روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 13 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 6 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 26522
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 09 بهمن 1400 - 14:25 | | ارسال توسط :

محافظت از کودکان در برابر امیکرون

پزشک مرکز توسعه سلامت کیش گفت: شیوع سویه جدید ویروس کرونا " امیکرون " در کودکان نیز ممکن است منجر به بستری و مشکلات تنفسی شود.
محافظت از کودکان در برابر امیکرون

به گزارش  روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما، دکتر مریم ستاریان افزود: با توجه به شیوع ویروس امیکرون، کودکان نیز بسیار مستعد ابتلا هستند و لازم است والدین برای محافظت از خود و فرزندانشان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: خانواده ها استفاده از ماسک، تزریق نوبت دوم و سوم واکسن را جدی بگیرند.

دکتر ستاریان با اشاره به اینکه تکمیل دوره‌های واکسیناسیون شدت بیماری را کاهش می‌دهد، افزود: والدین از حضور کودکان در مراکز خرید، مهمانی‌ها و مکان‌های شلوغ خودداری کنند و شستشوی دست‌های کودکان با آب و صابون بسیار ضروری است.

وی افزود: اشخاص در صورت مشکوک بودن به بیماری و داشتن علائم سرماخوردگی در منزل بمانند.

دکتر ستاریان گفت: مادران هنگام در آغوش گرفتن کودکان و شیرخواران، از ماسک مناسب استفاده کنند و شیرخواران را به شکل مرتب با شیر تغذیه کنید.

وی تاکید کرد: قطره‌های مکمل آهن و ویتامین مورد تایید سازمان غذا و دارو در کودکان زیر دو سال استفاده شود و در کودکان بالای دوسال نیز تغذیه با مواد غذایی سالم مانند میوه، سبزیجات و آب میوه‌های طبیعی و خانگی انجام شود.

پزشک مرکز توسعه سلامت کیش گفت: والدین وسایل بازی کودکان را به طور مرتب شستشو و ضدعفونی کنند.

وی از مردم خواست واکسیناسیون و انجام امور بهداشتی و مراقبت‌های کودکان در زمان‌های تعیین شده را توسط مراقبین سلامت انجام دهند و در صورت بروز علائم بیماری مانند: آبریزش بینی، تب، سرفه، عطسه، اسهال، بی اشتهایی به نزدیک‌ترین مرکز خدمات سلامت یا پزشک مراجعه کنند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.