روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 48879
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 20 اسفند 1402 - 11:05 | | ارسال توسط :
برای اولین بار در مناطق آزاد کشور؛

مجوز حمل یکسره کالای شرکت‌های تولیدی از گمرک کیش صادر شد

سرپرست مدیریت توسعه تجارت و امور گمرکی منطقه آزاد کیش با اشاره به اقدامات انجام شده در تسریع، تسهیل و توسعه تجارت در جزیره، گفت: به همین منظور مجوز خدمات حمل یکسره و ترخیص بلادرنگ کالای شرکت‌های تولیدی از گمرک منطقه آزاد کیش صادر شد.
مجوز حمل یکسره کالای شرکت‌های تولیدی از گمرک کیش صادر شد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،«مهدی ذوقی» روز یکشنبه با اشاره به لازمه صدور مجوز حمل یکسره و عدم انبارش کالا از گمرک کیش، اظهار کرد: کالاهایی که نگهداری آن‌ها مستلزم تاسیسات، مکان یا تجهیزات خاصی همچون شرایط دمایی، محیط خشک یا مرطوب است، کالاهای خطرناک دارای کلاس‌های ۹ گانه NFPA و کالاهای با ارزش نیز شامل این مجوز ترخیص یکسره خواهد بود.

وی در رابطه با ترخیص فوری کالاهای غیر تولیدی نیز بیان کرد: مقرر شده تا ۷۰ درصد کالاهای شرکت‌های غیر تولیدی خوشنام نیز با تایید و نظارت ارزیاب به مدت یک سال انجام شود.

سرپرست مدیریت توسعه تجارت و امور گمرکی منطقه آزاد کیش همچنین از برنامه ریزی برای حمایت از توسعه تجارت، حضور فعال در بازارهای جهانی و توسعه اقتصادی از محل بازرگانی و گردشگری بازار خبر داد و افزود: کالاهای دارای نشان تجاری معتبر و مشهور که از مبدا کشور تولید کننده حمل شده و دارای نمایندگی معتبر باشد، مشمول ۳۰ درصدی تخفیف نسبت به عوارض منطقه خواهد بود؛ البته اگر کالای موضوع این مقرره، البسه و پوشاک باشد از اعزام به آزمون‌های استاندارد معاف است.

مدت زمان انبار کالا در گمرکات برای تجار و بازرگانان بسیار حائز اهمیت است و قطع یقین ترخیص فوری کالاها از گمرک کیش نقش بسزایی در توسعه تجاری خواهد داشت.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.