‌کنند و همین موضوع موجب ایجاد مشکل تامین سوخت برای آنان شده است.

محبی با اشاره به اینکه در کوتاه مدت ده تا بیست مجوز با شناسایی افراد واجد صلاحیت در کیش و هندورابی اعطا می شود یادآور شد: برای پیگیری سوخت شناورها در کیش نیاز است تا مسئول توزیع فرآورده‌های سوختی در کیش همکاری کند چرا که این قایق‌ها حتما باید مجوز رسمی شیلات داشته باشند و با مجوز موقت سازمان منطقه آزاد نمی‌توانند سوخت دریافت کنند.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای نیز گفت: افزایش قدرت موتور شناورهای صیادی در استان بوشهر اتفاق افتاده است، ولی در هرمزگان خبری از این طرح نیست و این یک تبعیض آشکار است.

احمد جباری افزود: برای حل مشکلات اسکله صیادی رایزنی‌هایی با سازمان منطقه آزاد کیش انجام شده و بهسازی اسکله نیز شروع شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.